A Katrina fellendítheti a távoktatást

Komoly fejfájást okoz az Egyesült Államok oktatási szakembereinek körében, hogy miként lehetne pótolni az iskolát annak a Mexikói-öböl környékén élő kétszázezer elemi és középiskolás diáknak, illetve egyetemi-főiskolai diáknak, akik a Katrina hurrikán pusztítása miatt elvesztették oktatási intézményeiket. A szakértők közül többen úgy vélik, hogy a kényszerű helyzet tökéletes bizonyítási esély az online oktatásnak a benne rejlő lehetőségek megmutatására, ezért lobbizni kezdtek a szövetségi hatóságoknál az idevonatkozó szabályok – például a tanároktól megkövetelt bizonyítványok beszerzése, illetve a képzési támogatások elosztási rendje – könnyítése érdekében. Az Alfred P. Sloan Foundation például 1,1 millió dollárt adott az internetes oktatás színvonalának javításán ügyködő Sloan Consortiumnak, hogy az helyet csináljon programjaiban tízezer diáknak. Az ötlettel szemben kritikus szakemberek azonban – például Nat LaCour, az amerikai tanárszövetség, az American Federation of Teachers főtitkára – úgy vélik, hogy az e-learning nem pótolhatja a hagyományos iskolát. „Az iskolapadokat kell koptatniuk a diákoknak ahhoz, hogy megkaphassák mindazt, amit a tanárok nevelő munkája nyújt” – idézte a főtanárt a The Wall Street Journal.

Előzmények