Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Rexdemon #100 üzenetére

    Tökmindegy, kb. ugyanaz a tábor. :)

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz Cifu #101 üzenetére

    Annyira igaz,h mi pl tabletop rpg-ben hol WH 40k-t hol WH fantasy-t játszunk :) És szó szerint: egyik jobb, mint a másik! (minden írónia nélkül, mindkettő csodásan őrült és sötét és veszélyes és ...és...és!!!)

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • BoB

    veterán

    válasz Rexdemon #102 üzenetére

    A sima WH világot abszolút nem ismerem, Infó is kevesebb van meg makettek is, valahogy mintha el lenne hanyagolva, vagy felejtve...?

    You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz BoB #103 üzenetére

    WH világa ua az a feeling, igazi sötét hangulatú low-fantasy, imígyen szól róla a fránya fáma ángilusuk nyelvén:
    http://warhammerfb.wikia.com/wiki/Warhammer_World

    Magáról az RPG-ről: http://member.rpg.hu/cu/issue.php?id=35&p=2&f=wfrp2

    Egyébként:
    klassz aláírás, csatatestvér

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Phobion

    őstag

    válasz Rexdemon #104 üzenetére

    azért egy daemon prince-t nem ilyen könnyű legyőzni :DDD :DDD , de aranyos, az biztos :DDD

    Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html

  • Cifu

    nagyúr

    válasz BoB #103 üzenetére

    Fantasy világból van kismillió, felületes szemlélőnek a WH nem sokban tér el az ezeréves D&D, AD&D világoktól (Forgotten Realms, Dragonlance, Ravenloft, Greyhawk, stb.), a Tolkien-féle világtól és így tovább. Ha belemész a mélységeibe, akkor persze már más a helyzet, mert a "klasszikus" fantasy világok többségében találsz "jó" és "rossz" oldalt. A WH-ban nincs ilyen, mindenki villamos. :)

    A maga idejében (1980-as évek közepe-vége) nagyon népszerű volt sötétsége miatt, de az RPG-t kicsit elszúrták a hatszáznegyvenhét (hasracsapás) kasztal, mert a kezdő játékos hosszú-hosszú ideig el fog veszni a kasztok közötti átjárással (én is így jártam anno, hiába volt 5 évnyi AD&D tapasztalat a hátam mögött, egyszerűen átolvasni az összes kasztot fizikai képtelenség karakteralkotáskor, amikor 5-en vagyunk egy szabálykönyvre - szóva lettem patkányfogó (Rat-catcher), mert azt hittem, az egyenes út a mágusokhoz... tévedtem... :DDD ).

    A WH40k alaposan kifogta a szelet a WH vitorlájából, mert megvolt benne a WH sötétsége, ugyanakkor sci-fi, méghozzá nagyon jó sci-fi hátteret adott mellé. A WH40k elsődleges sale pointja (eladási indoka) az a nagyon szépen felépített és jól desingolt (főleg a 2nd edition óta) űrgárdista-rendek. Ha elcseszettebb desing lenne (az első és a nulladik (Rogue Trader) kiadásban az aránytalan Mk.VI. páncélokkal, és nevetséges karabélyaikkal, például), akkor valószínűleg messze nem lenne ennyire népszerű...


    Hát igen, 1987-ben még voltak gondok a jó idézetek és mottók kitalálásával :)


    Igen, Adeptus Astares, egész pontosan Crimson Fists... Elsőre ráismert bárki? :)


    Rengeteg nyalánkság, külön felhívom a figyelmet a Field Police-ra, illetve a rendfokozati jelzésekre... :)

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Hintalow

    senior tag

    válasz Cifu #106 üzenetére

    Ennyi, fantasy világból dunát lehetne rekeszteni, sci-fi világból jóval kevesebb van, és a WH40K még azon belül is egyedinek számít a cybergót/extrasötét/nagyonajövőbenjárunk stb. settingjével.
    A saját (sokkal erősebb) mezőnyében a WH fantasy közel sem számít ilyen kiugrónak. :N

    Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

  • Phobion

    őstag

    válasz Cifu #106 üzenetére

    Rainbow warlords, tejóég :DDD :DDD

    Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz Cifu #106 üzenetére

    Rainbow mother-f***ing warriors :K Bár a Silver Skulls bácsi vállára hegesztett orkfej is figyelemre méltó :D

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Phobion

    őstag

    No, Regicide-ról eddig elég pozitívak a visszajelzések.

    Káosz nélkül engem annyira nem vonz :F

    Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz Phobion #110 üzenetére

    Ez sem rendes WH40k játék, hanem egy körökre osztott mutáns sakk játék, WH40k textúrákkal. És ugye mind tudjuk,h mi kell legyen a mutánsok sorsa? ;)

    "To be Purged - That is the fate of the Mutant.To be Cleansed - For that is the fate of all Mutants"

    [ Szerkesztve ]

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Hintalow

    senior tag

    Én is néztem már, tetszetős, meg jó az alapötlet, de azért vastagon beleillik a GW "adjuk a nevet csak és kizárólag a leglehetetlenebb játékokhoz" irányvonalába :D

    A könyvlistámon most jön az Angels of Darkness, az eredeti kiadás nehezen beszerezhető, de pont idén kiadták újra, gyorsan be is rendeltem :D

    Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

  • Rexdemon

    aktív tag

    Ezt az időrendi sorrendet találtam még Cain regényekhez. (miután már elolvastam párat)

    [ Szerkesztve ]

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Hintalow

    senior tag

    válasz Rexdemon #113 üzenetére

    Jaja a Lexicaniumban sok jóság található :K
    Amit még használok a könyvek áttekintésére az ez az oldal
    (bár már nem frissül, de mire eljutok a végéig, elleszek vele egy darabig)

    [ Szerkesztve ]

    Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

  • sagajr78

    tag

    válasz Rexdemon #113 üzenetére

    Ugyanezt a listát, kicsit kiegészítve, az előző oldalon már bepötyögtem. :)
    Egyébként hiányzik a listáról legalább 2 short story (The Smallest Detail és a The Little Things) és talán már jelent meg új regény is. Jönni még jön majd több sztori is, mert számtalan utalás van Cain találkozására más fajokkal (főleg eldákkal) a már kiadott regényekben és novellácskákban, de sztori velük kapcsolatban még nem került napvilágra (az audio book-ok tartalma sem eldákkal foglalkozik).

    Érdemes valóban a megfelelő sorrendben olvasni őket, úgy élvezhetőbb az egész sorozat.

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz sagajr78 #115 üzenetére

    Ahbazzze', sry :) Igazad van. Csak ahonnan megvannak ott máshogy volt számozva, én pedig balga módon nem egyeztettem a két listát. Nem akkora para, mert mivel úgyis a "visszaemlékezéseket" olvassuk, simán hozzáképzelhetem,h nem kronológia sorrendben találják meg a könyveket. ;)

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • sagajr78

    tag

    válasz Rexdemon #116 üzenetére

    Annyi baj legyen. :) A tied legalább nem olvad bele a folyó szövegbe.

    A "kiadási" sorrend a kedves inkvizítor asszonyság kezében van, ő rendezgeti olvasható formába Cain kusza irományait és gondolatait. :DDD

    Kronológiai sorrendben olvasva a sztorikat, viszont érthetőek lesznek az utalások korábbi eseményekre. Enélkül is élvezhető marad az összes történet, viszont az előző események ismeretével pár korábbi látszólag értelmetlen vagy totál mázlis tett egészen új megvilágításba is helyeződhet.
    Egyébként én sem sorban kezdtem el olvasni mikor megszereztem a könyveket és novellákat. Puszta mázli, hogy beletrafáltam az első novellába és az első regénybe is. Aztán meglestem mindegyiknek az időjelzését és sorba raktam azokat. Később magam is ráakadtam az általad belinkelt listára ahol ellenőrizhettem a saját sorrendem helyességét.

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz Cifu #118 üzenetére

    Némelyik nagyon durva :) Mondjuk a pocakos inkvizítor odab*sz :D

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Rexdemon

    aktív tag

    Ebből talán lehet valami:

    [link]

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Phobion

    őstag

    válasz Rexdemon #120 üzenetére

    egyetértek, bárcsak káosz oldalon is lehetne hentelni :(((

    Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html

  • Crytek

    veterán

    Warhammer 40000 játékon dolgoznak a Van Helsing fejlesztői.

    Next PC Upgrade: 2022

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz Crytek #122 üzenetére

    Igen, ráadásul nagy cím lesz, nem a mostanában szokásos "cheap-ass mobilplatform to PC" hulladék :)
    Van ott ismerősöm, nyilván nem nyilatkozhat, de annyi talán nem titok,h már jó ideje (12+ hónapja) megy az egyeztetés a GW-vel és nem egyszerű velük az élet, azt mondta,h "az a minimum kijelentés,h néha nagyon furcsa" a hozzáállás a saját "márkájukhoz". Én nagyon szurkolok nekik és bízom bennük :D

    Addig is, ha valaki részt akar venni ebben a projektben: [link]

    [ Szerkesztve ]

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Phobion

    őstag

    válasz Rexdemon #123 üzenetére

    ismerősöd azt sem mondhatja el, hogy megint a szokásos lojalisták vs. orkok téma lesz? :F

    Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz Phobion #124 üzenetére

    Kérdeztem, de nem mondja meg ;)

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Hintalow

    senior tag

    válasz Phobion #124 üzenetére

    Igen, ezt én sem értettem soha, miért nem használják kicsit kreatívabban a birodalom ellenségeit, ráadásul ha belegondol az ember, maga a birodalom is annyira sok lehetőséget tartogat, hogy alapból ki lehetne belől pattintani játékba 5-6 frakciót:

    - Adeptus Astartes (persze alapból minden róluk szól, de külön származtatható belőlük Deathwatch és Grey Knights)
    - Imperial Guard
    - Adeptus Mechanicus (Legio Cybernetica és Collegia Titanica :K )
    - Adeptus Ministorum (witch hunterek és Adepta Sororitas, nyami)
    - Adeptus Arbites

    És ezek csak azok az ágai a birodalomnak, amik önmagukban komplett sokszínű seregekkel rendelkeznek.

    Azért van "némi" lehetőség.

    Más: szerezném be a következő könyvet a listámból: Gordon Rennie - Shadow Point, sajna valamiért azok közé a könyvek közé tartozik, amik semmiben nem tűnnek ki a többi közül, de valamiért mindenhol bitang drágán adják :O

    Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Hintalow #126 üzenetére

    - Adeptus Astartes (persze alapból minden róluk szól, de külön származtatható belőlük Deathwatch és Grey Knights)

    A Deathwatch és a Grey Knights elég szépen meg is szabja, hogy mi lesz a másik oldalon. Nem fognak a Grey Knight-ok Space Orkokat kalapácsolni, mivel nem az a dolguk...

    Imperial Guard

    Szinte kötelező, az SM után a második legnépszerűbb 'faj'. ;)

    Adeptus Mechanicus (Legio Cybernetica és Collegia Titanica :K )

    Na őket mondjuk hiányolom. Viszont a Titánok kérdése nagyon-nagyon zegzugos, lévén olyan erővel bírnak, hogy csak a legszélsőségesebb csatákba viszik. Ebből következik, hogy az általános, szűk (max. 100 egységes) játékokba nem igazán illenek. A több ezer fős csatákban sem igazán lehet 1-2 Titánnál többet berakni... Ráadásul akkor jön az ellenoldal is, minimum Szupernehéz Harckocsikkal... Mert azért az max. a homokozós gyerekkorszakban poén, hogy a te kártyát üti az összes többit. :)

    Adeptus Ministorum (witch hunterek és Adepta Sororitas, nyami)

    Ezzel megint megszabod az ellenfeleket, plusz nehéz jó történetet kanyarítani köréjük. Az első Dawn of War AS kiegészítője tökéletes példája ennek...

