Felháborodtak a PPO.hu ügyfelei

Fórumunkon jelezte tegnap éjjel egyik olvasónk, hogy engedélye nélkül leemeltek a bankkártyájához tartozó Erste-számlájáról 2490 forintot. Az SMS érkezésekor először nem tudta mire vélni a dolgot, majd felhívta az ügyfélszolgálatot, ahol azt a felvilágosítást adták neki, hogy az ismert internetes szolgáltató, a PPO felé teljesítették az utalást. Arra a kérésre, hogy érvénytelenítsék a tranzakciót, mert azt nem engedélyezte, azt a tanácsot adták neki, keresse meg a PPO-t, és kérje meg őket arra, hogy téves utalás miatt (mert biztos félrekattintott!) fizessék vissza az eredetileg ingyenesként hirdetett szolgáltatás éves regisztrációs díjaként levont pénzt. Tehát az Erste az ügyfelére hárította a felelősséget. Persze a történet nem bankspecifikus, ugyanilyen panaszokat olvashatunk például az OTP Bank és a Raffeisen ügyfeleitől is.

A több mint 100 ezer ügyféllel rendelkező PPO weboldala hírünk írásakor még elérhetetlen volt (a megjelenéskor viszont már megint működik – a szerk.). Az is bonyolítja a helyzetet, hogy novemberben módosították az ÁSZF-et, amiről értesítést senkinek sem küldtek, s különösen visszatetsző, hogy még egy sajtóközleményt sem jelentettek meg a jelentős regisztrációs díjemelésről, és aki mostanában nem lépett be az oldalukra, semmit nem tudhatott a változásokról.

A feljelentések folyamatosan érkeznek a rendőrséghez. A hatóság egyelőre tehetetlen, válaszlevelükben imígyen próbálják megnyugtatni a felháborodott károsultakat: „Tájékoztatom, hogy a PPO.hu weboldallal kapcsolatos feljelentését az eljáró szerv kijelölése céljából az Országos Rendőr-főkapitányság Bűnügyi Főigazgatóság Bűnügyi Főosztály Gazdaságvédelmi és Pénzhamisítás Elleni Osztálya vezetőjéhez továbbítottam. Tekintettel arra, hogy a PPO.hu-val kapcsolatos beadványok folyamatosan érkeznek hozzánk, kérem Önt, hogy erre az üzenetre – kollégáim munkájának megkönnyítése végett – ne válaszoljon. Jelenleg további teendője nincs, bővebb tájékoztatást a vizsgálat eredményéről a vizsgálatot folytató szerv fog nyújtani Önnek.”

2006-ban az állami tulajdonú ÁAK Zrt. a jelenleg svájci érdekeltségű PPO.hu (Investech Kft.) fejlesztését tartotta a legjobbnak arra, hogy verseny nélkül piacra segítse az autópálya-matricák internetes értékesítésében, talán nem túlzás azt állítani: monopolhelyzetbe került állami segítséggel egy addig ismeretlen vállalkozás. Nem tetszett, s már akkor jeleztük az eseményről készült tudósításunkban, hogy érthetetlen módon az internetes matrica 100 forinttal drágább, mint a benzinkútnál megvásárolható, amit a költségek egyáltalán nem indokoltak.

Ez az eset is bizonyítja, Magyarországon még fejletlenek az internetes kereskedelem jogi, pénzügyi, szervezeti, számviteli, adózási keretei, de kár lenne, ha ebből olyan következtetésre jutnánk, hogy felejtsük el a neten keresztül folytatott, általában kényelmesebb, gyorsabb és olcsóbb tranzakciókat. Használjuk bátran azokat a szolgáltatásokat, melyek technológiája, módszerei már vizsgáztak a világ fejlettebb országaiban, de legyünk óvatosak! S utóbbit kérjük és várjuk el a különböző hatóságainktól is...

Azóta történt

Előzmények