Sikeres karácsony az amerikai internetes boltokban

2003 hasonló időszakához képest 25 százalékos forgalomnövekedést könyvelhettek el az elektronikus boltok a karácsonyi vásárlások ideje alatt az Egyesült Államokban. A Nielsen/NetRatings nemrégiben közzétett tanulmánya szerint 2004-ben az amerikai felhasználók 23,2 milliárd dollár értékben vásároltak online a karácsonyi ünnepeket megelőző hetekben.

A legnagyobb forgalmat a ruházati cikkek elektronikus kereskedői bonyolították le, amely 3,8 milliárd dollár bevételt eredményezett az év végi hajrában. A videojátékok közel 2,5 milliárd dollár értékben fogytak, míg a harmadik legkeresettebbeknek az elektronikai cikkek bizonyultak az idei karácsonyi vásárlásoknál. Az internet mint értékesítési csatorna sikerét a piackutatók elsősorban a kínálat bőségével, a kedvező árakkal és a vásárlás kényelmi oldalával magyarázzák.

Előzmények