Enyhén csökkent az iPad népszerűsége, de csak az USA-ban

A ChangeWave amerikai piackutató legutóbbi felmérése szerint az elmúlt negyedévhez képest némileg visszaesett az Apple slágertermékének, az iPadnek a népszerűsége Észak-Amerikában, de a konkurensek még mindig messze el vannak maradva tőle.

A ChangeWave felméréseiben arra koncentrál, hogy a fogyasztók a jövőben tervezik-e egy adott termék megvásárlását, és ha igen, akkor melyik gyártót részesítik előnyben. A táblagépeket illetően februárban még a megkérdezettek közül a közeljövőben vásárolni szándékozók 84 százaléka felelte azt, hogy az iPad mellett döntöttek.

ipad

Ezzel szemben a májusban megkérdezett 2893 ember közül hét százaléknyian akarnak három hónapon belül táblagépet, és közülük 73 százalék választotta az iPadet. Ez azt jelenti, hogy a két nagy konkurens részesedése ebben a mérésben még mindig 10 százalék alatti: 8 százalékuknak tetszik az Amazon Kindle Fire-je (a Kindle 22 százalékról indult karácsonykor, azóta nem tér magához), 6 százalékuk pedig a Samsung Galaxy Tab mellett döntött (ez a tábla februárban még 3 százalékot birtokolt).

Az elégedettségi mérésben is kiemelkedőek az Apple-termékek: mind az új, mind a 2-es iPad elégedettségi mutatója gyakorlatilag a duplája, mint a versenytársak készülékeinek adatai.

tablet

Világszinten, az eladott gépek számát nézve viszont más a helyzet, mint a lassan telítődni látszó amerikai piacon: az IDC május eleji riportja szerint a legutóbbi üzleti negyedévben globális szinten 54,7 százalékról 68 százalékra nőtt az iPad részesedése.

Azóta történt

Előzmények