Az Instagram egyelőre megállíthatatlan

A százmilliomodik felhasználóra még majdnem két és fél évet kellett várni, az utolsó százmillió azonban négy hónap leforgása alatt regisztrált.

Egyre gyorsuló ütemben bővül az Instagram felhasználói bázisa, az utolsó százmillió ügyfélhez már csak négy hónap kellett, így a decemberi 600 millióról mostanra hétszázra nőtt. Hogy könnyebb legyen elképzelni hány felhasználót is jelent mindez, érdemes megjegyezni, hogy kétszer annyi, mint a Twitter felhasználóké.

A WhatsApp és a Messenger egyaránt 1,2 milliárd felhasználót tudhatnak magukénak, a Facebook pedig 1,8 milliárdnál jár. A szóvivő arra a kérdésre, hogy segített-e a Snapchat mintájára bevezetett Stories lehetőség, egyértelmű igennel válaszolt. Hozzátette, az Instagram Stories napi 200 millió felhasználójával már meg is előzi a Snapchat funkciójának aktivitását, ezzel kapcsolatban a Snap utolsó publikus adatai szerint 161 milliós bázist lehet naponta mozgósítani.

Annyira jól sikerült a másolás, hogy tavaly augusztus óta, mikor az Instagram bevezette a Stories funkciót, a Snapchat ügyfélköre csökkenni kezdett. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy a Snap gyakorlatilag leállt a fejlődő országokban történő terjeszkedéssel, míg az Instagram továbbra is fontosnak tartja az alacsonyabb reklámbevételt generáló területeket is. 700 felhasználóra jut egy hirdető az Instagramnál, tavaly szeptember óta ugyanis megduplázódott a reklámozók száma, már egymilliónál tart.

Azóta történt

Előzmények