A magyar netezők kétharmada fent van az iWiW-en

Az egyedülálló internetezők nemcsak többet chatelnek, de a közösségi oldalakon is aktívabbak – többek között ez derült ki a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös, 1031 fő megkérdezésével készített felméréséből, mely a közösségi oldalak látogatóinak szokásai mellett azt is vizsgálta, mennyit chatelnek a magyar internetezők.

A közösségi oldalak egyre inkább beépülnek mindennapjainkba: a 18-64 év közötti internetezők 71 százaléka regisztrált tagja legalább egy ilyen szájtnak, igaz, csak 51 százalékuk látogatja azokat legalább havi rendszerességgel. A legaktívabb felhasználók a fiatalok: a 18-29 évesek 63 százaléka legalább havonta egyszer belép egy közösségi oldalra. Nem meglepő, hogy a netező egyedülállók is sűrűbben látogatják a hasonló honlapokat, közel kétharmaduk legalább havi rendszerességgel ellenőrzi felhasználói adatlapját (profilját), míg a párkapcsolatban élőknek csupán 45 százaléka teszi ezt.

A hazánkban elérhető oldalak között egyértelmű az iWiW dominanciája. Nemcsak a legtöbb taggal rendelkezik – a 18-64 éves netezők 68 százaléka regisztrált felhasználó –, de a legaktívabb közösséggel is: a tagok közel 80 százaléka vallotta magát aktív felhasználónak. A második legtöbb taggal rendelkező közösségi oldal a myVIP, az internetezők egyharmada regisztrált erre a szolgáltatásra.

A kutatásból az is kiderül, hogy az internetezők több mint 40 százaléka legalább havi rendszerességgel használ azonnali üzenetküldő szolgáltatásokat. A férfiak többet chatelnek: közel 45 százalékuk legalább havonta használja ezt a kommunikációs módot, míg a nőknél ugyanez az arány 39 százalék. A legaktívabb chatelők a 18-29 évesek és az egyedülállók. A legnépszerűbb chatprogramok a Windows Live Messenger (egykori MSN) és a Skype – míg előbbit hazánkban a 18-64 éves netezők 37 százaléka használja, addig utóbbit minden ötödik internetező.

Azóta történt

Előzmények

  • Itthon is a YouTube a legnépszerűbb

    Felmérés készült a magyar internetezők videomegosztási kedvéről és az online fizetős tartalmak népszerűségéről.

  • A Firefox győzött Magyarországon

    A magyarok több mint fele a Mozilla böngészőjét használja, derül ki a statisztikákból. Sem a Chrome, sem az Internet Explorer 8 nem vett lendületet.

  • Kalózszoftverek: itthon a helyzet változatlan

    A BSA legújabb felmérése szerint az illegális szoftverhasználat aránya Magyarországon továbbra is 42 százalék. A stagnálás egyik oka a gazdasági válság.

  • Széles sávot minden magyar otthonba!

    A kormányzat széles körű szakmai támogatással indítja útjára a Nemzeti Digitális Közmű projektjét, ám az még mindig kérdés, hogy az NDK álom, áldás vagy átverés?