A hvg.hu újságírói figyeltek fel a Magyar Telekom közleményére, mely szerint a szolgáltató július elsején átfogó, gyakorlatilag az összes előfizetőjét érintő áremelést hajt végre.
Hirdetés
A tájékoztató anyagot végignézve látható, hogy nemcsak a hanghívások és a mobilnetes csomagok tarifái emelkednek, de az egyéb költségek is. Ez utóbbi azért tekinthető „gyomrosnak”, mert az adminisztrációs díjak bizonyos esetekben valóban szokatlan – hogy ne mondjuk: elképesztő – mértékben emelkednek meg. Az áremelés a Dominó konstrukciókra is vonatkozik, igaz, ott az előzőekhez képest mérsékelt a drágulás.
A táblázatból kiderül, hogy nagyon komoly áremelésről van szó: a hanghívásoknál és az sms-eknél csomagtól függően 5-25 százalékkal kell többet fizetni, de a havidíjak is átlagosan 10 százalékkal lesznek magasabbak. Ez hasonlóan alakul a mobilnetes csomagoknál is.
De az igazán durva az úgynevezett „ügyfélszolgálati eseménydíjak” emelése: ezek a jórészt adminisztrációs díjak nem egy esetben duplájára, vagy annál is többre nőnek. Igaz, ehhez szükséges hozzátenni, hogy a vállalat törekvése láthatóan arra irányul, hogy az ügyfelek az önkiszolgáló felületen intézzék az ilyen ügyeket, és itt szelíd erőszakot alkalmaznak: ha valaki emberi közbeavatkozás nélkül intézi ezeket, az továbbra is ingyenes, ám ha emberi közreműködéssel (üzletben, postai úton, telefonon, de operátorral), az már sokkal drágább lesz. Ám ehhez azért azt is jegyezzük meg, hogy vannak olyan akciók, amiket az automata rendszerben nem lehet elintézni, csak operátorral, és ezek ára is emelkedik.