Nőtt az online média reklámértéke

A Hirdetési Indexet adó cégek, vagyis az Axelero Internet által kiadott Origo, az Index, a Ringier Online, a Sanoma Online, a Házipatika és a Portfolio az idei év második három hónapjában 670 millió forintot meghaladó forgalmat értek el, már ami a cégeknél maradó valós hirdetési bevételt illeti - mondta Mester Sándor, az Origo értékesítési igazgatója tagnapi sajtótájékoztatóján. A tavalyi évhez képest ez 76 százalékos növekedést jelent, ebben azonban nagy szerepe volt a Westel T-Mobile-ra történő változtatásának, illetve annak, hogy a cégek többsége - a távközlési, IT, autóipari vállalkozások - felismerték az online média reklámértékét. Az Origo egyébként fennállása óta először, júniusban produkált havi százmilliót meghaladó bevételt.

Novák Péter, a Kirowski üzletág-igazgatója lapunk kérdésére elmondta, hogy szerinte az említett 670 millió forint az online hirdetési bevételek 75-80 százalékát teszi ki, míg az online hirdetési bevétel a teljes reklámtortából két-három százalékos szeletet harap ki. Az év eddig eltelt időszakát vizsgálva a piac egymilliárd forintot meghaladó forgalmat bonyolított le, szemben a tavalyi év azonos időszakának 626 millió forintos forgalmával.

Az online Hirdetési Index mögött álló médiumok szakemberei az idei év egészére tett 35-40 százalékos online piaci növekedési előrejelzést 45-50 százalékra módosították. Az év második felében a hirdetések növekvő volumenéhez például az augusztusban zajló athéni olimpiai játékok is nagyban hozzájárulhatnak, mint ahogyan érzékelhető hatása volt a bevételekre a Labdarúgó Eb-nek is. Az utóbbi, illetve a nyári olimpiai játékok a bevételek mellett az Origo látogatottságát is megdobhatják - tette hozzá Weyer Balázs, az Origo főszerkesztője. A két sportesemény egyébként lerövidíti a nyári uborkaszezont, amikor is általában mérséklődik a médiumok látogatottsága.

Azóta történt

Előzmények