    Adeptus Arbites

    Ők viszont csak akkor lennének versenyképesek besorolod az Officio Assassinorum-ot alájuk, önmaguknak nem versenyképesek a 'fő' erőkkel, vagy akkor behozod a 'gangeket' (pl. Necromundai bandák) is a játékba...

    És ezek csak azok az ágai a birodalomnak, amik önmagukban komplett sokszínű seregekkel rendelkeznek.

    Az Arbites eléggé gyenge lábakon áll egy Elda vagy Káosz erő ellen, persze ha pont-alapú csatáról beszélünk, oké, így is mehet. De vannak más opciók, mint az Adeptus Custodes, vagy a már említett Officio Assassinorum vagy az Officio Sabatorum.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Hintalow

    senior tag

    válasz Cifu #127 üzenetére

    Na igen, jól leírtad, sok lehetőség ezek közül eléggé behatárolja a szóbajöhető ellenfeleket, körítést.

    De inkább arra próbáltam utalni, hogy mennyire sokszínű csak maga a birodalom, és mennyi lehetőség lenne benne szinte bármilyen stílusra.

    Kicsit fárasztó már a mariska-ork párosítás.

    Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Hintalow #128 üzenetére

    A Mariskák kötelezőek, a vásárlóközönségnél ők a legnépszerűbbek, anno a Fire Warrior is megmutatta, hogy csaknem felesleges a kevésbé népszerű fajokra koncentrálni (aki nem ismeri, a Fire Warrior egy Tau-orientált, PC-re és PS2-re megjelent FPS, nem volt rossz, kb. a Space Marine szintje a maga idejében, de a Wh40k fanok egy egészen kis szeletét adják csak a Tau rajongók...).

    A birodalom sokszínű, és tényleg jó lenne, ha szélesebb spektrumot ölelnének fel a játékok (pláne, hogy a birodalmon kívül van csaknem tucatnyi másik faj), de nem lehet kihagyni a legnépszerűbb fajokat, mert azzal magadat szúrod tökön...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz Cifu #129 üzenetére

    Sztem ha már nem az UM/Dark Angles/Blood frakkin' Ravens háromszögben mozognak a Mariskák, az is komoly előrelépés lesz ;) Logikusan gondolkodva; Neocore eddig amit én ismerek, rts strategiát (King Arthur, kimondottan tetszett) meg Diablo szerű akicórpg(?)-t (Van Helsing) gyártott, sztem ezek közül lesz valamelyik a game stílusa. Vagy nem, ha pl vmi új irányba akarnak elmenni, amilyet eddig nem hoztak ki. ;) Ebből még bármi lehet. A sokszínűségről; sztem is hiba lenne a készítők részéről, ha nem a Birodalom oldaláról közelítenék meg; a rajongók nagy része egyértelműen erre kíváncsi, ugye filmek/könyvek döntő hányada is ezen szempont alapján jött létre, naná' hogy ezek a populáris "frakciók".
    Én nagyon remélem,h valami hangulatossal rukkolnak elő, ami fluff barát és jól játszható, érdekes game lesz, drukkolok nekik!

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Rexdemon #130 üzenetére

    Érdekes dolog, hogy hajdan a 'négy nagy' rend a játékokban az UltraMarines / Space Wolf / Blood Angels / Dark Angels volt, a farkasok lassan kikoptak, de a maradék három eléggé jól tartotta magát. Aztán jött ugye a Dawn of War, és a Blood Ravens, szvsz velük nem nagyon fogunk találkozni, leginkább azért, mert erősen a Dawn of War szériához köthetőek. Másfelől azért a Relic egy picit bátor is volt, hogy egy saját űrgárdista rendet 'gyártott', de üdvözítő is, mert így megtört a jég. A lore szerint ezer űrgárdista rend van a birodalomban, mi ebből ismerünk mennyit? 70-et, hozzávetőleg, és egy részük "érdekes" háttértörténettel, mint a Shadow Wolves, amik egy író feleségének "kedvéért" jött létre (a feleségének tetszett a Luna Wolves űrgárdista rend, szóval készített egy farkas (leginkább Space Wolf) ikonokkal teli, lila színű páncélt viselő rendet...).

    A canon szempontjából az a fő gond, hogy a legtöbb rend "csak" ezer űrgárdistával rendelkezik, itt volt a DoW problémája is, mert egy-egy csatában úgy vesztettél el akár egy századnyi űrgárdistát, hogy nem is fájt, picit sem. Persze játékmenet szempontjából ez logikus, csak lore szempontból nem.

    Hogy milyen játék lesz? Nem tudom, az állásajánlatok alapján feltehetően ARPG.

    Visszatérve a fajokra, valahol probléma is, hogy a többi faj sosincs előre tolva, de alant (felent, kinek milyen a fórumbeállítása) már említettem a Fire Warrior-t, ami ékes példája az óvatosságnak. Kb. maréknyi faj / frakció van, amit elő lehet hozni, és nagyon nem nyúl mellé az, aki a Space Marine / Imperial Guard / Space Ork / Chaos / Eldar, esetleg Tyranids mesgyéken marad. Ha megfigyeled, a Nekronok vagy a Sisters of Battle csak a sokadik kiegészítőben tűntek fel régebben is. (A margóra: volt hajdan egy Panzer General-szerű Wh40k játék is, ott viszont a "birodalom" kvázi egységes volt (Imperium undivided? :D), ugyanúgy tudtál SM / IG / SoB seregekből építkezni).

    Mivel a világ iszonyú szerteágazó és hatalmas, nehezen tudsz különböző frakciókat jól összemontírozni. A "klasszikus" megoldás ugye az, hogy az Imperium vs. Ork (vagy Eldar) csata közben a fejükre robbannak a Tyranidák vagy a Chaos. A forgatókönyvet itt kb. le is lehet tenni, mert kevésnek tűnik a mozgástér. Ami persze nem igaz, hiszen például lehet a lázadó, birodalomtól elszakadó ex-Imperium frakciókkal is keverni. De ha rossz fiúk kellenek, az Űrorkoknál, Tyranidoknál és a Káosznál messzebb menni nehéz (az Eldarok nagyon jók lennének ebben, csak sajnos a megfelelő háttér prezentálása nélkül súlytalanok sajnos, én ezért vakarom a fejem a DoW2 Eldar vonalán...), főleg, mert a lehetséges opciók vagy nem túl vonzóak (ki ijed meg a Dark Eldaroktól, really?), vagy a háttértörténetet még a GW sem tudja rendesen kikockázni (Necrons, anyone?).

    Persze lehet bízni abban, hogy olyan sikeres lesz, mint a DoW volt, és akkor kiegészítőkkel, DLC-kkel lehet további fajokat be-be hozni a játékba...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • sagajr78

    tag

    válasz Hintalow #126 üzenetére

    Hintalow:
    Lenn bőven potenciál a birodalmi frakciók használatában, de seregként, azaz stratégiai szintjén nem jöhet szóba mindegyikük.

    Adeptus Mechanicus messze nem csak annyiból áll amiket felsoroltál, ráadásul alapvetően nem harci frakció, nem háborúzik magában. A Legio Titanica sem hozzájuk tartozik, hanem külön (nemesi)házakba sorolódik akiket kiszolgál a Mechanicus.

    Náluk (Ad. Mech.) a Skitarii a legnépesebb, talán még seregként kiállítható "frakció", de ők is szigorúan védelemre vannak berendezkedve, biztosító egységként kerülnek kirendelésre az expedíciók mellé, meg ők őrzik az Ad. Mech. telepeket és erődöket/laborokat/hajókat. Nem támadó alakulat, inkább söprögető és feltartó erők akik magukban hiába erősek, elsöpörhetőek könnyedén ha nem kapnak képzett katonai erőkből álló támogatást.

    Deathwatch csak egy kicsit más mint a sima SM, szerintem igazán szót sem érdemelnének. Mivel, hogy nem más az egész galeri, mint az Ordo Xenos által "kölcsönkért" sima űrgárdisták mindenféle rendházakból, akiket kimondottan idegenek gyilkolására vet be az OX az inkvizítorai megtámogatására. Létszámilag elképesztően kevesen vannak, nem tesznek ki egy rendháznyi élőerőt sem. A Grey Knights legalább ezt a szintet eléri, de ők meg ugye az Ordo Malleus fegyveres ereje.

    Ministorum már érdekesebb dolog lenne. Ott van ugye a Frateris Militia és az Adepta Sororitas is az Ordo Hereticus felügyelete alatt, tehát a létszám adott. Innen valóban lehet meríteni, mert ők mennek mindenhova ahol a hit veszélyben van, mindegy milyen befolyás miatt. Mondjuk amilyen beszűkült brancs mindkettő, eléggé korlátozott sztorikat lehetne csak összehozni velük, de ez már más kérdés (egy nézőpontot vallok Cain Komisszárral).

    Adeptus Arbites nem sereg, nem harci csoport. Rendfenntartók, vagy még inkább rohamrendőrök/időnként bírák és végrehajtók. Ellenfeleik bandák, kultisták (genestealer cult és káosz kultuszok) többnyire, bár jóformán bármi előfordulhat. Ugyanakkor ritka az a bolygó ahol rendes létszámban jelen vannak. A legtöbb bolygón jó ha 1 AA emberke akad (sőt egész sub-sector-ok is vannak egyetlen folyton utazgató Arbites irányítása alatt) és a rendfenntartókat felügyeli, irányítja. Jóformán csak Hive World-ökön és Forge World-ökön fordulnak elő csoportosan, szóval az ő köréjük kerekített sztori vagy harc több ponton is behatárolódik (ellenfél, hely, létszám). Náluk akár RPG, akár taktikai akciójáték simán alkotható, ráadásul ha valahol, hát itt aztán lehet tobzódni ellenfelekben és stílusok is keverhetőek (horror, nyomozás, túlélés, politikai játszmák és intrikák).

    Ahol szintén van lehetőség kibontakozásra és egyedi kifejezésre, az a PDF (Planetary Defense Forces), NDF (Naval Defense Forces), azaz adott világok saját, helybeli haderői akik elitje lesz elszipkázva és tovább képezve Imperial Guard-nak. Ezek sokszínűsége elképesztő tud lenni, ahogy felszereltségük, látásmódjuk, gépparkjuk is annyi egyediséget hordozhat ami bőven megérne kifejtést.

    Továbbá a régen Storm Trooper, manapság Tempestus Scion néven futó elit katonák és alakulatok akik megérdemelnének némi plusz dicsfényt, mert ha valaki, hát ők az abszolút csúcs, nem módosított haderő az emberi fajnál. Már a háttér szerint. Ellenfélben pedig nincs hiány, mert ők aztán tényleg bármi ellen bevetésre kerülnek, mostoha körülmények között vívva ki a győzelmet lehetetlennek tűnő szituációban, mikor nincs elérhető közelségben SM egység. Azaz elég gyakran. Ráadásul az inkvizíció és az Imperial Guard is igen nagy számban használja őket, de tőlük független tényezőként léteznek.

