Történelmi előzés: a Chrome lelépte az Explorert

Megtörtént, amit egy hónapja előre jeleztünk: a Google Chrome – mely béta-verzióban három évvel ezelőtt vált elérhetővé – Magyarországon megelőzte az Internet Explorert, és a Firefox mögött a második legnépszerűbb böngészővé vált. Az internetes statisztikákat készítő Gemius SA mérései szerint a két browser novemberben fej-fej mellett haladt. A Chrome átmenetileg már a hónap első hetében átvette a vezetést, de a következő két hétben megint az IE nyerte a párharcot, aztán a múlt héten – ha csak kevéssel is – ismét a Chrome. Az elmúlt hónapok dinamikája alapján nem kétséges, hogy a Google böngészője stabilan be fogja fészkelni magát a második helyre.

A hazai statisztikákat a Gemius a gemiusTraffic weboldalforgalom-elemző szolgáltatásával magyar oldalakon gyűjtött adatok alapján készíti. A piackutató közlése szerint ezt az eszközt „több mint száz” hazai weboldal használja, melyek közt van bank honlapja és népszerű hírportál egyaránt. A vizsgált héten közel 827 millió lapletöltés volt az alapja a mérésnek.

A Chrome részesedése a november 27-án zárult héten 23,97 százalék volt a magyar felhasználók körében, míg a Microsoft böngészője az internetre csatlakozó eszközök 23,93 százalékán futott. A 2009 tavasza óta az első helyen álló Firefox piacrésze a vizsgált héten 46,55 százalék volt.

Ami a teljes böngészőpiaci körképet illeti, a kimutatható részesedéssel bíró programok megoszlása november utolsó hetében a következőképpen alakult a magyar internetezők körében: Firefox (46,55%), Chrome (23,97%), Internet Explorer (23,93%), Opera (2,76%), WebKit Mobile (1,11%), Safari (0,84%), Opera Mini (0,38%) és Nokia Browser (0,13%).

A trend: Firefox, Explorer és Chrome (Grafikon: rankings.hu)
A trend: Firefox, Explorer és Chrome (Grafikon: rankings.hu)

A két legnagyobb magyarországi mérésben nagy eltérés mutatkozik a Chrome és az Internet Explorer helyezése kapcsán. Az Adverticum eltérő módszertant használó AdStatjának adatai alapján a Chrome már áprilisban megelőzte az Internet Explorert, és a második legnépszerűbb browserré lett. Az utóbbi statisztikából az októberi a legfrissebb, abban a Chrome piacrésze 27,4, az IE-jé pedig 10,3 százalék volt.

Kapcsolódó hír, hogy az egyik globális böngészőstatisztikában a Chrome megelőzte a Firefoxot. A gyakran hivatkozott StatCounter mérései szerint a világszerte első helyen álló Internet Explorer (40,63%) mögött novemberben a Google böngészője futott be a második helyre (25,69%), a harmadik helyre szorítva vissza az emberemlékezet óta második Firefoxot (25,23%).

Azóta történt

Előzmények