Erőből cseréltet díjcsomagot a Telenor

Miután a kétoldalú szerződésmódosítás botrányba fulladt, most elavultságra hivatkozva törölnek különböző tarifákat.

Egy SMS, egy közlemény

Egy hónappal ezelőtt komoly visszhangot kapott a Telekom és a Telenor kétoldalú szerződésmódosítása, melyben megpróbálták emelni a tarifákat. A lehetőséggel élni kívánók hada miatt a Telenor telefonos ügyfélszolgálata elérhetetlenné vált néhány napra, de az üzletekben is sorok alakultak ki. Egyik nap a teljes rendszer megadta magát, azóta sem tudni pontosan, hogy hányan éltek a változatlanság lehetőségével, a Világgazdaság értesülései szerint a többség nem foglalkozott az emeléssel.

Ma a Telenor kártyás ügyfelei SMS-t kaptak, így hangzik: „Kedves Ügyfelünk! Modernizáljuk rendszereinket, ezért régi, elavult tarifáink és szolgáltatásaink kivezetésre kerülnek. 2015. szeptember 12-ét követő feltöltéssel mint új szerződéskötéssel a tarifacsomagja és/vagy szolgáltatása megváltozik, az aktuális feltételek szerint. Az új tarifáját megtalálja a www.telenor.hu/valtas weboldalon, vagy érdeklődjön személyesen üzleteinkben. Üdvözlettel, Telenor”. Az előfizetéssel rendelkező ügyfeleket augusztus 19-től kezdődően a számlalevélen tájékoztatja a vállalat a változásokról, ami első körben csak a lakossági csomagokat érinti.


(forrás: Változások lesznek) [+]

Egyik kollégánk esetében, aki djuice 29 csomagot használt, Praktikumba kerül át. A prepaid csomag előnye volt, hogy szerződéskötéskor minden 29 forintba került, havidíj nélkül. Ez azóta módosult, most éppen 32,5 forintot fizet minden irányba, illetve szöveges üzenetenként. Az ehelyett neki szánt Praktikummal 51 forintot fog fizetni percenként és üzenetenként.

A Telenor közleményt is kiadott a változással kapcsolatban, a szerkesztőségünkhöz eljuttatott információk szerint modernizálásnak hívják a változást. Az egyes régi, korszerűtlen tarifákat és szolgáltatásokat szüntetik meg, az érintett lakossági ügyfelek pedig a mobilhasználati szokásoknak jobban megfelelő, korszerű szolgáltatáscsomagot kínálnak. A vállalat célja a közlemény szerint, hogy támogassa a Hipernet használatát, minél többen próbálhassák ki a Telenor leggyorsabb hálózatának előnyeit.


(forrás: Változtatni muszáj) [+]

Az átalakítást követően csak olyan tarifákat kínál a Telenor, amelyekben lehetőség nyílik mobilinternet kapcsolatra, tehát tartalmaznak adathasználatot vagy megrendelhető hozzájuk az adatjegy. A közleményből az is kiderül, hogy az ügyfeleket eltérő módon érinti a változás. Akik például a MyTariff csomagokat használják, nem érzékelnek majd ebből semmit. Lesznek, akiknek csak bizonyos elavultnak számító szolgáltatások tűnnek el, mint az Email Stúdió, illetve az igazán elavult csomagokkal rendelkezőket korszerűre cserélik.

Mélyen a szerződési feltételekben

A Telenor honlapján az erre kialakított felületen lehet tájékozódni az érintettségről. Ha szükséges a váltás, akkor azt az október 1-től november 30-ig tartó időszakban automatikusan elvégzi a szolgáltató. Amennyiben nem felel meg az automatikusan kiválasztott új csomag, lehetőség van az ügyfélszolgálatokon telefonon, illetve a Telenor üzletekben másik díjcsomagot választani. A váltás díjmentes lesz abban az időszakban, amiről a Telenor a következő számlán értesíti az ügyfeleit. A számlásoknak nagyjából 60 napjuk lesz, míg a kártyásoknak 30.

„Az előfizetéssel rendelkező lakossági ügyfelek jelentős részét telefonon is megkeresi a Telenor és egyúttal több más tarifát is ajánl a számukra, amelyek mobilhasználati szokásaik alapján, személyre szabottan lettek összeállítva, és amelyek további választási lehetőségeket biztosítanak” – írja a közlemény.

A Telenor hivatalos közleménye
A Telenor hivatalos közleménye (forrás: Telenor) [+]

Az Általános Szerződési Feltételekbe (ÁSZF) bekerült, hogy a szolgáltató jogosult arra, hogy a kiegészítő szolgáltatások nyújtását megszüntesse, melyről előfizetőit kellő időben és megfelelő módon értesíti. Újdonság még, hogy amennyiben az előfizető 6 hónapig aktívan nem használta a kiegészítő szolgáltatást, a Telenor jogosult azt törölni.

Újdonság még, hogy az ÁSZF részét képezi mától, hogy kártyás csomag esetén minden egyenlegfeltöltés új, határozott idejű előfizetői szerződés jön létre ráutaló magatartás útján, melyre a feltöltés időpontjában hatályos ÁSZF irányadó. Lezárt díjcsomagokra nem lehet új előfizetői szerződést kötni. Sem átíráskor, sem szerződéshosszabbításkor nem tarthatóak meg az ÁFSZ szerint már lezárt (nem értékesített) csomagok. Minden ilyen esetben újat kell választani.

A mai közlemény azonban jó hírrel is szolgál a MyBusiness M,L,XL,XXL tarifacsomagokkal rendelkezőknek: tévesen került ugyanis feltüntetésre a feltételek között, hogy kapcsolási díjat kellene fizetniük, ezen tarifacsomagok esetében ez a díj nem kerül alkalmazásra.

Azóta történt

Előzmények