Mire költ a magyar netező?

Mobiltelefonnal a 14-69 éves internetezők 99, színes tévével 97, mikrohullámú sütővel 91 százaléka rendelkezik – mutat rá az NRC Piackutató jelentése. A különböző fogyasztási javak birtoklásának nagy aránya egybevág azzal a megállapítással, mely szerint a világhálót rendszeresen használók még mindig magasabb státuszúnak számítanak, mint az ugyanolyan korú lakosság.

Az elmúlt egy évben a gyakori internetezők között a DVD-lejátszók száma növekedett a leglátványosabban. Míg 2005 első félévében a megkérdezettek 59 százaléka, addig 2006 első félévében már a 75 százaléka számolt be arról, hogy rendelkezik ilyen készülékkel. Ezen kívül az idei évben a hálópolgárok 13 százalékponttal nagyobb arányban birtokolnak mp3-lejátszót, mint tavaly: az elmúlt egy évben 35 százalékról 48 százalékra nőtt a tulajdonosok aránya.

A digitális fényképezőgép tekinthető a harmadik legnépszerűbb elektronikai cikknek: itt 45 százalékról 53 százalékra növekedett a tulajdonosok aránya. Talán nem meglepő, hogy ezzel párhuzamosan 78 százalékról 70 százalékra csökkent a hagyományos fényképezőgéppel rendelkezők aránya.

A felmérésben az NRC a gyakori internetezők vagyontárgyainak változását vizsgálta 2005 első féléve és 2006 első féléve között. Az összehasonlítást a Visitor Media Reseach (VMR) kutatásunk alapján végezték. A 10 000 fős mintán elvégzett kutatásban 26 vagyontárgyra vonatkozó kérdések szerepeltek.

Azóta történt

Előzmények