    Rexdemon:
    A felhívás alapján én inkább amolyan akció RPG/taktikai RPG (DoW 2 ilyen játék volt) jellegű játékra tippelnék, mert elvárás a szerepjátékok beható ismerete és konzolos kezelőfelület magabiztos kezelése/ismerete is. Stratégiát meg konzolon jót kreálni... na az kihívás. Főleg hogy PC-re is megvalósítanák, ahol pedig ha lebutítják a kezelést egy kontroller szintjére, az bizony csúnya koppanáshoz vezethetne egy stratégiai játéknál vagy komolyabb taktikainál.

    Cifu:
    100 fölött van az ismertek száma, de ettől függetlenül bő 85-90%-a a rendházaknak nem ismert.
    [link]

    A Panzer General jellegű játék a Rites of War volt, ahol eldákkal lehetett nyomulni. Birodalom részéről meg ellenfélként IG jött. De a fő ellenség nidák voltak.

    [ Szerkesztve ]

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #132 üzenetére

    Adeptus Mechanicus messze nem csak annyiból áll amiket felsoroltál, ráadásul alapvetően nem harci frakció, nem háborúzik magában.

    Cult Mechanicus Codex létezik, sőt a Skitarii-nak nemrég saját Codex is jutott. Igazából az Adeptus Mechanicus több, mint 10 éve az első új kompletten játszható frakció a táblás játékban. Én szerintem hamarosan követheti a Dark Mechanicus is (persze mint Chaos supporter).

    100 fölött van az ismertek száma, de ettől függetlenül bő 85-90%-a a rendházaknak nem ismert.

    Akkor le voltam maradva. Ezzel együtt kvázi maréknyi SM rend ismert, és ebből fél tucat kb., ami játékokban is előfordul...

    A Panzer General jellegű játék a Rites of War volt, ahol eldákkal lehetett nyomulni. Birodalom részéről meg ellenfélként IG jött. De a fő ellenség nidák voltak.

    Yupp, tényleg a Rites of War volt az, talán lehet pont azért tetszett, mert Eldák is kerültek bele. :)

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • sagajr78

    tag

    válasz Cifu #133 üzenetére

    Majd meglátjuk lesz vagy sem GW kiadásában Dark Mechanicus. Forge World jóvoltából tuti lesz, ők már készítik az Imperial Knight kódex káosz megfelelőjét (a chaos knight-juk gyönyörű).

    A cult mechanicus meg csak pár egység, amik a második kiadásból illetve a Rogue Trader-ből köszönnek vissza. Így az electro-priest-ek, meg a kastellan robot. Került még bele lánctalpas servitor azt lényegében ennyi.

    Hasonló módon tér vissza nemsokára a genestealer cult is, bár elsőként nem kódex formájában, hanem társasjátékként lesz elérhető (ahol a GC lesz az ellenfél és marine-ok a hős takarítók). Valami olyasmi formában mint az assassin-os társasjáték csak több figurával.

    Az általam belinkelt képen a színsémájukról is ismert rendek vannak. Ennél több a névről ismert rendek száma (ezek egy része ráadásul kipusztult már - többnyire nida hatásra - vagy átállt a káoszhoz), ám még így is hatalmasak az üres foltok, van még hely az új és érdekes ötleteknek. Én az 1000 rendház helyett inkább az 1 millió mariska létszámot tartom mérvadónak, elvégre pont a kódex szabályok lefektetői tesznek magasról a szabályokra és lépik túl az 1000 főben meghatározott maximális létszámot. Na meg persze a farkasok és a templar-ok is (bár ők annyira szét vannak szórva flottáikban, hogy a létszámukat csak becsülni tudják, de nem ismert).

    A Rites of War anno nagyon kellemes felüdülést hozott a mariskáktól és birodalmi erőktől zsúfolt játékkörnyezetbe. Eldák kaptak egy jó kis sztorit, volt egység átképzés (de szép is volt sima eldar guardian/storm guardian tapasztalatgyűjtés utáni átképzése aspect warrior egységgé) és fejlődés, piszok jó kis csatákkal. Sajna mivel nem voltak benne marine-ok, így nem volt anyagilag érdemi siker, még ha a játékélmény kifejezetten jó is volt.

    Ha meg befejezték volna a káosz kiegészítőt a Final Liberation-höz, na az üthetett volna még egy nagyot, de félbehagyták és nem készült el. Persze lehetett így is orkokat hadba vezetni skirmish csatában, de sztoriban ott is birodalmi erők, elsősorban IG játszotta a szerepet (első csatában Ultramarines egységekkel, utána IG végig).

    Most meg a sokadik kiegészítő után (utoljára a Glory of Macragge, egy Ultramarine kampányt tartalmazó kiegészítő érkezett nem is olyan régen, amit megelőzött egy Blood Angel kampányos és egy Salamander kampányos kiegészítő, az előtt meg plusz scenariók jöttek többek között orkokkal) már az Armageddon-ban is van lehetőség orkokkal scenariókat lenyomni Birodalom ellen.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #134 üzenetére

    Forge World jóvoltából tuti lesz, ők már készítik az Imperial Knight kódex káosz megfelelőjét (a chaos knight-juk gyönyörű).

    Izlések és pofonok, aki kevésbé vevő a Káosz-stílusnak, az aligha fog elalélni tőle. ;)

    A cult mechanicus meg csak pár egység, amik a második kiadásból illetve a Rogue Trader-ből köszönnek vissza. Így az electro-priest-ek, meg a kastellan robot. Került még bele lánctalpas servitor azt lényegében ennyi.

    Kvázi tök mindegy, a lényeg, hogy saját sereget építhetsz belőlük. Ha őszinték akarunk lenni, akkor az SM-ek sem (lennének) sokkal többek. Assault / Tactical / Devastator / HQ egységek, csak még ott vannak a Termik és az új agyrém, a Centurionok.

    Engem egyébként nem zavar a 'szűkebb' választási lehetőség, például ezért tetszik az Imperial Knight sereg is. Csak hát itt jön ki, hogy ezeknek a monstrumoknak már inkább más méretarányban lenne a helyük - kellett neked kinyirni az Epic 40k-t, mi GW?

    Én az 1000 rendház helyett inkább az 1 millió mariska létszámot tartom mérvadónak, elvégre pont a kódex szabályok lefektetői tesznek magasról a szabályokra és lépik túl az 1000 főben meghatározott maximális létszámot

    Egen, máris itt a probléma, a két számot együtt szokták emlegetni. Szóval valamelyik ezek alapján nem stimmel, mégpedig nagyon nem....

    Na meg persze a farkasok és a templar-ok is (bár ők annyira szét vannak szórva flottáikban, hogy a létszámukat csak becsülni tudják, de nem ismert).

    Yupp, de a Farkasok esete elég durva, lévén egymaguk ~12 000 SM-et takarnak (vagy még többet, ha szó szerint vesszük ugyebár az átállást...). Ez meg nem picit durva azért...

    Sajna mivel nem voltak benne marine-ok, így nem volt anyagilag érdemi siker, még ha a játékélmény kifejezetten jó is volt.

    Legyünk realisták, a RoW legnagyobb problémája az volt, hogy amikor kijött, már taroltak az RTS-ek, túlvoltunk a Dune2 / C&C és a Warcraft / Warcraft II. szérián, vagy a Total Annihilation-on, hogy csak a legsikeresebbeket említsem. Szeretem a kör alapú játékokat, de kör alapú játékkal már akkor sem tudtál nagy játékosbázist megfogni (a CIV-et leszámítva, de az egy másik világ)... Nem véletlenül állt bele a földbe az SSI sem, mert a Panzer General-időszak ekkora már leáldozott...

    Ha meg befejezték volna a káosz kiegészítőt a Final Liberation-höz, na az üthetett volna még egy nagyot, de félbehagyták és nem készült el. Persze lehetett így is orkokat hadba vezetni skirmish csatában, de sztoriban ott is birodalmi erők, elsősorban IG játszotta a szerepet (első csatában Ultramarines egységekkel, utána IG végig).

    Én leginkább a hangulata miatt imádtam, az átvezető animációk és a zene zseniális volt. Mondjuk pont káosz kiegészítővel engem annyira nem fogtak volna meg. :)

    ...már az Armageddon-ban is van lehetőség orkokkal scenariókat lenyomni Birodalom ellen.

    Nem visz rá a lélek, hogy ránézzek, az alap kampányt végigvittem, konstatáltam a hiányosságait, majd azóta rá se néztem...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • sagajr78

    tag

    válasz Cifu #135 üzenetére

    Azért az SM már a kezdetek kezdetén is több dolgot takart, mint a mechanicus vagy épp a skitarii (sőt a kettő együttvéve). Volt ott scout, kismillió karakter féleség, motorosok, sokféle jármű. Na ezek mind hiányoznak a kettécsapott mechanicus sorból (a kettéválasztás is elég értelmetlen volt, mert egy seregként jobban működnek és ezt felismervén a GW is gyorsan kiadott olyan formációt nekik, ami kombinálja a knight-skitarii-cult "kódexek" tartalmát).
    Igazából nem a szűkösség, hanem az egységek átgondolatlanul történő egymás mellé dobálása az, ami elveszi a "sereg" mivoltát az Ad. Mech. "kódexektől". Se egy csapatszállító, se egy rendes jármű nincs a két kódexben (a cult-ban egy jármű sincs, a skitarii-ban két walker van). Ezzel szemben a Forge World által kiadott Ad- Mech. sereglisták tényleg seregek, jól felépítve, átgondolva, támogató és egyéb egységekkel kiegészítve, ellátva a támadó és védő csapatok mellett. A GW-s változat annak koppintása csak rengeteg dolgot kihagytak belőle.

    A Knight-ok időközben átestek egy bővítésen, így ott vannak új típusú monstumok, ráadásul kaptak egy rahedli extra fegyver és kiegészítő opciót amivel a látszólag kevés egységből elég sokféle kombináció összeállítható. De alapvetően az eredetileg mindössze két knight típus helyett immáron 5 van a palettán (az újak között van egy új lövész egy méretes gatling ágyúval, van egy tisztán lövész mindkét karján ágyúkkal és vagy egy bunyós egy jókora lánckarddal meg egy ököllel). Kevesen vannak (az egységek típusait tekintve) ám mégsem érződik rajtuk, hogy hiányozna valami tőlük vagy épp nem lennének teljesek. Gyorsak,, az új típusoknak és felszereléseknek köszönhetően most már bármely szituációt tudják kezelni, így kiteljesedtek. Aki kevés figurával akar játszani annak elméletileg ez a sereg jó lenne, csak ugye borzasztó drága a figura. Meg a szállítása sem egy leányálom, hiába áll egy 1500 pontos sereg mindössze 3 ilyen gépből.

    A centurion-ok nem annyira új keletűek, ez már a második kódex amiben vagánykodnak. Ráadásul most már még többször fognak feltűnni, köszönhetően a drop pod-ba rámolásuk lehetőségének (illetve a korábbi korlátozás eltörlésének) és olcsóbbá is váltak. Nem mint ha olyan nagy szükség lett volna rájuk valaha is. Ámbátor az új kódex sztárjai még így sem ők, hanem az assault és devastator egységek kombinációjára építő formáció, ami kivételesen azt a hatékonyságot és pusztítóerőt hordozza amit a SM sztorikból az ember megszokott. Azaz istentelenül erősek és olcsón letudhatóak. Igazi Movie Marine hangulat, amiért már oly sokat sírtak a SM játékosok (bár szükségtelenül).

