Hamarosan az angolok is vásárolhatnak plakátról

Ázsia után most Európában próbálja népszerűsíteni a Tesco a QR-kódokkal ellátott plakáttal történő vásárlást. A rendszer lényege, hogy a vásárló a publikus helyekre (metró- és buszmegállók, különböző terek stb.) kihelyezett poszterekről választhatja ki a megvásárolni kívánt terméket, a QR-kódját okostelefonjával beolvasva megrendelheti azt, aztán a cég a megadott címre le is szállítja.

Európában elsőként Angliában, a londoni Gatwick repülőtéren tesztelik két hétig. A tesztidőszak alatt a cég a vásárlói igényeket és az árazási lehetőségeket akarja felmérni. Hogy pár szó essen a működési elvről is: az interaktív plakát négy képernyőből áll, amik összesen nyolcvan terméket kínálnak eladásra. A felületek között a kezünkkel tudunk navigálni; amennyiben vásárolni akarunk, egy kifejezetten erre fejlesztett alkalmazás segítségével ezt meg is tehetjük. Az alábbi videó remekül demonstrálja a Koreában már működő megoldást (forrás: time4lose)

Az újdonságnak számító üzleti modell sikerére nemcsak a Tesco, hanem más vállalatok is kíváncsiak; ha sikeresnek bizonyul, nem elképzelhetetlen, hogy belátható időn belül robbanásszerűen kezdi terjeszteni a többi vállalat is a hasonló alapokon nyugvó technológiáját.

Előzmények