A Microsoft megteremtette a „Jövő Iskoláját”

Philadelphiában csütörtökön egy olyan középiskolát nyitottak meg, ahol a diákok wifikapcsolattal rendelkező laptopokkal dolgoznak, a tanárok gondosan elkerülik a való világ hagyományos tanítási módszereit, a szülők pedig gyerekeik tevékenységét és fejlődését az interneten követik. A Jövő Iskolája elnevezésű intézményt a Microsoft segítségével hozták létre, s az alapítók úgy vélik, ez az első olyan iskola a világon, ahol az újszerű tanítási módszereket a legújabb technológiával kombinálták, s mindezt egy igen barátságosan kialakított környezetben helyezték el.

Az iskolába – mely összesen 63 millió dollárba került – térítésmentesen járhatnak a diákok, s felvételi vizsga sincs. A most induló kilencedikes osztályok 170 hallgatóját 1500 jelentkezőből sorsolás útján választották ki. A diákok háromnegyede Nyugat-Philadelphia környékéről érkezett, 95 százalékuk afroamerikai, s körülbelül 85 százalékuk alacsony jövedelmű családból származik. A philadelphiai iskolakerület vezetője, Paul Vallas évnyitóján felhívta a diákok figyelmét arra, hogy az egész világ figyelni fog rájuk, olyan iskolába fognak járni, amelyet modellként fognak vizsgálni.

A diákok még osztálytermekben ülnek, ám a tananyagokat legfőképpen az interneten keresztül és interaktív szoftverek segítségével sajátítják el. Minden ide járó tanuló számára biztosítják azt a lehetőséget, hogy a tanulnivalókat a neki legmegfelelőbb ütemben sajátíthassa el. A házi feladatokat számítógép segítségével készítik, majd elektronikus úton küldik el a tanároknak értékelésre, s a szülők is hozzáférhetnek az iskolai hálózathoz, hogy kapcsolatba léphessenek a tanárokkal, illetve, hogy nyomon követhessék gyerekeik iskolai működését.

Shirley Grover, az iskola igazgatójának véleménye szerint a hagyományos oktatási módszerek elavultak, elégtelenek arra, hogy a diákokat a problémamegoldásra, a kritikai gondolkodásra és a hatékony kommunikációra megtanítsák, pedig a 21. században a sikeres életpályákhoz ezek a képességek a legfontosabbak. „Nem matematikai képletek bemagolására, majd egy teszt során azok visszaböfögésére van szükségünk” – vélekedik a vezető tanár. A hangsúlyt arra fektetik, hogy a megszerzett ismeretekkel olyan problémákat tudjanak megoldani, mint például a vízminőség javítása, vagy esetleg képesek legyenek arra válaszolni, hogy Philadelphia vajon mennyire van kitéve a madárinfluenza terjedésének. Az iskolába járó gyerekek a megkérdezés alapján lelkesen fogadták az intézmény célkitűzéseit.


Forrás: www.scholastic.com


Az iskola épületének kialakításakor ügyeltek arra, hogy lehetőleg természetes világítása legyen a helyiségeknek, az ablakok egyben napelemek is, melyek a helyiségeket energiával látják el, a tanulószobák azokból a fákból készültek, amelyeket az építkezés során ki kellett vágni.

A Microsoft egyrészt humanitárius szempontok miatt, másrészt önérdekből segítette az iskola létrejöttét, hiszen a saját technológiáját propagálja az intézmény működésével, nyilatkozta Mary Cullinane, az iskola „technológiai mérnöke”. „Példát akartunk mutatni a technológia felhasználására” – tette még hozzá a mérnöknő. A Microsoft vezetői úgy vélik, hogy az ilyen modellek segíthetik az oktatás korszerűsítését. Craig Mundie, a cég stratégiai kutatásokért felelős igazgatója nem titkolta céljukat: „Ha továbbra is folytatni kívánjuk globális gazdasági terjeszkedésünket, akkor meg kell találnunk a módját, hogy milyen módon emeljünk ki 5 milliárd embert a szegénységből.”

Azóta történt