Egyre gyorsuló ütemben bővül az Instagram felhasználói bázisa, az utolsó százmillió ügyfélhez már csak négy hónap kellett, így a decemberi 600 millióról mostanra hétszázra nőtt. Hogy könnyebb legyen elképzelni hány felhasználót is jelent mindez, érdemes megjegyezni, hogy kétszer annyi, mint a Twitter felhasználóké.
A WhatsApp és a Messenger egyaránt 1,2 milliárd felhasználót tudhatnak magukénak, a Facebook pedig 1,8 milliárdnál jár. A szóvivő arra a kérdésre, hogy segített-e a Snapchat mintájára bevezetett Stories lehetőség, egyértelmű igennel válaszolt. Hozzátette, az Instagram Stories napi 200 millió felhasználójával már meg is előzi a Snapchat funkciójának aktivitását, ezzel kapcsolatban a Snap utolsó publikus adatai szerint 161 milliós bázist lehet naponta mozgósítani.
Annyira jól sikerült a másolás, hogy tavaly augusztus óta, mikor az Instagram bevezette a Stories funkciót, a Snapchat ügyfélköre csökkenni kezdett. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy a Snap gyakorlatilag leállt a fejlődő országokban történő terjeszkedéssel, míg az Instagram továbbra is fontosnak tartja az alacsonyabb reklámbevételt generáló területeket is. 700 felhasználóra jut egy hirdető az Instagramnál, tavaly szeptember óta ugyanis megduplázódott a reklámozók száma, már egymilliónál tart.