Megalakult az itSMF magyarországi szekciója

Az informatikai folyamatok üzletközpontú megközelítését helyezte fókuszba az adaptív felügyeleti megoldásokról szóló konferencia. A rendezvényen megalakult az IT Service Management Forum magyarországi szekciója.

Az április 15-én rendezett IT Service Management Forumon (itSMF) több mint 30 szervezet részvételével megalakult a szervezet magyar tagozata. A HP támogatásával megrendezett konferencia középpontjában az informatika és az üzletmenet összekapcsolása iránti elkötelezettség áll, hogy a széles körű infrastrukturális és integrációs ismereteket minél több cégnél tudják kamatoztatni, az ügyfelek teljes megelégedése mellett.

Az IT Service Management Forum (itSMF - Informatikai Szolgáltatásmenedzsment Fórum) az informatikai szolgáltatásmenedzsmenttel foglalkozó, gyártóktól teljesen független, nonprofit nemzetközi szervezet. Célja az informatikai szolgáltatásokat használó, létrehozó és üzemeltető szakemberek, vállalatok és szervezetek összefogása, a tapasztalatok megosztása és a bevált megközelítések honosítása. A szolgáltatásmenedzsmentbe tartozik a szolgáltatástámogatás, amely a leginkább technológiaközpontú része e területnek, valamint a szolgáltatásbiztosítás, amelynek során az informatikai szolgáltatások létrehozásának, mérésének és pénzügyi vonzatainak kezelése történik.

"A szolgáltatásmenedzsment szó hallatán legtöbben az informatikai eszközök üzemeltetésére, a hagyományos infrastruktúramenedzsmentre gondolnak. Itt azonban sokkal többről van szó, a folyamatok, emberek és technológiák egységéről" – jelentette ki Aidan Lawes, az itSMF International főtitkára.