A Google volt vezetője mától a Yahoo! elnöke


Marissa Mayer

Igazi nagyágyút szerzett meg magának a hajdan szebb napokat látott, de már évek óta félhalottnak tekinthető Yahoo!, az internetes világ kezdeti időszakának egyik vezető cége: Marissa Mayer, a Google egyik legbefolyásosabb menedzsere igazolt át ahhoz a céghez, mely nem is oly rég még a Microsofttal járt násztáncot – nem is eredménytelenül, mert ugyan házasság nem lett belőle, de a Bing integrálásával a Yahoo! bizonyos mértékig mégiscsak a Microsofthoz közel álló vállalat lett.

A Microsoft részleges támogatása ugyanakkor nem tudta megállítani a Yahoo! zuhanását, újabb és újabb, rövid ideig maradó vezetők érkeztek, az elmúlt egy évben négy is, de senkinek sem sikerült látható eredményeket elérni, sőt a legutóbbi CEO-nak, Scott Thompsonnak azért kellett távoznia, mivel hazudott az informatikai képzettségéről.

Ugyanakkor nem teljesen megoldhatatlan az a feladat, melyet a 37 éves ex-Googler felvállalt, mivel a korábbi nagy tömeg miatti tehetetlenség még érvényesül: az Egyesült Államokban és Ázsiában még mindig viszonylag népszerű a Yahoo!, felhasználói tábora még mindig a legnépesebbek egyike az internetes cégek között – még ha nem is mérhető a Google-éhoz vagy a Facebookéhoz.

A kihívás óriási, a feladat nagyon nehéz, de talán épp ez motiválhatta a mérnöki végzettségű Mayert, aki azzal büszkélkedhet, hogy övé a „20-as számú Google-tagkönyv”, és aki a felső vezetés tagjaként, alelnökként több területért is felelős volt a Google-nál: korábban a keresővel kapcsolatos termékek és a felhasználói élmény irányítása tartozott hozzá, hétfőig pedig a helyi, a térképes, illetve a helyfüggő szolgáltatásokat menedzselő alelnökként dolgozott. Állítólag szakmai és vállalati múltja alapján elégedetlen volt azzal a szereppel, melyet a lassú átszervezés alatt álló Google-nál neki kiosztottak, és a váltás igénye látszódhat azon is, hogy Marissa Mayer áprilisban belépett a Wal-Mart üzletlánc igazgatótanácsába is.

Az új elnök-vezérigazgató viszonylag általánosságban nyilatkozott a terveiről, ezek alapján még nem lehet tudni, hogy a teljes vállalati stratégiák kidolgozásában sokak által még gyakorlatlannak ítélt Marissa Mayer tud-e olyan lökést adni a Yahoo!-nak, hogy az képes legyen megújulni. Ugyanakkor azt is el lehet mondani, hogy a Yahoo! által eddig kipróbált vezetők közül egyértelműen Mayernek van a legszélesebb üzleti tapasztalata, és e területen kiemelkedő képességűnek tartják a szakmában.

Marissa Mayer egyébként nem kispályázott mint kommunikációs szakember: a kinevezési híradásokkal egy időben jelentette be a Twitteren, hogy gyermeket vár.

Marissa Mayer

Azóta történt

Előzmények