    A GW vezetősége tényleg hülye volt, hogy kinyírta az Epic-et. Ráadásul maguknak köszönhették, hogy nem ment a szekér, mivel kis seregkészletekkel dolgoztak, nem újítottak, nem adtak ki új figurákat, így 1-2 alkalmi vásárlással elérte mindenki amit akart és nem volt szüksége több figurára. Emiatt, mivel nem volt folyamatos vásárlás, nem frissítettek, ami miatt viszont nem volt érdemes vásárolni. Ördögi kör.Pont mint a Dark Eldák esetében volt és van még most is az Adepta Sororitas esetében sima 40K-ban.
    Mindezektől függetlenül azonban mind a mai napig köszöni szépen, jól elvan és virágzik az Epic és a közössége is. Figurákat lehet találni a korábban nem létező seregekhez is (nekron, dark elda, tau, nida) és aki akar tud játszani. Mi több, egyfajta fellendülés is tapasztalható mostanság, hogy egyre több játék jelenik meg azzal a méretaránnyal.
    Én egyébként amondó vagyok, hogy a Knight-ok még bőven beleférnek a sima 40K méretezésébe, jól beilleszthetőek. Inkább voltak furák Epic-ben, annyira aprócskák voltak ott (meg nagyon bumfordiak). A nagyobb titánok (warhound-reaver-warlord-emperor) már valóban nem ide valók. Ettől függetlenül az Emperor kivételével már mind behozható a játékba és megvásárolható (a legújabb a warlord hol a modell maga 4 láb magas összerakva).

    A RoW sikertelenségében biztosan közrejátszott az is amit írsz, hogy TBS volt a stílusa nem pedig az akkor felfutóban lévő RTS, ugyanakkor a 40K rajongók körében a népszerűtlenségének oka a SM seregek hiánya volt (már ha hihetünk a GW saját felmérésének amit valamelyik White Dwarf-ban publikált).

    A Final Liberation hangulata valóban jól eltaláltra sikeredett és a játék része is nagyon rendben lévő volt. Az élőszereplős videók sokat dobtak a játék hangulatán, bár akkoriban kb minden játékhoz élőszereplős videók voltak. :)
    A tervezett chaos kiegészítő alapjai (az egységek adatai, a képeik és megjelenítésük) már benne voltak az alap játékban is, csak nem voltak elérhetőek. A tervek szerint meg ugyanúgy kampány és átvezetők jártak volna hozzájuk is mint az orkokhoz. Azt a dologból jól nem lett semmi. :(

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #136 üzenetére

    A Forge World már évekkel ezelőtt is jobban érezte a játékot, mint a GW. Néha van egy olyan érzésem, hogy akik ezeket a Codex-eket írják, csak játszani nem játszanak a játékkal. Nem az van, mint Andy Chambers és Jervis Johnson, vagy Rick Priestley, akik hajdan komplett, roppant szórakoztató Battle Report-okat hoztak össze, amelyekben néha a saját szabályaikat kritizálták (máig megvan, amikor Andy csípősen megjegyezte, hogy az IG-nek a Eldák ellen harcolva a Hydra olyan, mint lélegeztetőgép, ha az ellenfél lekapcsolja őket, az IG sereg meghal :D). Dehát Andy amúgy is zseniális fickó volt, azok a fotók, amiket csináltak róla... :DDD

    A Knight sereggel pont az a bajom, hogy egy kezelhető méretű sereget (1500-2000 pont) nagyon hamar kimaxolsz (3-5 Knight), miközben az ellenfél eheti a kefét, ha nincs komolyabb páncéltörő serege. Egy Ork sereg nehézjárművek nélkül például mi a fenét csinálhat ezekkel? Tele dobálják Tankbusta Bomb-okkal? :DDD

    SM-eknél a Centurion számomra nagyon ellenszenves. Bakker, nem kellett volna a Termiket fejbevágni a nerf-kalapáccsal, és kontrolban kellett volna tartani a létszámukat (ugyebár 4th Edition esetén volt olyan opció, hogy a teljes sereget Termibe tudtad öltöztetni (pl. Dark Angel Deathwing-ek), namost irtó kellemes csupa 2+ armor save-es egység ellen harcolni..
    Ráadásul nagyon bénán néznek ki szvsz...

    Az Epic 40k szvsz sokkal jobban hozza a gigászi csatajeleneteket, amikkel tele van minden 40k kiadvány. Ezeket nehéz 40k-ban megvalósítani (az ilyen 20-30-40 ezer pontos csatákat hagyjuk, a fenének lenne kedve napokig játszani :Y ). Ráadásul ott lehetett a járművekkel rendesen taktikázni. Egy szupernehéz harckocsi vagy knight / titán hol tudja kihasználni a mozgékonyságát és fegyvereit egy 40k csatatéren? Oké, rohadt jól néz ki egy Baneblade egy IG hadsereg élén, de azért mégis...

    A Final Liberation-ban amúgy én hiányoltam a Knight-okat, emlékszem, a játék fájlait böngészbe megtaláltam a lexikon bejegyzésüket, de ugye a játékba valamiért mégse kerültek bele... :(

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • sagajr78

    tag

    válasz Cifu #137 üzenetére

    Na igen, a nagy öregek, akik még játékot csináltak nem pedig figurákat amik eladásához kellett a szabályokat kreálni. Nekem is pihen még a polcon pár régi White Dwarf meg Citadel Journal tele az agymenéseikkel és leírásaikkal, opcionális szabályaikkal, Vehicle Design Rules-al. Olykor határozottan jó dolog elővenni és újra elolvasni azokat. Vagy előkapni a 2nd edition-t azt nyomni ráérősebb játékot kevesebb figurával, sok röhögéssel (főleg ha orkokkal vagy ellenük megy az ember).

    A knight-ok kinyírása egyáltalán nem nehéz. Még orkoknak sem, sőt még a nidák is simán lelövik azokat méretes lépegetőket, mert páncélzatuk az nem nagyon van (egy az egyben egy SM ostrom drenya értékeit kapták csak van meleltte egy adott irányba állítható pajzs ami esetleg lefog pár lövést). Pláne ha az oldalába/hátába kerül egy ork csapat rakétákkal. De szemből átütheti a vértjét a kannon is, meg zzap gun vagy egyéb vicces ork játékszerek (amikből igen szép tárháza van a ződeknek).
    Oldalról még a loota csapatok is átütik, szemből meg elkoptatják. Közelharcban meg bár ott fog pusztulni a brancs ami megtámadja (a megsemmisülő knight akkorát durran hogy úgysem éli túl az őt berohamozó csapat azt a 10" átmérőjű blast marker-t ami a megsemmisült gép helyére kerül), de ettől még leverik ha sikerül elszeparálniuk a társaitól.
    A tankbusták meg ha igazán köcsögök akarnak lenni akkor elengedik a durranós squig-jeiket, azok nagyobb eséllyel eltalálják és károsítják a mini titánt. :D
    De kelléktárukban ott figyel a knight ellenlábasa a stompa és tesókája, valamint az "új" gorka és morkanaught-ok (ez utóbbiak ugyan nem titán kategória csak felhizlalt lépegetők de megvan bennük a potenciál hogy leszedjenek egy knight zsebtitánt).

    Ha nem engedik el a terminátorok kapcsán a létszámi kötöttséget (nem csak deathwing tudott kiállítani a háttér és a szabályok szerint sem egy komplett századot, ami asztalon egy sereg, terminátorokból, hanem több SM sereg is), akkor nem lehetett volna a 1st company-k után nyafogók száját befogni és eladni az új műanyag terminátor készleteket... :(((
    Nerfhammer meg nem csapta fejbe a kazánlemezekbe burkolt srácokat egyszer sem (vagy csak szimplán nem tudom mi volt a nerf náluk).
    Az ő tovább combozásukra született ez a tauk suit-ok ihlette szörnyeteg, hogy egyszerre több fegyverrel lőhessenek a figurák és ne lehessen egy sebzéssel lekaszálni őket. Teljesen feleslegesek, a taktikán nem változtattak semmit, nem adtak új taktikai elemet hozzá a sereghez ami ne lett volna meg már eddig is. Egyetlen céljuk a SM seregek tápolása volt.
    A kinézetük meg tényleg béna. Azok a kőzúzók a közelharcosok kezén, illetve a mellvértbe épített standard rakétavetők egyenesen röhejesek. Főleg ez utóbbiak, mert hol a fenében van a marine a páncélban ha a teljes hosszon átnyúló rakéták sokasága meredezik a mellvért kvázi közepén? :(((

    Az Epic valóban egy más világ. Az általa modellezett harcok a háborúk valódi csatáit, hadjáratok fontosabb jeleneteinek megvívását teszik elérhetővé a játékosok számára kompakt méretben, míg a 40K inkább egy csata egy leszűkített részletének modellezése mindössze. Mondjuk eleve ennek is készült, egy kis modellszámú skirmish játéknak csak aztán a 3rd edition által behozott pontszám csökkentés és lecserélt GW vezetés ezt az egészet felborította és azóta sem sikerült belőni a pontértékeket rendesen.
    40K epikus csatákra ha valakinek kedve támad, arra ott az Apocalypse (újkori nevén Escalation) ami igen jól visszahozza a nagyobb pontszámú harcok hangulatát. Nagyobb távolságok (eleve vagy nem egy asztalon vagy pedig nem sima 4x6 láb méretben mennek a bunyók) hangulatfokozó szabályok, gyorsító szabályok egész tárháza áll a játékosok rendelkezésére és így még egy 20K pontos csata is lezavarható pár óra alatt, míg ugyanez normál 40K szabályokkal napokig tartana. Csak maga a felpakolás tud hosszú lenni ha valaki képes ide gyalogos sereget hozni (a leszedésük egyszerű, csak le kell söpörni a brutális veszteségeket amiket a super-heavy kategóriás gépszörnyek és bio-titánok prezentálnak elképesztő méretű sablonjaikkal).
    A super-heavy tankok marha lassúak itt és akárcsak epic-ben, így azok mozgása nem probléma. A titánok gyorsak (gyorsabbak mint a sima super-heavy tankok, az elda titánok meg pofátlanul mozgékonyak), jól tudnak manőverezni normál 40K-ban is egy asztalon, hát még a méretesebb Escalation játéktéren. Ami azt illeti jobban mint Epic-ben. Repülők is simán integrálódtak a normál játékba még ha sokan nem is szeretik őket és azok aztán tényleg gyorsak, mégis probléma nélkül jól használhatóak standard asztalméret mellett is. Még az olyan szörnyetegek is mint mondjuk a SM thunderhawk.

