Eladhatja a fogyasztói üzletágát a Sennheiser

A vállalat bármilyen megoldásra nyitott, az audiotermékekkel foglalkozó fogyasztói üzletágát akár el is adná.

A Sennheiser nemrég arról adott ki tájékoztatót, hogy új partnert keres, amelynek eladná az audiotermékekkel foglalkozó fogyasztói üzletágát.

Ez a divízió felel a fejhallgatókért és hangprojektorokért is. A Sennheiser a jövőben kizárólag a professzionális audiotermékekre koncentrálna, így részben a Neumann mikrofonokra és az üzleti kommunikációs szektorra.

A Sennheiser egyébként bármilyen megoldásra nyitott, arra is, ha egy befektető segít a cégnek felvenni a kesztyűt a fejhallgatók és a hangprojektorok piacán. A gyártó szerint a márka népszerű lehetne még nagy nyomás esetén is, de jelenleg kevesen ismerik.

A megbeszéléseket állítólag hamarosan elindítják, azonban a fogyasztói üzletág működéséhez elengedhetetlen lesz egy erős befektető – vagy a részleg eladása.

Egy német interjúban Daniel és Andreas Sennheiser társügyvezetők elárulták, hogy miért keresnek ilyen megoldásokat, és miért merült fel a részleg eladásának ötlete. Az elmondásuk szerint későn szálltak be a vezeték nélküli fülhallgatók piacára, ami mára igen népszerű lett. Bár 2019-ben eladási rekordot döntöttek, az adózás utáni eredményeik nem lettek jók. A fejhallgatóik pedig a vártnál rosszabbul fogynak, és a riválisok is egyre nagyobb nyomást gyakorolnak rájuk és a haszonkulcsra is. Legutóbb 650 dolgozót voltak kénytelenek leépíteni, így már csak 2800 alkalmazottjuk maradt.

A Sennheiser így vagy egy erős tőkebefektetőt szeretne találni a fogyasztói ágazatának életben tartásához, vagy ha ez nem jön össze, akkor eladná a divíziót.

Azóta történt

Előzmények