Két hét alatt két csúcsvezetőt igazolt a Yahoo

Határozott lépésekkel változtat a vállalati struktúra vezetésének személyi összetételén (bővít) a Yahoo. A Washington Post gazdasági vezetőjét, Kevin Gentzelt két hete igazolta le a vállalat. Ő lett az értékesítés új feje. Az úriemberről érdemes tudni, hogy idén a Forbes és a magazin internetes változatának fellendítésével foglalkozott, korábbi munkahelyén nagyon elégedettek voltak vele, a Forbes pedig szárnyal.

Marissa Mayer, a Yahoo ügyvezető igazgatója 2012-ben kapta kinevezését. A reklámozással akkor a konkurens Google hirdetési vezetőjét, Henrique de Castro-t bízta meg, ő azonban alig egy évig maradt, 2014 elején elhagyta a Yahoot. Azóta Mayer látta el az operatív feladatokat és az értékesítés vezetését is.

A hajtásnak a nyáron már kézzel fogható jelei is akadtak, írta a Business Insider még Gentzel két héttel ezelőtti kinevezésekor. A lap egy ügyféltalálkozót elevenít fel, melyről Mayer órákat késett, ezt pedig egyszerűen azzal indokolta, hogy elaludt.

Az október közepi erősítés második felvonásaként Lisa Utzchneider, az Amazon értékesítési vezetője alelnöki pozícióban mutatkozhat be a Yahoonál. Észak- és Délamerika teljes értékesítési tevékenységéért felel majd, jelentenie pedig közvetlenül az ügyvezetőnek, Mayernek fog.

Az Amazon nem részletezi, hogy bevételei milyen arányban származnak hirdetésekből, így csak becslések léteznek. Az EMarketer szerint 840 millió dollár körül lehet az ebből származtatott forgalma a cégnek.

Ha ez igaz, akkor Lisa dupláz, ugyanis a Yahoo nem rejti véka alá, hogy az utolsó negyedévben 396 milliós forgalmat generált a display divízió, ami közel kétszer akkora, mint amiben eddig Utzchneider működött. Pedig ennél többet kell majd teljesítenie, hiszen ez az adat 5 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi negyedévhez képest.

Nem lesz számára teljesen ismeretlen a terep, korábban már 10 évet dolgozott a Yahoo berkeiben, igaz, jóval alacsonyabb beosztásokban.

Azóta történt

  • Bóvliba sorolta a Twittert a S&P

    Kikerültek az ajánlott befektetési papírok közül a Twitter értékpapírjai, a Standard & Poor's a következő pár évben sem vár pozitív cashflowt a cégtől.

Előzmények

  • Ötezer dollár, ha felmondasz

    Úgy tűnik, sikeres és terjed az a program, amelynek célja a kitalálója szerint az, hogy a munkavállalók gondolkodjanak el jövőjükön. Szeretnék, hogy a tudatos és lojális alkalmazottak maradjanak a cégeknél.

  • Ingyen legyen, vagy pénzért?

    A két legnagyobb e-kereskedelmi vállalat, az Amazon és az Alibaba alapjaiban másképp képez bevételt. A kínai modell jövedelmezőbbnek tűnik, pedig az van ingyen a felhasználóknak.

  • A jövőben csak Yahoo-fiókkal lehet használni a cég szolgáltatásait

    A vállalat szolgáltatásaiba nemsokára sem Facebook, sem Google-fiókkal nem lehet majd belépni. A közkedvelt Flickr is érintett.

  • HTTPS-re váltott a Yahoo Mail

    A vállalat végre meglépte a sokak által várt módosítást, és ezentúl minden kommunikációt titkosít a kiszolgáló és a kliens között.