Még nincs két éve, hogy a Google elindított egy akkor kifejezetten innovatívnak tűnő szolgáltatást Helpouts néven. Ahogy akkoriban beszámoltunk róla, ez a cég élő videochatjére, a Hangoutsra épülő közösségi portál, melynek segítségével bárki nyújthat segítséget, adhat tanácsot vagy oktathat akár az otthonából is, a díjat pedig saját maga szabhatja meg. A Helpouts lényegében egy platformot, közösségi piacteret biztosít, csak nem fizikai áruk, hanem egyének által, távolról, egy élő videochat kapcsolaton keresztül értékesíthető szolgáltatásai számára. Bár a YouTube szintén a Google tulajdona, ott pedig szinte végtelen számú oktatóvideót találhatunk bármilyen témában, előfordul, hogy személyes és élő segítségre lenne szükségünk, mert bővebb magyarázatra vágyunk, vagy csak egyszerűen jobban bízunk a személyre szabott tanácsokban, oktatásban.
Most ezt a szolgáltatást bővíti tovább a vállalat, de egyelőre még csak egy tesztváltozatot érnek el a kiválasztott felhasználók – maga a próbaüzem már novemberben elindult a TechCrunch információi szerint, de csak most figyeltek fel rá. Ez utóbbi nem is csoda, mivel a funkció igen jól el van rejtve: a Google Play Store-ban az Devices menüben a súgóra kattintva jön elő a link (jelen pillanatban csak akkor, ha van releváns árucikk). A tanácsadók napközben – kaliforniai idő szerint reggel hat és este hat között – ingyenesen érhetőek el, és azokról a telefonokról, táblagépekről és Chromebookokról adnak információkat, melyek megtalálhatóak a webshopban.
A lap úgy tudja belső forrásból, hogy még igen korai tesztelésről van szó, de a cégnél azt tervezik, hogy ha sikeres lesz, akkor esetleg helyfüggő szolgáltatássá is átalakítják. Ez nagy lépés lenne, mivel a piacon már vannak céges termékekhez kapcsolódó különleges tanácsadások a nagyáruházakban, ám digitális formában még senki nem lépte ezt meg.