Hozzászólok Aktív témák

  • proof88

    addikt

    ez igazából sok mindentől függ. Állórajtnál lehet előny a plusz súly, ha hátul van a BMW-ben és ezáltal jobban be tudnak tapadni a kerekek ahelyett h kipörögnének. Az autó viselkedését is megváltoztatja féktávokon, kanyarokban attól függően, hogy hol van. Az biztos, hogy nehezebb kocsival nő a féktáv, de ha hátul van a plusz súly, az a féktávon akár segíthet is a hátsókerekes autónak. Azt is mondtam előbb h kanyarban is más a viselkedése. Hát kanyar bejáraton, azaz fékezés közben ugye segíthet jobban lenyomni a terheletlenné váló hátsó kerekeket, de könnyebben előrelendülhet az autó háta (legalábbis szimulátorban ezt tapasztaltam F1-ben és NAGT-ben is), viszont élesebb bekanyarodás érhető el vele ami van akinek teccik, van akinek nem. Tehát én azt vettem észre hogy ha hátrafelé tolod a súlyeloszlást és hátsókerekes a kocsi, akkor élesebben lehet megkezdeni a kanyart mert valahogy könnyebben kitörhet féktávon a feneke (annak ellenére h elvileg több súly marad hátul féktávon). De cserébe a kanyar kijáraton sokkal stabilabb lesz a feneke, mintha előre lenne tolva a súly.
    De van itt más is, ami nagyon fontos és felülbírálhatja a dolgokat, a gumi melegedése. Mert ha hátul már olyan sok súly lesz hogy túlmelegednek emiatt a gumik, akkor az is instabil autót eredményezhet kigyorsításon is. Ha elöl hűvösek a gumik és emiatt zavaróan alulkormányzott az autó, akkor érdemes előre tolni a súlyt kicsit, és így kicsit lejjebb megy a hátsó hőmérséklet és feljebb az első gumik hőmérséklete és ez meg is szüntethetné az alulkormányzottságot, de mint mondtam, ha előre tolom a súlyt, alulkormányzottabb is lehet az autó, mert pont hátra tolt súllyal lehet élesebb bekanyarodást elérni (kicsit olyan farolás style).
    De ezek csak ilyen szimulátoros tapasztalatok. Azért a versenyzőn is sok minden múlik, van aki szereti ha kanyar bemeneten túlkormányzottabb a kocsi, van aki azt szereti ha kőkemény stabil a féktávon.

Hozzászólok Aktív témák