Csillapodik a káosz a londoni repülőtereken

Az üzemzavar pontos okáról még mindig nem tudni biztosat, de sokan a túlzottan takarékoskodó vállalatvezetőt okolják.

A British Airways légitársaság szombaton jelentette be, hogy Heathrow és a Gatwick repülőterekről induló járatait törölnie kellett, mivel súlyos problémák jelentkeztek a számítógépes rendszerben. Habár a tudósítások szerint a vállalat megfeszített erővel igyekszik úrrá lenni a helyzeten, az előrehaladás ellenére még ma is utasok százai várakoznak, mivel nem állt helyre a teljes működés.

Az összeomlás okáról egyelőre még nem tudni biztosat, először hackertámadásra gyanakodtak, majd azt közölték, hogy áramkimaradás miatt állt le a rendszer, legutóbb pedig azt jelentették be, hogy valószínűleg megsérült az utaslistát a csomagokkal összerendező program.

Az üzemzavar több ezer embert érintett, akiknek az ellátásáról a légitársaság igyekszik gondoskodni (a szállásra, utazásra és élelmiszerekre összesen 275 fontot lehet igényelni), és teljes kárpótlást ígértek nekik (az EU-ban ez repülési távolságtól függően 250-400 euró lehet), igaz erre hónapokat kell várni.

A társaság spanyol vezetője, Alex Cruz – akit azért neveztek ki, hogy jelentős mértékű költségcsökkentést hajtson végre a British Arwaysnél – Twitter-fiókjában videóüzenetekkel próbálta az utasokat és az alkalmazottakat megnyugtatni, és határozottan visszautasította azokat a szakszervezeti oldalról érkező vádakat, melyek szerint a minőségromlás – és így az informatikai üzemzavar is – azért állt elő, mivel ő takarékossági okokból tavaly gyakorlatilag bezárta a vállalat számítógépes részlegét, 700 embert bocsátott el, az informatikai feladatokat pedig kiszervezte egy indiai vállalkozásnak.

Azóta történt

Előzmények