Lenyomhatja a Facebookot és a Twittert a Google Pages

A Google hétfőn bejelentette, hogy elindítja a vállalatok, celebek, márkák számára a Pages oldalát. A Facebook Pageshez hasonlóan a Google megoldásával nem csak híreket és reklámokat oszthat meg a felhasználó a világgal, hanem interaktív kommunikációt is folytathat a rajongóival. A hír először októberben kapott szárnyra akkor, amikor a Google+ és a Google Apps egyesülését is bejelentették.

A vállalat nagyon komolyan veszi a Pages üzleti eszközként történő használatát, ám egyelőre nincsen könnyű dolga a legnagyobb riválisával szemben: jelenleg a Facebook közel 800 millió felhasználóval rendelkezik, míg a Google csak 40 millióval. Egy másik szemszögből nézve az alacsonyabb felhasználó szám nem feltétlenül rossz: jelenleg a Plus nem szolgáltat érdem nélküli tartalmat, ergo a közösségi oldalt nem árasztják el az macskás videók és a viccesnek szánt képek. Persze ez a felhasználók számának gyarapodásával változhat. feltétlenül meg kell jegyeznünk, hogy a Google Pages felületét nem használhatjuk cégünk, brandünk reklámozására, ez ugyanis ellenkezik a Google szabályzatával.

Ami a Google megoldásának az erejét adja, az a Plus és a keresőmotor integrálása. A Google Direct Connect által ha kereséskor egy adott cég neve elé írunk egy +-ot, automatikusan annak a Google+ oldalára leszünk átirányítva. Amivel felül tud kerekedni a Facebookon az a keresés,a Gmail, a Chrome és az Android. Ezek azok az eszközök amelyek a mindennapi online élet szükséges alapjait kiszolgálja, s egytől-egyig integrálva is lesznek a Google+-ba. Érdekes harc kezd kialakulni közösségimédia-fronton. Igazi titánok harca lesz ez, ami igazán akkor fog kiteljesülni, amikor a Google+ is hasonlóan erős lesz felhasználói téren.

Azóta történt