    A Final Liberation szép számmal tartalmazott olyan egységeket, amik le voltak tiltva a normál kampány és skirmish játékokban, míg az információk róluk, a modellek és minden más mechanika bele volt építve a játékba. Mindössze nem voltak aktiválva. Volt valami fan made mod próbálkozás ami ezek egy részét aktiválta de csak skirmish-ben. Így lehetett a káosz egységeket kipróbálni, meg a knight-okat is.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #138 üzenetére

    Az Orkok alapok. Ha az Alfa az SM, akkor az Omega az 'Orkz. :DDD

    Fél-off:
    WhF csatám volt összesen három, de a legemlékezetesebb az volt, amikor a szeretett Night Goblin Fanatic-ok bepörögtek. Ezek roppant mókás népségek, az amúgy is kattant goblinok közül is a legidiótábbak közé sorolandóak. A sok narkotikus gombafőzettől a maradék eszük is elment, viszont semmi félelmet nem éreznek. Harcban fognak tehát egy láncra kötött hatalmas (és nehéz) fémgolyóbist, megpörgetik... és ringlispil módjára keringenek a harctéren, annak a legkisebb esélye nélkül, hogy befolyásolni tudják a haladási pályájukat. Játékmechanikailag ez úgy valósul meg, hogy a terepasztalon a mozgásuk véletlenszűren, kockadobás által meghatározott. Na, ezek a vérgőzös gyilkosokaim a csata első két körében sikeresen megtizedelték a saját seregemet. Aki túlélte a csapataim közül a megrázó élményt, az a nyakába szedte a lábát (failed leadership roll), és iszkiri elmenekült. Vagyis két kör alatt sikeresen hülyére vertem saját magam úgy, hogy az ellenfélnek esélye sem volt aktívan beavatkozni a küzdelembe - megtették helyettük a fanatikusaim. A végén gratulált - a Fanatikusaimnak. :DDD

    A Knight-ok esetén ellenfélként egyértelműen azt vettem, amikor normális esetben nincs a seregedben nehéz jármű / walker, csak max. pár nehézfegyveres. Azért annyira nem sérülékenyek a 'minititánok', hogy sima Shoota boyz-ok lenyomják őket. :)

    A Termiknél a nerf az, hogy a Power Fist-el 1-es kezdeményezőképesség (Initiative), ami azt jelenti, hogy kb. még a szöges deszkát lógato Snootlingok is előbb ütnek, mint ő. :U

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • sagajr78

    tag

    válasz Cifu #139 üzenetére

    Ismerem a kérdéses kerge gobbókat a fantasy-ban. A hatásuk mindig fenomenális és pusztító, csak épp azt nem tudni soha, hogy kire nézve lesz az. Náluk a doom diver (csúcsos sisak, bőrből eszkábált sárkány a siklás segítése végett a gobbó hátára és egy nagy csúzli amiből kilövik őkelmét) a másik ilyen nyominger, kiszámíthatatlan, ön és közveszélyes egység. Talán még zakkanttabbak is mint a fanatic-ok. :C

    Knight-ok esetében én is elsősorban kézifegyverekkel (rakéta, squig, gránátok, kézi fegyverek és közelharciak) számoltam még ha a példámba egyéb módokat is bevettem a leírás színesítése végett, de alapvetően nem csak ez szokott egy seregben lenni.
    Semmi járműre pakolt cucc nem szükségeltetik a legkisebb titán tönkretételéhez, csak kézi és gyalogságnál lévő sima nehézfegyverekkel. A kannon is lehet gyalogságnál már régóta, ráadásul orkokhoz képest pontos is, mert gretchin-ek kezelik a kerekekre szerelt cuccot. Shoota boy valóban nem nyomja le a zsebtitánt, mert semmi eszköze nincs erre alapból és nem is ez a dolga.
    Ám amint hozzácsapjuk az egység opciókat is a képlethez, úgy mindjárt más a leányzó fekvése, elvégre több spéci fegyver (rakéták) és kis főnök is befigyel ilyenkor olcsóért. Már pedig ha ott van velük egy nob, főleg ha van nála power klaw is, akkor az kis szerencsével robbantani tudja a knight titánt probléma nélkül közelharcban egyetlen rohamból amennyiben túlélte a titán taposási támadásait és nem lett elnyomva mint egy cigicsikk.
    Azonban egy valódi titán (warhound a legkisebb ami jogosan viseli a titán nevet) esetében ezen fegyverek csak úgy pattognak lefelé a gépről, köszönhetően a void shield-nek és a komolyabb páncélzatnak.

    Nem csak a terminátorok kapták meg ezt a lassítást (én nem tartom nerf-nek, ahhoz a fegyverhez ez jár, ha már a háttér szerint is lassú fegyver), hogy 1-es kezdeménynél ütnek power fist-tel, hanem minden más egység is ami ezt a fegyvert használja vagy ehhez hasonlót. Mivel nagyon erősen páncélozottak (azért vicc, hogy tankokat és megerősített épületeket előbb tud kinyírni a játékban az ember mint egy terminátor páncélos marine-t), így nem gond, nem származik belőle hátrányuk. Kivételek persze vannak, így például a walker-ek (SM esetében ez a dreadnaught-ot jelenti), szörnyetegek, meg szokás szerint Marneus Calgar aki gyorsabb is mint egy normál marine (initiative 5-nél osztogatja a parasztlengőket 2 db power fist-tel a kékek vezére).
    Ha meg annyira közelharcba akarnak menni, akkor ott vannak a közelharci változatok, akár lightning claw-val, akár egyéb power weapon-nal (balta/kard/bot), netán thunder hammer és storm shield kombóval (na ez az alap, egy 5 fős egységben 3 kalapácsos és két karmos, így van aki gyorsan üt sokat meg van akit irgalmatlan nehéz leverni, utóbbiak mennek elöl és fogják fel a lövéseket, csapásokat). Sima terminátor egységben meg az őrmester rohangászik karddal és így gyorsan tudja osztani a pofonokat ha épp szükségét látja a dolognak.

    A snotling-ok és gretchin-ek meg az orkokat is beelőzik, mert olyan gyorsak mint az emberek, míg a terminátor a maga nehézkes páncéljában azért már nem olyan Villám Vili mint power armor-os társai. :N Valahol ezt hiányoltam mindig is a játékból, hogy a nehéz és mozgást gátló páncélzat ezen hátránya szabályok terén is jelentkezzen. Tehát ne legyen ugyanolyan gyors egy marine terminátor páncélban mint ugyanaz a legény power armor-ban vagy épp scout armor-ban ami bár kevésbé jó védelmet biztosít de a mozgást nem gátolja sehogy sem. Ehhez képest csak előnye van a páncéloknak, hátrányuk semmi.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #140 üzenetére

    A Knight esetén én arra céloztam, hogy alaphelyzetben azért egy átlag sereg nem a szupernehéz járművekre koncentrál, így egy átlagosan felépített sereg (innen jött az Orkz ötlet) konkrétan pár spéci karakteren, és egy-két kézi-nehézfegyveren túl akár az albán légvédelem szintjén tud csak kárt okozni benne. Persze, lehet direkt Titán-vadász Ork sereget is összeszedni, de azért általában nem erre készül a hadvezír egy 40k játék esetén...

    Nem teljesn értem a Power Fist megjegyzést. A "lassú" viszonylagos fogalom, és korántsem a méretből vagy a tömegből származtatott, adott esetben egy két méteres Power vagy Chain Sword-ot, esetleg Axe-ot miért lehet sokkal gyorsabban forgatni, mint egy Power Fist-et? Ha azt vesszük, hogy a páncél lassítja a karaktert, akkor hirtelen nincs értelme a fekete hámnak, meg az egész exoszkeleton hóbelevancnak. Az SM-ek pont azért 'készülnek' fel a páncél viselésére extrém módon (csatlakozók, feketehám), mert kvázi úgy viselik, mint más egy rá szabott öltönyt. A saját, amúgy is megnövelt fizikai erejüket csak kiegészíti a páncél szervója, és nem teljesen értem, hogy miért lenne törvényszerű, hogy ennyivel lassabb legyen egy Termi.

    Az egy tévhit (szerintem), hogy a nagyobb páncél lassabb és korlátozottabb mozgást jelentene...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • sagajr78

    tag

    válasz Cifu #141 üzenetére

    A játék jelenlegi és korábbi változatában is alapvetően mindenki készült nagy erejű fegyverekkel és lehetőleg sokkal. Ezek pedig könnyen viszik a knight-ot, bár elsősorban nem járművek, hanem terminátorok és hősök legyilkolása miatt pakolja fel velük a játékos a seregét. Ezekből ugyanis a 3. kiadás óta folyamatosan egyre több van és egyre olcsóbbak. Még hogy a 2nd edition volt herohammer... :N
    Birodalomnál és káosznál ez sok meltát és esetleg lascannon-t, space marine esetében akár grav cannon-t jelent. IG esetében még befigyel a tüzérség is de nem túl jellemző, mert vagy nagy erejű a tüzérségük vagy jó páncéltörő de a kettő együtt nem jellemző.

    Orkoknál irgalmatlan mennyiségű rakétát (piszok olcsón veszik és sokat tudnak hozni) kell kibírjon és a garantáltan környéken lebzselő loota és artillery tüzét. Ha ez utóbbi páros kimarad, akkor speed freaks sereg jön fájdalmasan sok rakétával (buggy-k, kopták sokasága a maguk linkelt rakétáival) és rettentő gyors közelharci egységekkel.

    A nekron körberöhög minden járművet mert alap katonáinak alap csúzlija elbontja a legkeményebb gépet is könnyedén.

    Tau sereg számtalan eszközzel rendelkezik amivel nagyon messziről rommá lőheti és akkor nem is koncentrált nagyon járműbontásra. Komplett egységei vannak amik olyan lövésmennyiség kieresztésére képesek (broadside missile csomagokkal és nem nagy ágyúval, plusz rakétás drone-ok), amibe még egy komplett, rettentő drága IG szakasz is belesápadna, ráadásul ezt olcsón hozzák. A kérdéses rakéta átütni ugyan képtelen szemből a knight-ot, de el tudja koptatni. Az egység valami 36 rakéta kilövésére képes, újradobható találat és átütés halommal. A sikerhez pedig 6 "sebet" kell mindössze bevinni és elpukkan a pici titán. Pontértékben a két egység (knight és a broadside egység) egálban van.

    Eldák vagy a spéci lézer technológiájukkal rongyolják le pillanatok alatt (bright lance gyengíti a páncélt így a találatok 50%-a bizony kárt okoz a gépben), de ha kell akkor megszórhatják haywire gránátokkal és támadásokkal, meg ott vannak a fire dragon specialistáik is (akik most már még durvábbak mint régen, mert amit eltalálnak az fel fog robbanni, olyan sok bónuszt kapnak a dobásaikra). Azt akkor a wraith egységeik által hurcibált distorsion fegyverekről még szót sem ejtettünk, amikből egy is képes nullára amortizálni egy lövésből a sértetlen knight-ot.

    Dark eldar az eldához hasonló, csak itt nincsenek melták és distorsion fegyverek, akad helyette sokat lövő haywire ágyú amit a célpont közelében tud elhelyezni könnyedén vagy a dark lance és blaster sokaság lehet gyorsan gyilkosa a járművek bármelyikének. Mindkét fegyver olcsó és lance típusú mint a bright lance, így rontja a célpont páncélját.

