Noha egy évvel ezelőtt eredménytelenül értek véget az egyesülési tárgyalások a Microsoft és a Yahoo között, a két óriásvállalat most ismét egyeztet a lehetőségekről – adta hírül a New York Post. A lap forrásai szerint a két cég vezetői megint asztalhoz ültek, hogy felmérjék egy összeolvadás vagy valamiféle egyéb, a felek erősségeit egyesítő együttműködés életképességét. Mindez – állítják a kommentátorok – azt jelzi, hogy az elmúlt egy évben sem a Microsoftnak, sem a Yahoonak nem sikerült megtalálnia a hatékony fegyvert az internetes piacon látszólag megállíthatatlanul növekvő befolyással bíró Google ellen, ahogy a cégek az online hirdetési boomot sem tudták eddig meglovagolni. (A Google nemrég vásárolta meg 3,1 milliárd dollárért a netes reklámpiacon jelentős szereplőnek számító DoubleClicket.) A felek természetesen egyelőre nem kommentálták az értesülést.
Bár az összeolvadás mellett sok érv szól, az egy évvel ezelőtt megválaszolatlanul maradt kérdések nem párologtak el. Először is – sorolja a Wall Street Journal –, a Microsoft mindig is tartózkodott a nagy akvizícióktól. Márpedig a 12 000 dolgozót foglalkoztató Yahoo piaci értéke már a hét elején is 32 milliárd dollár volt, a hír hatására pedig 38 milliárdra emelkedett. Aztán az is közismert, hogy a Yahoo vezérei nem rajonganak a redmondi szoftvervállalatért. Az egyik alapítóról, Jerry Yangról például az a hír járja: averziója odáig terjed, hogy elvszerűen nem használ Microsoft-termékeket. Ezért előfordulhat, hogy – ha létrejönne az ügylet – a felsővezetés távozna.
Egyesülésről tárgyal a Microsoft és a Yahoo
- Írta: Barna József
- Forrás: WSJ.com
- Kapcsolódó cégek:
- Microsoft
- Yahoo! Inc.
Azóta történt
-
A Microsoft csapatai megindultak a hirdetési piac felé
Hétfőn a redmondi cég lezárta az aQuantive akvizícióját, s új, hirdetési részleget hozott létre.
Mérleg 0
-
A Microsoft ajánlatot tett a Yahoo!-ra!!!
A reformfolyamatot befejezni nem tudó, gazdaságilag megroppant keresőcéget a redmondi vállalat már régóta meg akarja szerezni, s most valószínűleg sikerül is nekik.
Mérleg 33
-
Vége a dumának: a Yahoo! vezetői ma megtárgyalják a Microsoft ajánlatát
Üzleti és marketingtrükkökkel tarkított háború folyt eddig, ám a döntést nyilvánvalóan racionális alapon hozzák majd meg.
Mérleg 1
Előzmények
-
A Google jobb, mint a Coca-Cola
Az idén az internetvállalaté a világ legértékesebb márkája.
Mérleg 7
-
Korlátlan tárhelyet ad a Yahoo
Nincs annyi e-mail, ami ne férne el a Yahoo Mail postafiókjában. Überelhető-e a korlátlan tárterület?
Közösségi média 13
-
A Microsoft fizet a keresője használatáért
A Microsoft a vállalati ügyfeleket akarja elcsábítani a versenytársaktól.
Mérleg 32
-
A Google lesz a legnagyobb
Jövőre a hivatalos statisztikák szerint is a keresőcégé lesz a világ leglátogatottabb weboldal-portfóliója.
Közösségi média 3
Percről percre
ph Az AMD Full HD felbontáshoz ajánlja a legnagyobb Navi 33 alapú GPU-ját, melyet a PowerColor tálalásában próbáltunk ki.
ma Különös keveréke ez a telefon a nyomógombos strapamobiloknak és az érintős okostelefonoknak, de megvan a célközönsége.
- Windows 10
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Szemüveges topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Milyen autót vegyek?
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- További aktív témák...