Mit olvas és mit néz a magyar menedzser?

A GfK Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos által tavaly év végén végzett kutatás eredményes szerint az üzleti döntéshozók közül a legtöbben HVG-t olvasnak és RTL Klubot néznek. Az üzleti döntéshozók 179 ezer fős köréből – amely a lakosság 2,2 százaléka – a legtöbbek által olvasott öt újság a HVG, Népszabadság, Lakáskultúra, Szép Házak, Színes RTV, míg a tv csatornák között RTL Klub, MTV, TV2, Spektrum és Duna tévé a sorrend. A nézés gyakorisága szempontjából a Hír TV az ötödik, megelőzve a Dunát. Az üzleti döntéshozók által naponta hallgatott rádióadók ranglistáját a Sláger vezeti, megelőzve a Kossuth és Danubius kettősét, majd a helyi rádiók következnek. Az üzleti döntéshozók médiahasználatához tartozik az internet is. Hozzáféréssel 82 százalékuk rendelkezik, ami az országos átlag több mint háromszorosa. Itt a növekedés 19 százalékpont az előző, három évvel ezelőtti felméréshez viszonyítva. A legnagyobb mértékű emelkedést az otthoni hozzáférésnél regisztrálták. Amíg ugyanis 2000-ben az üzleti döntéshozók 25 százaléka fért hozzá az internethez otthon, addig tavaly ősszel már 51 százalék, munkahelyi mutató pedig már 73 százaléknál tartott. Az internethasználat céljai közül kiemelkedik a munkavégzés, általános információk beszerzése és a levelezés (e-mail), de számottevő az online újságolvasás és a magáncélú keresés is.

Azóta történt

Előzmények