Kockázati tőke bevonásával hódítaná meg az amerikai piacot a BalaBit

Továbbra is tartja dinamikus növekedési ütemét a BalaBit. Tavaly közel 30 százalékkal, 2,62 milliárd forintra nőtt a jelenleg még teljesen magyar tulajdonban levő IT-biztonsági megoldásokat fejlesztő cég árbevétele. A BalaBitról a közismert magyar IT "sztárok" (Ustream, LogMeIn, Prezi.com) mellett ritkábban esik szó, pedig a cég logmenedzsment megoldásait világszerte nagyon sokan használják - a syslog-ng nyílt forráskódú változatát ma már több mint egymillió szervezet alkalmazza, és többek között a Debian és a SUSE Linux alapértelmezett log modulja is. Ennek kiskereskedelmi változatai, a syslog-ng Premium Edition és a Store Box pedig a BalaBit árbevételének 37 százalékát adja.

Az elmúlt években az érzékeny adatokkal dolgozó szervezetekre vonatkozó megfelelőségi előírások (pl. a hitelkártya adatokat kezelő szervezetekre vonatkozó PCI-DSS) egyre jobban fókuszáltak a magas szintű jogosultsággal rendelkező felhasználók tevékenységének megfigyelésére és ellenőrzésére. Az erre megoldásként kifejlesztett Shell Control Box 2012-ben a BalaBit árbevételének több mint felét adta, és 2006-os bevezetése óta a termékből származó árbevétel évente átlagosan 85%-kal nőtt. A cég fejlesztései jelenleg a felhőalapú szolgáltatások hatékony naplómenedzsmentjének megvalósítása és a big data jegyében zajlanak.

Györkő Zoltán, a BalaBit ügyvezető igazgatója
Györkő Zoltán, a BalaBit ügyvezető igazgatója

Ma már a cég árbevételének négyötödét adja a külföldi értékesítés, de a legnagyobb lehetőség a ma még jórészt kiaknázatlan amerikai piacban rejlik (ahonnan jelenleg az árbevétel kb. 10%-a származik), mondta el tegnap egy sajtóbeszélgetésen Györkő Zoltán, a BalaBit ügyvezető igazgatója. Az alapító szerint bár a cég már 13 éves, hazai szemmel nézve egy érett vállalat milliárdos és folyamatosan növekvő bevétellel, jó referenciákkal (például Facebook, C.E.Z. csehországi atomerőmű, Leibniz szuperszámítógép-központ), az amerikai piacon a BalaBit sok mutatója inkább egy jól teljesítő startupéra hasonlít - "mindössze" 13 millió dolláros árbevétel, a termékek széles körű elterjedtsége ellenére nagyon alacsony márkaismeret és az igazán hatékony nemzetközi lefedettség hiánya. Györkő szerint a BalaBit eddigi fejlődési ütemét úgy tudják megőrizni a jövőben is, ha az eddiginél sokkal több erőforrást koncentrálnak az Egyesült Államokra. Ezért amerikai kockázati tőkét szeretnének bevonni a cégbe, olyan befektetővel, aki teljes értékű partnerré válna. Hogy mennyi pénzhez szeretne hozzájutni a BalaBit így, azt nem tudtuk meg, de Györkő Zoltán elmondta, hogy elsősorban nem is a pénz a cél, hanem olyasvalakit találni, aki kapcsolatrendszerével és ottani üzleti tapasztalatával hatékonyan tud segíteni a BalaBit terjeszkedésében. Az igazgató a terjeszkedéstől azt várja, hogy öt év múlva a BalaBit árbevételének felét már az amerikai piac fogja adni.

Azóta történt

Előzmények