    Tulajdonképpen csak a nidák maradnak akik nem olyan hű de jók lövésben. Cserébe pár átröppenéssel csúnyán megtépázhatják a gépmonstrumot, pár fegyverük még akár átütni is képes, vagy ha kell akkor haywire effekttel próbálhatja lassan leamortizálni a gépet a bogárvezér. Igazán brillírozni ők inkább közelharcban tudnak, ott viszont egy pillanat alatt letaposhatják a járművet. Elég ha 1 carnifex eléri rohamból, az nagyon fájdalmas és akár végzetes következményekkel járhat mielőtt a vaskolosszus barátunk egyáltalán reagálhatna.

    Ja meg a démonok. Na nekik feladja a leckét az biztos. Támogatás nélkül hozott a démonokon lazán keresztülsétál egyetlen Knight is. Csak arra kell figyeljen, hogy ne adjon esélyt Khorne nagy démonainak a közelébe jutni, mert azok némelyikének baltája egy csapással tudja kinyírni méretes lovagunkat. Lelőni tulajdonképpen nem is tudja a démon a knight-ot, mert van kemény 2 olyan egysége, amik nem mellesleg egymás elől viszik a helyet a seregben, ami rendelkezik kellően erős ágyúval ahhoz, hogy esetleg károsítsa. Még pszíből sem tud mit kezdeni vele.

    Tovább egy super-heavy egység borzasztó drága pontban. Így igazi tűzmágnes, amit megéri kilőni, főleg ha az ellenfél saját egységei is a közelben vannak mert ha megsemmisül mindenképpen robban, azaz jó eséllyel más egységeket is magával vihet a pusztulásba. A bio-titánok és gargantuan kreatúrák persze szokás szerint kivételek, azok nem robbannak csak a járművek. Ja és muszáj lelőni mihamarabb a knight-ot mert az legkésőbb a második körben már rohamozni fog és akkor onnantól már a megtámadottnak jobban fog fájni a titán leverése mint az azt elvesztő játékosnak a figura eltávolítása.

    A terminátor páncél nem a tömege miatt tartom és szeretném lassabbak, az az emberfeletti erő és a belső szervók miatt nem téma, hanem a szabad mozgást, annak lehetőségeit erősen behatároló mivolta miatt.
    A leírásokban, regényekben is sokszor megjelenik ez a hátránya, hogy lassan lehet vele fordulni, nem lehet benne hajlongani, a fej sem forgatható szabadon, bőven van holttere, nem kapható olyan gyorsan célra a fegyver ha nem pont a viselője előtt dekkol a célpont, nincs ugrálásra, gurulásra, vetődésre lehetősége a viselőjének és így tovább, és így tovább.
    Ha nem pont szemben van az ellenfél, akkor bizony egy power armor-os kolléga gyorsabban tudja lereagálni a helyzetet mint vaskosabban beöltöztetett társa.
    A fekete hám szerintem túlértékelt és félreértelmezett szerepű kiegészítő, értelme valóban nem sok van. ennek oka, hogy az inkvizítoroknak és kíséretüknek nincs ilyenje ahogy a Sororitas nővéreknek sem, mégis ugyanúgy power armorban rohangásznak ha akarnak és létszámilag, mennyiségileg nagyon sokkal többen vannak mint bádog legényeink. Sima emberek, mindenféle beépítések nélkül akik ugyanazon nehéz páncélkategóriát viselik.
    A fekete hám felmagasztolt szerepét amit még Watson történeteiben betöltött, már rég elvesztette. Mostanság inkább csak az érzékelők és visszajelzések terén fontos (gyorsabb adatátvitel, több szenzoros infó), de enélkül is lazán irányítható és használható gond nélkül egy power armor anélkül hogy akadályozná viselőjét, tehát nem szükséges a megléte. Sőt a terminátor páncélhoz sem kell (azt is tudja nem SM viselni mióta a világ kitalálásra került, például inkvizítor, de akár kismillió formában létező és felszerelhető testőrsége). Az első terminátor páncélos egységek egyébként lassabbak voltak a játékban mint power armor-os társaik. Mind mozgás mind kezdeményezés terén. Aztán ez elsikkadt.

    A power fist lassúsága a méretéből, ormótlanságából nem a tömegéből adódhat. Anno, még az első wargear könyvben (aztán a 4. kiadás alatt megjelent másodikban amit kb senki nem használt annyira hiányos volt) és háttéranyagban volt róla szó, hogy piszok lassan töltődik fel az az energiamező ami a tényleges rombolást okozza mikor eltalálja célpontját az ököllel a használója és amiatt nem lehet vele olyan gyorsasággal csapkodni mint más fegyverekkel. A chainfist-nél más a helyzet, ott az átvágás telik időbe (nem lezúzva hanem szétszaggatva/darabolva lesz általa a célpont), ezért lassú. A kalapács meg marha nagy, helyigényesebb és ezek miatt több odafigyelést követelő eszköz, ezért lassúcska. Lendületbe kell hozni hogy oda lehessen vele csapni úgy igazán.

    A power axe egyébként ugyanaz a lassú kategóriás fegyver mint a power fist/chain fist/thunder hammer (tehát az is 1-re redukálja a kezdeményezést) a játékban.

    A kardok, buzogányok, kések a normál fegyverek, míg a balták és öklök meg a TH amik lassúak. Seregtől függetlenül az egész játékban ez van minden seregre vonatkoztatva. Ha a fegyver az erőt jelentősen növeli és páncélt könnyen átüt akkor lassú lesz. Ami ezekben nem jeleskedik az normál sebességgel használható. Kivétel persze ha egyedi, relikvia kategóriás eszközről van szó vagy hiper-szuper hősről mint amilyen mondjuk Marneus Calgar.

    [ Szerkesztve ]

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #142 üzenetére

    A játék jelenlegi és korábbi változatában is alapvetően mindenki készült nagy erejű fegyverekkel és lehetőleg sokkal.

    Háááttt.... Amit írsz, abból az jön le, hogy te is valahol a 2nd Editionnal kezdted, nekem a Space Wolf seregben még ez igaz volt (Long Fang Pack (igaz abban csak 1x LasCannon és 1x Rocket Launcher volt mérvadó, a Heavy Bolterek nem) és egy termi Cyclone missile-kkel, meg talán a Bjorn, The Fell Handed Dreadnought, bár az Assault Cannon annyira nem volt ütős pct. terén), de a Space Ork seregem irtó gyenge volt e téren (egy szem 2nd ed. "papír" Ork Drenyát leszámítva csak a közelharci egységeim voltak ütősek e téren), a Tyranids seregem meg még jobban (az egy szem Carniflex és a Tyranid Warrior-ok közelharcban). Ettől függetlenül tök jól elvoltam velük, még SM seregek ellen is (az orkoknál a gránátok sokat segítettek).

    Itt inkább az jön elő, hogy milyen játékosok ellen mentél. No meg az egész táblás játék rákfenéje, a modellek. Alaphangon egy átlag játékos nem fog széles spektrumot lefedni a seregével, hanem igyekszik egy neki tetszőt kialakítani. Aztán vagy bejött a csatában, vagy nem. Legalábbis én nem rajongtam azért, ha a modell valós felszerelése eltért az ábrázolttól... Persze én is láttam olyan csatát, ahol például egy WhF lovag "játszott" el Terminátorpáncélos speciális karaktert... :U

    Birodalomnál és káosznál ez sok meltát és esetleg lascannon-t, space marine esetében akár grav cannon-t jelent.

    Egen, szvsz amit hozzáadtak az SM-hez a 2nd Ed. óta, az csak gáz. Az Mk.8 Power Armor elsikkadt, a Centurion úgy gáz, ahogy van, hogy a Dreadknight-ról ne is szóljunk, a Grav Weapon meg... Bakker, ezt minek kellett? Mert nem volt elég komoly pct. fegyvere eddig is az SM-eknek? :(

    Ja és muszáj lelőni mihamarabb a knight-ot mert az legkésőbb a második körben már rohamozni fog és akkor onnantól már a megtámadottnak jobban fog fájni a titán leverése mint az azt elvesztő játékosnak a figura eltávolítása.

    Erről beszélek, merthát a Knight-okból önálló sereget tudsz csinálni (igaz 7th Ed. óta bármiből...), Namost egy átlagos sereg egy, talán két Knight-ot még megrépázhat, mielőtt elszabadul a pokol, de utána egy vegyes (közelharci/távolsági) Knight csoport a maradékot széttépi, ahogy én a statokat nézem.

    Még egyszer: nem azt mondom, hogy nem lehet felkészülni a Knightok ellen, de egy átlag Elda sereget sem úgy építesz fel, hogy kell bele 3 Fire Prism, és 3 Bright Lance... Mert akkor meg egy swarm jellegű sereg simán elcsámcsog. Szóval én átlagos seregről beszélek.

    Vagy neked minden sereged olyan, hogy a fele pontérték harckocsi / walkervadász? :D

    A leírásokban, regényekben is sokszor megjelenik ez a hátránya, hogy lassan lehet vele fordulni, nem lehet benne hajlongani, a fej sem forgatható szabadon, bőven van holttere, nem kapható olyan gyorsan célra a fegyver ha nem pont a viselője előtt dekkol a célpont, nincs ugrálásra, gurulásra, vetődésre lehetősége a viselőjének és így tovább, és így tovább.
    Ha nem pont szemben van az ellenfél, akkor bizony egy power armor-os kolléga gyorsabban tudja lereagálni a helyzetet mint vaskosabban beöltöztetett társa.

    A gond az, hogy pro és kontra is van erre utalás, mert nem egy esetben jegyzik meg, hogy XY terminator páncélban is olyan könnyedén mozgott, mint más energiapáncélban. Ez pedig eléggé üti a más jellegű megjegyzéseket, mert hogy lehet képes erre az egyik SM, míg a másik nem?

    Itt én való életbeli szituációkat hoznék fel, a középkorban is a valóban kizárólag lovas viselésre készített nehéz full plate armorokat leszámítva minden fémpáncélt igyekeztek úgy készíteni, hogy abban könnyed legyen a mozgás lehetőleg. Szép videókat lehet ilyesmikről találni.

    Az US ARMY az exoszkeletonokkal kapcsolatosan komplett igénylistát állított össze, kell tudnia a katonának benne kúsznia, gugolnia, függeszkedni, előre hajolni, törzsből oldalra fordulni, stb.

    Ezekre a mozgásokra egy hadszíntéren szükséged van. A Sci-fi novellák / képregények / filmek / játékok itt szoktak elvérezni, mert nem céljuk általában az életszagúság bizonyítása. Persze a Lore szempontjából ez mindegy, de ha a 'nehezen mozgó' Terminátor páncélt vesszük elfogadottnak, akkor azt a játékszabályokban is megjeleníteném, például nem lehetne nehéz terepen mozogni velük...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • sagajr78

    tag

    válasz Cifu #143 üzenetére

    Igen, én is a 2nd edition kezdetekor léptem be a játékosok közé. :K

    Utoljára abban a kiadásban kellett tényleg meggondolni milyen fegyvereket és milyen mennyiségben pakol be a seregébe az ember, mert a pontkeret nagyon gyorsan szűkössé vált. Egy Sm tactical egység egy Heavy Bolter és flamer felszereléssel 325 pont volt, most ugyanez a brancs 150 pont. Így befér az általános 1500-1850 pont közötti harcokba szép számmal egység is és speciális meg nehéz fegyver is.

