A vállalat tegnap a hivatalos blogban jelentette be, hogy aláírták az Európai Bizottság (EB) és az amerikai kereskedelmi minisztérium által kialakított új adatvédelmi keretrendszert, a Privacy Shieldet.
A közleményben kijelentik, hogy elkötelezettek amellett, hogy a keretrendszer segítségével védjék az európai polgárok azon személyes adatait, melyeket a Google továbbít az Egyesült Államokban található szervereire.
A Privacy Shield júliusban lépett érvénybe, azóta már olyan nagyvállalatok fogadták el, mint pl. a Microsoft vagy a Salesforce.
Mint korábban beszámoltunk róla, az új egyezményre azért volt szükség, mert az Európai Bíróság tavaly érvénytelenítette elődjét a Safe Harbort, ugyanis úgy találták, hogy az nem ad kellő garanciát az európaiak adatainak védelmére.
Bár a Privacy Shield sokkal erősebben igyekszik védeni az adatokat, mint azt a Safe Harbor tette, számtalan kritika érte és éri, mivel sokak szerint a legnagyobb problémát, az önkéntességet nem számolták fel – vagyis csak az amerikai vállalatok adott szava nyújt biztosítékot betartására –, illetve a felmerülő panaszok esetén a jogorvoslati lehetőségeket sem látják kielégítőnek.