Nemsokára Kínában is elérhető lehet az Amazon Kindle

Több forrás is egybehangzóan azt állítja, hogy az Amazon végre leküzdötte a kínai bürokrácia által elé gördített akadályokat, és június 7-én elkezdi a Kindle e-könyv olvasók és tabletek árusítását a távol-keleti országban. A Sina Tech szerint az Amazon már az árakat is végelesítette, és a Paperwhite Wi-Fi 849 jüanért (31 ezer forint), a 7 illetve 8,9 colos Fire HD pedig 1400-1500 jüan (50-55 ezer forint) közötti áron lesz kapható. A Paperwhite 3G és a sima Fire áráról egyelőre még nem szivárgott ki információ, de valószínűsíthető, hogy az Amazon a teljes Kindle családot egyszerre fogja bevezetni a kínai piacra.

A kiszivárgott információk szerint a Kindle modellek nem csak az Amazon saját online boltjában lesz kapható, hanem az ország egyik legnagyobb fogyasztói elektronikai termékeket árusító áruházában, a Suningban is. Erre szolgáltat némi bizonyítékot egy kínai Weibo felhasználó által készített fotó is, melyen egy dedikált Kindle vitrin látható, bár jelenleg még teljesen üresen, és egyelőre még az eladók sem tudtak árat mondani a kíváncsiskodó fotós kérdésére.

Az Amazonnak sok fejfájást okozott a Kindle kínai indulásának előkészítése. Tavaly télen úgy indította el e-könyveinek árusítását az országban, hogy – mivel az amerikai vállalatnak még nem volt joga e-könyveket kiadni Kínában – társult a ChineseAll.com kiadóval. Ezzel azonban kivívta a kínai állami sajtóhatóság haragját, amely nyomban vizsgálat alá vetette az Amazont, mondván az nem használhatja fel partnere kiadási jogait a saját céljaira. Az eljárás eredményéről hivatalos információt még egyik fél sem közölt, de úgy tűnik, hogy az Amazonnak végül sikerült elsimítania az ügyet. Az amerikai cég az országban hatalmas méretű kalózkodással is próbál szembeszállni, hiszen nyereségét a tartalom értékesítéséből szerzi, a Kindle családot iparági elemzők szerint nagyjából önköltségi áron adja. Emiatt az elmúlt hónapok során az Amazon az Ikandou és a Douban Kindle részlegét is bezáratta.

De könnyen előfordulhat, hogy az Amazonnak a legtöbb nagy amerikai technológiai vállalathoz hasonlóan beletörik a bicskája a kínai piac meghódításába, és az e-könyv kereskedelem továbbra is Kína saját vállalatait fogja gazdagítani.

Azóta történt

Előzmények