Invitel–Euroweb: egyesült erővel

A cégvezetés nem tervezi a társaságok jogi egyesítését, ezt jelenleg a piaci előnyök megszerzése sem indokolja – mondta a Napi Gazdaság érdeklődésére Zsembery György, az Invitel marketing-vezérigazgatóhelyettese hétfőn egy sajtótájékoztatón –, ám a cégek nyártól egységes csomagokkal lépnek piacra, amitől az ügyfélszám növekedését várják. Az új csomagokkal a kis- és középvállalati, illetve a lakossági szegmenst kívánja megcélozni a két társaság. Zsembery kiemelte, hogy az Invitel az idén mintegy egymilliárd forintot költ a széles sávú internetes hálózat fejlesztésére. Ennek is köszönhetően év végére 80 ezerre gyarapodhat az Invitel jelenlegi 60 ezres ügyfélköre, az Eurowebbel együtt pedig ez a szám meghaladhatja a százezret is.

Az Eurowebnek jelenleg több mint 30 ezer széles sávon internetező, főként ADSL-ügyfele van, akiknek a számát az év végére legalább a duplájára tervezik növelni – mondta az Euroweb vezérigazgató-helyettese. Gerlei Gyöngyvér kiemelte, hogy tovább fejlesztik a NeophoneX kártyaszolgáltatásukat, ami mindenképpen versenyképes a Skype-pal, s bizonyos esetekben előnyösebb is annál. Az Invitel egyébként, amikor már egyértelművé vált, hogy megveszi az Eurowebet, leállt az olyan típusú fejlesztésekkel – például internettelefónia –, amelyekkel a kiszemelt társaság rendelkezett. Az Euroweb romániai vállalkozása miatt is jó portékának bizonyult, hiszen a szomszédos államban még óriási felfutás előtt áll az ADSL-piac. (2005 decemberében 4 ezer ADSL-előfizető volt Romániában, 2006 márciusában már 20 ezer – jegyezte meg Zsembery –, Magyarországon ugyanekkor körülbelül 430 ezer.) Gerlei Gyöngyvér szerint számukra azért volt előnyös az adásvétel, mert távközlési infrastruktúrával nem rendelkező piaci szereplőként igen kiszolgáltatottak voltak, az Invitel viszont országos hálózattal rendelkezik.

Azóta történt

Előzmények