Hirdetés
A Microsoft elégedetlennek tűnik a három hónappal ezelőtt, március közepén kiadott Internet Explorer 8 terjedési ütemével, erre utal legalábbis, hogy a vállalat újabb és újabb praktikákkal próbálja meg rávenni a Windows-felhasználókat a böngésző letöltésére. Kétségtelen tény, hogy a programnak – bár április vége óta automatikus frissítésként is ajánlkozik – egyelőre nem sikerült jelentős piaci részesedést szereznie. A jellemzően Firefox-párti magyar felhasználóknak ma 3,2 százaléka használja ezt a verziót, a globális statisztikák pedig 7 százalék körüli penetrációt mutatnak. Igaz viszont az is, hogy ennél gyorsabban a korábbi verziók sem terjedtek, ám a Microsoft ezúttal láthatóan gyorsítani akar.
Bizonyítéka ennek az a pénzdíjas verseny, melyet a szoftvercég ausztrál leányvállalata hirdetett meg tegnap. A szeptember 17-ig tartó vadászat célja egy olyan „rejtett weboldal” megtalálása, amelyet kizárólag az Internet Explorer 8-as verziója képes megjeleníteni. A kutatást a Twitteren napi tippekkel segítik, és az nyer, aki először regisztrálja magát az oldalon. Ő 10 ezer ausztrál dollárral (körülbelül 1,6 millió forint) lesz gazdagabb. „Sosem fogod megtalálni a vén Firefoxszal. Tehát szabadulj meg tőle, vagy tűnés innen!” – áll a kiírásban. (A szöveg böngészőfüggő: a „Firefoxszal” helyén állhat a „megkopott Chrome-mal”, a jelző nélküli „Internet Explorer 7-tel” vagy – például Opera alatt – szimplán az „ezt a böngészőt használva” fordulat is.)
Az ausztrál verseny egy héttel az amerikai kampány után indult: az utóbbi lényege, hogy a Microsoft az e célra létrehozott weboldalról letöltött Internet Explorer 8 példányok mindegyike után 1,15 dollárt – de legfeljebb egymillió dollárt – utal át egy, az egyesült államokbeli szegények étkeztetését missziójának tekintő szervezet számlájára.