Trendforduló: a Google lenyomta az Apple-t az amerikai iskolákban

A Financial Times az IDC piackutató adataira alapozva számolt be arról, hogy a második helyét mindeddig biztosan vezető Apple a harmadik helyre csúszott az Egyesült Államok iskoláiban a laptopok terén, mivel – most először – az iskolák több Chromebookot rendeltek, mint iPadet.

A statisztika szerint az idei év harmadik negyedévében 715 500 Chromebook került az amerikai oktatási intézményekbe (ideszámítva természetesen a felsőoktatást is), míg ugyanebben az időszakban az Apple 702 ezer iPadet szállított az iskolákba.

Chromebook és iPad az amerikai iskolákban

Az elemző cég adatai szerint a Google folyamatosan terjeszkedik ezen a piacon, két év alatt megszerezték a megrendelések negyedét. Most, hogy megelőzték az Apple termékeit, a következő célpont már a piacvezető, a Microsoft, illetve az ő rendszerüket futtató gépek lehetnek.

Önmagában az amerikai piac is hatalmas, több milliárd dolláros megrendelésekről van szó, így érthető, ha a cégek nagyon komolyan veszik ezt a területet. Épp ezért van annak nagy jelentősége, hogy a korábban szinte a kizárólag a Windows által uralt szegmensben a kifejezetten drága iPad mellett megjelent egy sokkal olcsóbb alternatíva, a kétszáz dolláros Chromebook, mely láthatólag egyre inkább megnyeri az iskolai döntéshozók tetszését, hiszen közel fele annyiba kerül egy ilyen gép, mint az Apple kiváló, ám borsos árú termékének legolcsóbb változata, viszont tökéletesen használható az oktatásban.

Azóta történt

Előzmények