Egyesülésről tárgyal a Microsoft és a Yahoo

Noha egy évvel ezelőtt eredménytelenül értek véget az egyesülési tárgyalások a Microsoft és a Yahoo között, a két óriásvállalat most ismét egyeztet a lehetőségekről – adta hírül a New York Post. A lap forrásai szerint a két cég vezetői megint asztalhoz ültek, hogy felmérjék egy összeolvadás vagy valamiféle egyéb, a felek erősségeit egyesítő együttműködés életképességét. Mindez – állítják a kommentátorok – azt jelzi, hogy az elmúlt egy évben sem a Microsoftnak, sem a Yahoonak nem sikerült megtalálnia a hatékony fegyvert az internetes piacon látszólag megállíthatatlanul növekvő befolyással bíró Google ellen, ahogy a cégek az online hirdetési boomot sem tudták eddig meglovagolni. (A Google nemrég vásárolta meg 3,1 milliárd dollárért a netes reklámpiacon jelentős szereplőnek számító DoubleClicket.) A felek természetesen egyelőre nem kommentálták az értesülést.

Bár az összeolvadás mellett sok érv szól, az egy évvel ezelőtt megválaszolatlanul maradt kérdések nem párologtak el. Először is – sorolja a Wall Street Journal –, a Microsoft mindig is tartózkodott a nagy akvizícióktól. Márpedig a 12 000 dolgozót foglalkoztató Yahoo piaci értéke már a hét elején is 32 milliárd dollár volt, a hír hatására pedig 38 milliárdra emelkedett. Aztán az is közismert, hogy a Yahoo vezérei nem rajonganak a redmondi szoftvervállalatért. Az egyik alapítóról, Jerry Yangról például az a hír járja: averziója odáig terjed, hogy elvszerűen nem használ Microsoft-termékeket. Ezért előfordulhat, hogy – ha létrejönne az ügylet – a felsővezetés távozna.

Azóta történt

Előzmények