    Az assault cannon meg nagyon erős tankbontó volt akkoriban, mostanság már csak közepesen jó. Anno messzebbre is lőtt, 8-as erővel, akár 9-et (vagy felrobbant azt kinyírta az általában más módon szinte sebezhetetlen viselőjét :DD ), találatonként D6 sebet vitt be az eltalált figurának és akár a legnehezebb járművet (Baneblade, mert már akkoriban is volt az Armorcast jóvoltából hozzá modell) védő legnagyobb páncélvédelmet (30) is át tudta ütni ha a kocka is úgy akarta (páncélátütése d20+d6+8 volt). Mellé még a terminátor rakétavető is ha ott figyelt a figurán (Space Wolf Wolf Guard terminátort nem láttam akkoriban nem ezzel a két fegyverrel egyszerre felszerelve) akkor nem volt az a jármű amit egy lövési fázis alatt el ne söpört volna.

    Egyetértek, hogy sok egység ami jelenleg a SM kódexben megtalálható, szükségtelen és csak pénzgenerátor szerepű. Azért akadnak kivételek is, még ha ellenfélként ki nem állhatom is, a Drop Pod nagyon illik a sereghez, ahogy a kismillió land speeder variáns is. A semmiből előkerült, de azért a fluff szerint már réges-rég óta meglévő Centurion és légvédelmi tankok, meg repülők nem kellenek. A másoktól lenyúlt vagy épp régi könyvekből előkapart és erősen feltuningolt fegyverekről nem is szólva.

    Szerintem nem ugyanazt értjük általános sereg alatt vagy nem ugyanazon módon állunk a harcokhoz.
    Én ez alatt azt a helyzetet értem, ha mondjuk nem ismerem a leendő feladatot, nem tudom ki lesz az ellenfelem és milyen sereggel, csak a pontszámot ismerem. Nagyjából verseny szituáció, csak most nem azzal kalkulálok, mert az egy más világ, más szemléletmód. Adok esélyt az ellenfélnek felállásom 1500 pont környékén magában foglal általában 2-3 IG veterán egységet gránátvetőkkel és nehéz lángszórókkal (az egyikben lehet plazma puska gránátvető helyett), kiméra csapatszállítókban (multilézere a közepes járműveket is képes károsítani, szörnyeket szintúgy, sima gyalogságot meg nagyon könnyen sebzi még ha nem is üti át lényegében egyetlen egység páncélját sem, ha sok mentőt kell dobni akkor ott el is lesz rontva pár, a nehéz lángszórója meg könnyű járműveket/szörnyeket és gyalogokat lekaszál). Melléjük általában jön két olcsó Leman Russ variáns (autocannon-os Exterminator) amik közül az egyik megy páncélvadászatra (multi-melta sponson-ok és lascannon hull fegyver) a másik meg vegzálja a gyalogosokat (heavy bolterek elöl és oldalt, meg egy stubber a tetejére, így lő mozgás után 17-et). Gyors kíséret és kisegítő erő az általában 2 hellhound és 3 sentinel. vezérkar egy komisszár és 2 pszíker szokott lenni, illetve pontszámtól függően vagy wyvern tüzérségi egységet teszek be (ha emlékszel a thudd-gun-ra, na lényegében az van rajta, egy négycsövű mortar) vagy helyettük egy manticore-t (4 baromi nagy rakéta, cudar erősek, bár nem túl jó páncéltörők). Van itt létszám a foglaláshoz, védelem és támadóerő pszí terén, kezelni tudom a tömeget és a gépeket is egyaránt. 10+ egységgel pedig elég jól le tudom fedni a pályát, készíthetek kis task force-okat adott célok elérésére és a veszteségek nem viselnek meg, mert mindegy mi esik le, a többi gépem és gyalogom egymagában is tudja kezelni a felmerülő helyzetek többségét.

    Egy IG versenysereg ezzel szemben tömve van vendetta repülőkkel (sok sok lacannon), legfeljebb 2 egységnyi gyalogossal és a legdrágább plazmás és tankvadász tankokkal meg tüzérséggel.

    SM sereg lazán kiállít ugyanannyi gyalogost és tankot, mi több, az új kódexük extra szabályai és formációi által akár összehozható egy teljes század kiállítása is 1500 pontból úgy, hogy ingyen kapja minden egység a csapatszállító járművét (ez legalább 10 járgányt jelent ami lehet Rhino, Razorback vagy épp Drop Pod), bőven lesz benne nehéz és speciális fegyver minden ellenfél ellenében, különleges szabályok sokasága támogatja őket és akkor még tankot nem is vettek pedig futná pontból (mert van vagy 3-400 pont még elköltetlenül az említett 1500-ból úgy, hogy 6x5 tactical marine, 2x5 devastator, 2x5 assault marine, 1 kapitány és 1 káplán is ott figyel 8 speciális és 8 nehéz fegyver kíséretében, nem számítva a csapatszállítók fegyvereit).

    CSM esetében 5 fős egységek egy káosz rhino-val, speciális és kombi fegyverekkel 150 pont alatt kijönnek. Chosen (lényegében a veteránok a káosznál) egység 150-160 pontért ugyanúgy 5 fővel de itt mindenkinél lenne speciális vagy kombi fegyver és az osztag rhino-ban furikázna. 100 pont egy dreadnaught nekik meltával. 600 pont alatt tehát behozható 2 CSM egység, 1 chosen egység és egy nagyon felcicomázott dreadnaught azt ekkor a pontérték 40% van még csak eltapsolva, viszont van a pályán 7 egység ami akár tömeget akár tankokat képes elfüstölni könnyedén. Azt ezek nagyon alap egységek igazi különleges felszerelések nélkül. Semmi nehéz eszköz, mégis kevesebb mint 2 knight pontértékéért igen szép tűzerő és ütőerő amit felvonultatnak.

    Eldáknál mondjuk a fire prism pont jó megoldás lenne tömeg és tankok ellen is, a bright lance meg egy könnyen behozható, sok egységnek elérhető, olcsó eszköz, így akár indulhatna is az elda játékos gondolatmenete úgy, hogy akkor ebből tegyünk be 3-3-at. A játékban mégsem nagyon lesznek jelen, mert nincs szükség rájuk.
    Olcsóbban elvégzik ugyanazt a munkát a jetbike egységek (egyaránt veszedelmesek gépekre és gyalogos hordákra, midnezt egy Sm szívósságával és védelmével), ráadásul ők piszok gyorsan átcsoportosíthatóak bárhová a pályán és elkapni sem lehet őket. Aztán ott vannak a wraith egységek vagy épp a tüzérség amelyek mind distorsion fegyverekkel rohangásznak, rettentő szívósak és jól páncélozottak és támadásaikból elég ha 1 becsúszik, ha a kocka úgy akarja egy lövéssel fújja el bármelyikük akár a knight-ot is. Wraith Knight is egy olcsó, mondhatni must have egység, ami olcsóbb mint az Imperial Knight és nem jármű, hanem gargantuan creature, sok sebponttal, ugyanolyan mozgékonysággal, öngyógyító képességgel, distorsion fegyverekkel).
    Amennyiben pedig a klasszikus elda aspect warrior sereg témát szereti az elda játékos, akkor meg hozza a fire dragon-okat csapatszállító járműben és mondjuk tömeg ellen warp spider/dire avenger aspect, esetleg swooping hawk csapat. Ezek közül a spider és hawk csapat fegyverei között akad olyan, ami csúnyán tönkreteheti bármely jármű kedvét is, tehát nem csak a tömegekre veszedelmesek.

    Ezek csak példák voltak. A lényeg, hogy nem kell rákészülni a knight-okra, egyszerűen adják magukat az egységek és opciók amiket az ember betesz. Nagyon nehéz úgy összerakni sereget, hogy ne legyen benne kellő számban horda és gépezet elhárító fegyverzet kellő mennyiségben. Teljesen hétköznapi eset, hogy mindenre készülni kell, mert bármi jöhet. Sok repülő, rengeteg gyalogos, sok jármű vagy éppen szörnyeteg (rosszabb esetben mindkettő egyszerre mondjuk egy tau/grey knight sereg esetében, szuper nehéz gépek és lények, mert ezek már részei a normál játéknak, tehát ha csak nem akarod önmagadat hátráltatni, akkor teszel be ezek ellen több egységet is, így mindegy mi jön, nem ér készületlenül.

    Átolvastam kicsit a régebbi szabályokat és rá kellett jönnöm, van is és volt is lassúságot imitáló szabályzás a terminátor páncélokra és hasonszőrű társaikra, csupán nélkülöz a szabályozás minden átgondoltságot. Van ahol a lassítás (amit folyton hangoztatnak) kimerül annyiban hogy nem üldözhet a delikvens aki viseli, míg mások üldözhetnek de folyton lassan mozognak (mindig nehéz terepen mozogónak számítanak, azaz véletlenszerű mennyit mehetnek), megint másoknál csak a futást nem engedi. Nem ritkán előfordult hogy ugyanazon seregcsoport (SM és CSM) egyazon szabályrendszer alatt ugyanazt a vértet kódexenként más szabályokkal kezelte. Azt hiszem az átgondolt és egységes szabályozást hiányolom leginkább csak nem tudtam rendesen megfogalmazni a nyűgömet. :B

    A regényekben és háttéranyagokban találkozni valóban elegendő ellentmondással. Van ahol a terminátor olyan dolgokat megcsinál amikre fizikailag nem képes. Például teljesen oldalra fordítja a fejét a viselője mint ha nem is lenne rajta a vért, vagy épp felnéz amit szintén nem enged a páncél kialakítása (néhány regényben kimondottan erre építenek egyes ellenfelek), netán feltartja oldalirányba a karjait amit a vállpáncél miatt nem tud megtenni. Másutt a power armor gyalog kakukká teszi a hétköznapi embert isazt ebből sem látni semmit a szabályokban sajnos.
    A terminátor páncélban a vértezet tömege nem akadály a viselőjének mert a páncél önhordó, megáll az magában is és a benne lévő exo-skeleton a mozgást lehetővé teszi a nagy tömeg ellenére is, így erősnek sem kell lenni hozzá. Azonban a játékban nem igazán jelenik meg például, hogy a mérete miatt akárhová nem fér be (az hogy bulky az szinte sehol nem jelent hátrányt), akárhol nem közlekedhet mert beszakadna alatta a padló. A karok szabad mozgásának iszonyat nagy hátrányként kéne jelentkeznie, mert így verekedni, vívni sem lehet, hogy oldalirányban a karok mozgása nagyon erősen korlátozott az irdatlan nagy vállvértek miatt. Ennek kompenzálása azért időt vesz el a viselőtől, azaz lassítja őt a harcban. Persze szigorúan csak szerintem.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #144 üzenetére

    Egy Sm tactical egység egy Heavy Bolter és flamer felszereléssel 325 pont volt, most ugyanez a brancs 150 pont. Így befér az általános 1500-1850 pont közötti harcokba szép számmal egység is és speciális meg nehéz fegyver is.

    És minimum kétszer annyit hagysz a GW/FW kasszájában... ;]

    páncélátütése d20+d6+8 volt

    Akármennyire is vagyok 2nd Edition fan, azért be kell látni, hogy a játékszabályai nagyon nem voltak gördülékenyek, mennyivel egyszerűbb a kizárólag D6-ra (meg Scatter és társai) kockára építő játékmenet, és az AP használata páncélátütés dobás helyett (rémlik, hogy nagyon megborult kockakombinációk voltak a fegyvereknél)...

