Ázsia a mobilos és internetes világ közepe

Az ázsiai-csendes-óceáni régió játssza ma már a központi szerepet a mobil eszközök használatát illetően, a PC itt már nem igazán rúg labdába, a világcégeknek elsősorban erre a földrajzi területre kell koncentrálniuk minden szempontból – summázta véleményét és előrejelzését a Google helyi képviselője ma a Szingapúrban tartott CommunicAsia távközlési bemutatón.

Aliza Knox, a Google Asia Pacific kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy a régióban az internethez való hozzáférés elsődleges eszközei az okostelefonok és a táblagépek, és ezt figyelembe kell venniük az itteni piacon színre lépő és teret követelő amerikai cégeknek is: „Ázsia mobilos étvágya kielégíthetetlen” – jelentette ki Knox, aki hozzátette, hogy négy helyen (Ausztráliában, Dél-Koreában, Hongkongban és Szingapúrban) az okostelefonok elterjedtsége már magasabb arányú, mint az Egyesült Államokban. Ezt kiegészítette néhány adattal: Szingapúrban a netes keresések 74 százaléka már mobil eszközökről történik, Indonéziában az internethasználók 78 százaléka táblagépről vagy okostelefonról éri el a világhálót, Japánban 45, Dél-Koreában 42 alkalmazást futtatnak a felhasználók okostelefonjukon (az USA-ban ez a szám csak 23).

Hogy a fentieket még fokozza, a kereskedelmi igazgató elmondta, hogy 2015-ben a világ minden második internetezője ázsiai lesz, és e felhasználók közül mindenki egy mobil eszközön szerzi majd első internetes tapasztalatait: „Ázsia megy előre, és Ázsia mindezt gyorsabban teszi, mint a világ más részei” – jelentette ki szentenciózusan a marketingben járatos Knox, aki hozzátette még, hogy a Google sem akar lemaradni: idén 600 alkalmazottat vettek fel a régióban, és 700 millió dollárt áldoztak új adatközpontok létrehozására.

Azóta történt

Előzmények