A Visitor Media Research (VMR) egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. (NRC) és a TNS készít el a hazai online médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére. Magyarország legnagyobb online médiavásárló ügynökségei – az OMD, a Kirowski és a MindShare Digital – egy hároméves stratégiai együttműködési megállapodás keretei között elkötelezték magukat, hogy a jövő évi kutatási adatokat felhasználják saját médiatervezésükben.
Az elmúlt évben az online hirdetési piac 40 százalékos növekedést ért el, így a 2004-es évben várhatóan 3,5-,3,7 milliárdos szeletet hasít ki a teljes reklámtortából. Ahogy növekszik az online hirdetésekre fordított médiabüdzsé, a hirdetők egyre inkább elvárják, hogy az ügynökségek a pályázatuk alátámasztásához kutatási adatokat is mellékeljenek. A Visitor Media Research Magyarország legnagyobb online felmérése, melynek fő célja, hogy a hirdetők és az ügynökségek számára összehasonlíthatóvá tegye a különböző honlapok látogatói összetételét, illetve többek közt válasz ad arra a kérdésre is, hogy milyen reklámozási technikák a leghatékonyabbak egy adott célcsoport eléréshez. A VMR (korábban VLR – Visitor Lifestyle Research) immáron 4 éves múltra tekint vissza, ám most különlegességet jelent, hogy jövőre a kutatók nem csak egy, hanem két alkalommal végzik el a felmérést.
Az NRC Piackutató Kft. (NRC) az elmúlt években végzett online kutatásaival eddig is segítette az ügynökségek munkáját, és az elkövetkező három évben – az OMD-vel, a Kirowskival és a MindShare Digitallal kötött stratégiai együttműködés keretei között – a TNS-sel karöltve tovább folytatja az internetezők szokásainak kutatását. „Célunk, hogy az online médiapiacot közösen építsük, és elérjük, hogy egyre többen hirdessenek az interneten. Reméljük, hogy a VMR online médiakutatás csak az első lépést jelenti, és az elkövetkező években további online kutatási szolgáltatások bevezetésében tudunk majd együtt dolgozni” – mondta Klenovszki János, az NRC ügyvezetője.
A tavalyi évben több mint 90 honlap neve jelent meg a kérdőívben, 2005-re pedig az előző évi résztvevők közel 90 százaléka jelezte, hogy újra részt kíván venni a VMR látogatói médiakutatásban. A VMR 2005 első adatfelvétele 2005 februárjában, míg a második 2005 szeptemberében indul, a friss tanulmányok és adatbázisok 2005. március, illetve október végén válnak elérhetővé.
Összefogás az online reklámpiac növeléséért
- Írta: Barna József
- Forrás: IT.news
Azóta történt
-
Targetálási lehetőségek az interneten
Az internet számos lehetőséget ad a vállalatoknak, hogy célzott megjelenéssel elérjék célcsoportjukat.
Mérleg 2
-
Szót kapnak az internetezők
Hétfőn indul Magyarország legnagyobb online médiakutatása.
Közösségi média 0
Előzmények
-
Mélyponton az IT-marketing
Egy felmérés szerint a hazai IT-szektor 4,5-5,0 milliárdot költ marketingre az idén.
Mérleg 0
Percről percre
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
ph Az AMD Full HD felbontáshoz ajánlja a legnagyobb Navi 33 alapú GPU-ját, melyet a PowerColor tálalásában próbáltunk ki.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...