    Space Wolf Wolf Guard terminátort terminátort nem láttam akkoriban nem ezzel a két fegyverrel egyszerre felszerelve

    Nem volt, 'sima' Terminator w/ Cyclone Missile modelt festettem le Space Wolf szinekre.

    IG seregösszeállítás: Na pont ez az, te már nem 1500 pontos sereggel rendelkezel, hanem legalább 3000, csak ebből legózol össze egy 1500 pontosat. Azért ez nem szerény pénzmag... :)

    SM / CSM / Elda sereglatolgatás: Ez megint akkor játszik, ha rendelkezel egy fél szobányi modellel, hogy neked megfelelő sereget állíts össze. :)

    Én még mindig azt mondom, hogy egy 'átlag' sereg számára egy pure Imperial Knight sereg bizony komoly mumus lehet... Ahogy a légi egységekre is készülni illik...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • sagajr78

    tag

    válasz Cifu #145 üzenetére

    Bizony megkérik az árukat a figuráknak. Hogy simogatná végig őket pár slaanesh daemonette. ;]

    A 2nd edition mai szemmel nézve egy nagyon más szemléletmódhoz íródott. Akkor még érződött a korábbi kiadás szerepjátékkal rokon hatása (a rogue trader-nél a leadership tulajdonság még 4 külön karakterisztikára volt bontva). Az a kiadás még inkább egész délutános társasjátékot és sok nevetést ígért meg hozott.
    Az újabb, 3. kiadás utáni rendszer pörgős csatározásra helyezi a hangsúlyt és kevés figurával vívott skirmish játékból átlépett nagyobb léptékű taktikai játék szintjére.
    Mindkét szemléletmódnak megvan a maga varázsa úgy vélem. Mindkettő élvezhető, talán az egyén szabadideje és türelme a meghatározóak abban, melyiket tudja az adott helyzetben igazán élvezni.

    A kockákból tulajdonképpen az akkoriban divatos teljes D&d készlet használva volt a játékban. A d4-től a d20-ig a teljes paletta a 6-8-10 és 12 oldalú kockákat is ideértve. Kétségtelenül tudott bonyolítani ha az ember belelendült a kavarásba a fegyverek terén vagy nekiállt nagy erejű egységgel közelharcban gépet gyepálni. :DDD
    Az egyszerűsítés egyértelműen kellett, csak valahogy a megvalósítás nem lett az igazi.

    Sereg összeállítás igazából manapság már a seregbeszerzés előtt kezdődik, köszönhetően a drága seregeknek. Legalábbis új játékosok esetén. Sőt gyakran nincs is seregépítés, helyette netes listaböngészés van és a nyerő seregkombinációk egyben megvásárlása.
    Aztán mivel minden sereg minden egysége több fegyver opcióval bír, így mindegy ki és mit vesz, garantáltan lesz a kérdéses egység repertoárjában és dobozában is fegyver minden ellenfél típusra.
    Majd ahogy jön egy új, erősebb kódex akkor egy az egyben kerül eladásra a "régi" sereg és vásárlódik az új. Így olcsón juthat új figurákhoz a szemfüles és türelmes játékos és örül a mindig újdonsággal nyerni akaró játékos is mert nem bukta a pénzének egészét. :C

    Tehát nem is nagyon rendelkeznek több figurával sokan, mint ami az egyetlen, fix pontszámra összerakott "nyerő" seregükben található, mégis van már alapból is variálási lehetőségük. Esetleg felbővítik 2000 pontra a nyerő listát azt így bővül a variációk száma úgy, hogy a hobbi költsége kezelhető szinten maradt. Ezek a netes "nyerő brancsok" pedig könnyedén verik el a gépekre épülő seregeket.

    Még aki csak pár alap egység dobozt vesz meg (az abszolút minimumot amit fel kell rakni egy csatában tehát 2 egységet meg egy vezért), netán egy battle force alapdobozt (ez általában a minimum kötelezőt tartalmazza és valamit még extrában), az is megkap minden opciót a dobozban, csak vennie kell pár mini mágnest és akkor cserélheti a figurái fegyvereit amikor csak akarja anélkül, hogy egy kazal figurát kéne odahaza tartania/megvásárolnia. Szerencsére ma már nem blister-ben árusítják egyesével a spec fegyveres csókákat meg külön dobozban az eltérő fegyver opciójú tankokat.
    A járművek variálása is a mágnesezéssel, esetleg csapolással és alkatrészekkel könnyen megoldható plusz befektetés nélkül.

    Tehát nem kell sok figura és sok pénz elköltése a variáláshoz és kombináláshoz. 1500 pontos seregbe még ha csak egyetlen figura/jármű készlettel rendelkezik is az ember, mágnesezéssel igen változatos felszereltség és ütőerő érhető el, akár teljesen más egységgé avatva a meglévő csapatot. Azaz az alapból mindenesnek összeállított (tehát hordát és gépet is kezelni tudó) sereg pillanatok alatt átalakítható/átfegyverezhető más irányultságúvá és még a pontérték is variálható. Könnyedén túlléphető a korábban fixnek gondolt pontszám vagy épp az alá be lehet csúszni kis változtatásokkal és így más dolgokat belerakni mondjuk a karakterek számára hogy ne kelljen új figurákat vásárolni.

    Az átlagos sereg számomra attól átlagos, hogy bármi ellen bevethető, tehát minden egységét eleve úgy kell felszerelni, hogy mindegy mi jön szembe, azt lebírja de legalább károsítsa. Ha nem tudhatod mire kell készülnöd, akkor készülj a legrosszabbra, azaz sok kemény célpontra, így kelleni fog tömeg ritkító (lángszórók és minden ami robbant), illetve nagy erejű jármű vadász eszközök. Ez utóbbiak a szörnyeket is viszik bár lassabban, mert egy jármű egy lövésből is elfüstölhető, ám egy szörny csak akkor fekszik le, ha az utolsó sebpontja is elfogyott.
    Egy knight sereg annyiban különleges, hogy sereg szinten nem kiemelkedően jók semmiben (egyénileg és egyetlen ellenféllel szemben igen, de abból a pontszámból kiállítható vagy több egység vagy hasonló/jobb képességű egység ami ellen már nem szerepelnek olyan jól), mégis bármit képesek elfuttatni vagy elpusztítani, ugyanakkor elpusztításuk sem igényel rákészülést vagy éppen különleges felszereléseket, mert annyira nem nagy az ellenállásuk.

    A legnagyobb aduászok a variálhatóság terén a seregek egységeinek őrmesterei. Annyiféle kis vacakot lehet rájuk aggatni pár pontért (amik a dobozokban megtalálhatóak eleve), hogy az elképesztő és ezek az extrák akár esélytelenségből veszedelmessé is tehetik az egységet.
    Mondjuk egy SM őrmester egy olcsó 10 pontos kombi-bolterrel már lerobbanthatja egy knight fél oldalát (leveri a pontjai felét). Ha kap egy 5 pontos melta bombát akkor meg közelharcban fel is robbanthatja. Ugyanez igaz tulajdonképpen minden seregre ahol van az egységekben karakter és neki opciói. Az ő fegyvereiknek variálása képes egy korábban kimondottan gyalogos elhárító, tömegritkító egységet felruházni gyilkos járműelhárító eszközzel vagy épp eszközökkel avagy egy járművekre veszedelmes egység kap a vezetője által komoly horda kontroll eszközt a fegyvertárába.

    Repülők leküzdése szerencsére nem probléma, a játékban sokkal kevésbé zavaróak mint mondjuk a kódex lapjain. Megvan bennük a potenciál, de igazándiból csak a gépekre veszélyesek, különösen a drága gépekre. Minden más célpont ellen drasztikusan romlik a hatásuk. Én nem is szoktam készülni ellenük, nem volt még rá szükségem sosem, pedig nem egyszer kellett szembenéznem 3-5 repülővel rendelkező seregekkel is, mégsem éreztem a hiányát a légvédelemnek, mert ami pontot az ellenfél a repülőkbe ölt, annyival kevesebbet kellett levadásznom mielőtt ő behozhatta volna a gépeit, így nem egyszer már azelőtt nyertem hogy egy repülő a pályára tévedt volna.

    Bármely gyalogos és jármű rájuk lőhet, mindössze a találati esélye lesz kicsi ha nem kimondottan légvédelmi eszközzel teszi azt vagy nem repülő a támadó is. Ennek a pontatlanságnak az ellensúlyozására szerencsére van minden kódexben lehetőség nem is egy.
    Például amelyik seregnek van rakétavetője, annak opciói között ott van a légvédelmi rakéta is pár pont befektetésért, azaz máris lesz kimondott légvédelmi egysége, ami normál módon lőheti egy fegyverrel az égen suhanó gépezeteket és szörnyetegeket.
    Ennél van gyakoribb és kedveltebb megoldás is, ami akár egy kis modellezgetés által házilag is összeállítható. Ez az aegis defense line, mely bármely seregnek elérhető mellvéd, 50 pontért majd fél pályányi vonalon biztosít igen jó fedezéket. Kis farigcsálás után pedig kiállítható a hozzá vehető légvédelmi ágyúk valamelyike (ahogy a hivatalos ágyú kinéz, annál nem nehéz jobbat kreálni, az alternatív gyártók sokkal olcsóbb modelljei meg még a farigcsálást is feleslegessé teszik). Akár lézer akár autocannon. Ezért a pár műanyag darabért (8 db fal elem és egy ágyú talp meg 2 fegyver) nem kevés pénzt elkérnek a boltban, holott kis kreativitással és melóval pár óra alatt elkészíthető az otthon, meg a természetben megtalálható anyagokból is. Fegyver konverzió is megoldható meglévő fegyverekből.

    Kicsit több melóval járó (vagy egy kazal pénz elköltésével) épületek egész sora is van még, ami a frászt tudja hozni a repülőkkel játszó játékosra és bármely faj számára elérhető, sőt egész komplexumok építhetőek ha valakinek ehhez van kedve. De ez egyben pénzben és pontok terén is drága, egycélú befektetés.

  • Hintalow

    senior tag

    Egy kicsit belerondítok/felfrissítem a beszélgetést (amúgy nem fogok belefolyni, mert csak könyveket olvasok, és szerepjátszom WH40K-val)
    de ha valaki állást keresne :)

    W40k asset managert keres a Neocore a készülő játékához

    Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Hintalow #147 üzenetére

    Baj, ha nem folyik bele senki, mert akkor lehet priviben kellene folytatni, annyira kisajátítjuk a topicot (de most időm sincs sajnos rendes választ kanyarítani)... :DDD

    A hírdetést már berakta pár napja Rexdemon... ;)

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Hintalow

    senior tag

    válasz Cifu #148 üzenetére

    Nofene, afelett átsikottam.

    Nem baj a "kisajátítás" én szívesen olvasgatom. :K
    Bár én inkább a lore-ban mozgok otthonosan, de a szabályok is könnyen emészthetőek számomra, ahogy írtátok, d&d származék, onnantól meg megy mint a karikacsapás :D
    Annó nálam is felmerült, hogy nekivágok a táblás élvezeteknek, de azt a pénztemetőt, amibe kerülne egy sereg, nem vállaltam be, maradtak a szerepjátékok.

    Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

  • Phobion

    őstag

    válasz Cifu #148 üzenetére

    legalább van némi élet itt is! :D

    Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html

Új hozzászólás Aktív témák