Vitték a Kindle-t, mint a cukrot

Az Amazon.com november 15-e és december 19-e között saját termékét, a Kindle e-könyv-olvasót értékesítette a legnagyobb számban az elektronikus eszközök kategóriájában – áll a vállalat szombati közleményében. Ezzel párhuzamosan egy fontos fordulópontról is beszámoltak a karácsonyi vásárlási szezon kapcsán: fennállásuk történelmében először adtak el több digitális könyvet, mint nyomtatottat – igaz, az e-könyveknek csupán egyetlen napon sikerült túlszárnyalni a hagyományos olvasmányok népszerűségi indexét, mégpedig december 25-én. Tekintettel arra, hogy az idei ünnepek amazonos slágerterméke a Kindle volt, így az e-könyv-boom magyarázható a kiszállított olvasók magas számával. A vállalat pontos vagy akár csak közelítőleges számokat – szokásához híven – nem közölt.

Idén december 14-én vásároltak a legtöbben az Amazonon: ezen a napon több mint 9 és fél millió terméket rendeltek a felhasználók, ez másodpercekre leosztva bő 110 egység megrendelését jelenti. Az elektronikus eszközök kategóriájának második legtöbbet kiszállított kütyüje az Apple-féle iPod Touch lett, míg harmadik helyre a Garmin Nuvi 260W típusú GPS-vevő került. A videojátékok háza táján legjobban a Wii Fit Plus with Balance Board csomag fogyott, ezt követi a New Super Mario Bros. nevű platformjáték, majd a Call of Duty: Modern Warfare 2 zárja a dobogósok sorát. A vásárlók legtöbben a Microsoft Office Home and Student 2007-et rendelték meg a szoftverek közül, második az Adobe Photoshop Elements 8, harmadik pedig a Microsoft Office 2008 for Mac (Home and Student kiadás).

Azóta történt

Előzmények