Népszerűek az osztrák e-banki szolgáltatások

Magyarországon a banki ügyfeleknek még csak alig több mint 10 százaléka használ elektronikus banki szolgáltatásokat, ami nagyjából 450 ezer aktív szerződést jelent. A növekedés üteme rendkívül felgyorsult az utóbbi időben, 2004-ben közel 40 százalékkal növekedett a belépők száma. A legtöbb felhasználó az OTP Banknál található, ahol az utolsó nyilvános adatok szerint 320 ezren rendelkeztek internetbanki és 270 ezren mobiltelefonos kapcsolattal, ami magyarországi viszonylatban az elektronikus bankügyfelek 73 százalékos részarányát jelenti.

Az osztrákok 42 százaléka veszi igénybe számlavezető bankjának online banki szolgáltatásait, derül ki a Karmasin közvéleménykutató cég reprezentatív felméréséből. Ez az arány közel azonos az Egyesült Államok hasonló értékével. Az utóbbi fél évben közel 4 százalékkal nőtt az online tranzakciókat előnyben részesítők száma – számol be a felmérésről a Futurezone internetes hírforrás.

Legyen szó akár banki átutalásról, akár pénztárcakímélő megoldásokról, majdnem minden második osztrák a számítógépét is használja pénzügyi tranzakcióinál. A telefonos ügyfélszolgálat segítségét csupán 15 százalékuk veszi igénybe.

Az elektronikus bankokat nem használó válaszadók fele a hiányzó számítógépes és/vagy internetes infrastruktúráját nevezte meg távolmaradásának okaként, míg 13 százalékuk a szükséges ismeretek illetve tapasztalatok hiányát jelölte meg. Meglepő módon mindössze 16 százalékuk hivatkozott az online tranzakciók biztonsági hiányosságaira.

Azóta történt

Előzmények