Összefogás az online reklámpiac növeléséért

A Visitor Media Research (VMR) egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. (NRC) és a TNS készít el a hazai online médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére. Magyarország legnagyobb online médiavásárló ügynökségei – az OMD, a Kirowski és a MindShare Digital – egy hároméves stratégiai együttműködési megállapodás keretei között elkötelezték magukat, hogy a jövő évi kutatási adatokat felhasználják saját médiatervezésükben.

Az elmúlt évben az online hirdetési piac 40 százalékos növekedést ért el, így a 2004-es évben várhatóan 3,5-,3,7 milliárdos szeletet hasít ki a teljes reklámtortából. Ahogy növekszik az online hirdetésekre fordított médiabüdzsé, a hirdetők egyre inkább elvárják, hogy az ügynökségek a pályázatuk alátámasztásához kutatási adatokat is mellékeljenek. A Visitor Media Research Magyarország legnagyobb online felmérése, melynek fő célja, hogy a hirdetők és az ügynökségek számára összehasonlíthatóvá tegye a különböző honlapok látogatói összetételét, illetve többek közt válasz ad arra a kérdésre is, hogy milyen reklámozási technikák a leghatékonyabbak egy adott célcsoport eléréshez. A VMR (korábban VLR – Visitor Lifestyle Research) immáron 4 éves múltra tekint vissza, ám most különlegességet jelent, hogy jövőre a kutatók nem csak egy, hanem két alkalommal végzik el a felmérést.

Az NRC Piackutató Kft. (NRC) az elmúlt években végzett online kutatásaival eddig is segítette az ügynökségek munkáját, és az elkövetkező három évben – az OMD-vel, a Kirowskival és a MindShare Digitallal kötött stratégiai együttműködés keretei között – a TNS-sel karöltve tovább folytatja az internetezők szokásainak kutatását. „Célunk, hogy az online médiapiacot közösen építsük, és elérjük, hogy egyre többen hirdessenek az interneten. Reméljük, hogy a VMR online médiakutatás csak az első lépést jelenti, és az elkövetkező években további online kutatási szolgáltatások bevezetésében tudunk majd együtt dolgozni” – mondta Klenovszki János, az NRC ügyvezetője.

A tavalyi évben több mint 90 honlap neve jelent meg a kérdőívben, 2005-re pedig az előző évi résztvevők közel 90 százaléka jelezte, hogy újra részt kíván venni a VMR látogatói médiakutatásban. A VMR 2005 első adatfelvétele 2005 februárjában, míg a második 2005 szeptemberében indul, a friss tanulmányok és adatbázisok 2005. március, illetve október végén válnak elérhetővé.

Azóta történt

Előzmények