Segélyhívás VoIP-n

Kötelezni kívánja az USA kommunikációs főhatósága (Federal Communications Commission, FCC) az internetes telefonszolgáltatást (VoIP) nyújtó vállalkozásokat arra, hogy tegyék lehetővé ügyfeleiknek a 911-es segélyhívószám használatát. A normál vezetékes telefonhálózatokon az e szám tárcsázásával elért segítségnyújtó szervezet ügyfélszolgálatának komputerén megjelenik a hívó száma és lakcíme. Az internetes cégeknek meg kell állapodniuk a helyi távközlési társaságokkal ahhoz, hogy hasonló szolgáltatást tudjanak nyújtani. Az egyik legismertebb amerikai VoIP-cég, a Vonage már kapott a fejére azért, hogy nem nyújt 911-es elérést, és erről nem tájékoztatja ügyfeleit. A vállalat vezetői szerint ez nem így van, bár azt elismerik, hogy a segélyhívószám eléréséhez valamilyen call centert kell érinteniük felhasználóiknak – tudósított a Reuters.

Azóta történt

Előzmények