Kitört a háború az „önkéntes taxisok” között is

Teljes erővel, az összes elérhető médiafelületen küzd egymás ellen a szolgáltatás egyik bölcsőjében, San Franciscóban a két nagy rivális cég, melyek az okostelefonos alkalmazásra épülő, a személyszállítási szolgáltatói ágat felforgató üzleti modellre alapoznak. Az első nagynak számító Uber és versenytársa, a nemrég árháborút is indító Lyft kölcsönösen azzal vádolják egymást, hogy a másik hamis rendelésekkel okoz kárt a cégnek és az önkéntes sofőröknek – mégpedig úgy, hogy leadják a rendelést, majd az utolsó pillanatban lemondják.

Hirdetés

A Lyft azt közölte a CNN-nel, hogy 5560-szor „futottak lukra” így a sofőrjeik. Az Uber ezt tagadja, ellenben azt állítják, hogy a versenytárs velük ezt 12 900-szor tette meg, sőt, hogy tovább szítsák az indulatokat, a Lyft társalapítóját azzal vádolják, hogy ő maga is személyesen részese volt ennek. Úgy gondolják, hogy a „mocskos taktika” hátterében az áll, hogy a Lyft befektetőinek egy része szemet vetett az Uberre.

A küzdelem más frontokon is zajlik: a cégek „fejpénz” kitűzésével igyekeznek elcsábítani egymás sofőrjeit, és különösen a – feltehetően korábban hagyományos taxicégeknél dolgozó – tapasztalt és gyakorlott sofőrök megszerzését díjazzák.

A történésekre mindenképp érdemes odafigyelni, mivel az Amerikából indult szolgáltatástípus Európában is hódít, és a tengerentúli konfliktusok kontinensünkön is sorra megjelennek.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Uber

Azóta történt

Előzmények

  • Az Uber tovább provokálja a taxisokat

    A személyszállítást alapjaiban felforgató amerikai vállalkozás, az Uber tovább bővíti szolgáltatását. Habár a mostani kísérlet sikere kétséges, az bizton megállapítható, hogy a cég nem áll le.