Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Antosz
tag
Épp a kollégákkal csináltunk egy útfelújítást itt Debrecen belvárosában, aztán az egyik vezetéket sikerült elnyisszantani. De már összepödörtük meg is forrasztottuk és minden klappol. Csak eső ne jöjjön míg nyitott a munkaterület.
🤣😆 Viccet félretéve. Nem lehet műhold hiba?
[ Szerkesztve ]
Apple iPhone 13, Lenovo Legion Y520 | 15.6 Gaming Laptop + 256GB M.2 (NVMe) SSD + 32GB RAM
-
bambano
titán
parancsolj, megkerestem neked, hogy mi az ok:
[link]
egy általad nem nagyon követett portál megírta.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ricsiv92
tag
Már publik az indok és elég kellemetlen: Szoftverfrissítés az eszközeiken átállította a routingot
Xbox Series S - Thrustmaster TX
-
ricsip
addikt
Erre a területre van némi rálátásom. Nagyon ritka h. a konkrét mérnök volt a hülye. Bár persze ez is előfordulhat, főleg ha indiába lett kiszervezve cakk-pakk az operations, és valami írástudatlan végezte a konkrét update-t. De általában azért a nagyon kritikus eszközök updateléséhez nem engednek oda minden tapasztalatlan juniort.
De a reálisabb forgatókönyv az, hogy ezeknél az upgrade-knél már minden tapasztalt 7próbás senior mérnöknek is izzad a mindene is. Mert mindenki aki lehúzott már pár évet ebben az iparban, tisztában van vele h. bugosabbnál-bugosabb szarokon (core routerek) fut az egész világ internetje. Bármikor bármilyen apró módosítás változtatás szétkúrhatja 1 pillanat alatt az egészet. Maga a router gyártója (legyen az cisco, juniper v. bárki más az iparban) pedig szimplán nem vállal garanciát semmilyen szoftverre. Pontosabban nem garantálja, hogy az új szoftver nem fogja megfektetni a teljes rendszert. Annyira komplexek ezek az élesben futó, nagy összetett rendszerek. Csak annyit garantálnak, h. kapcsolatban vannak az ügyféllel (itt az internetszolgáltató), és ha fizeti a kedves ügyfél a legmagasabb szintű támogatási szolgáltatást, akkor lesz valaki ugrásra készen a gyártó mérnöki csapatából, ha beüt a gebasz, azonnal neki tudjon állni a hibaelhárításnak. Ettől a gebasz még be fog következni, szolgáltataskiesés lesz, az ügyfelek (itt a mezei végfelhasználók) is észre fogják venni. De legalább nem napokig fog tartani a helyreállítás. Szóval csak annyit tud tenni egy internetszolgáltató, hogy amennyire csak lehet próbálja izolálni 1-1 elképzelt hiba szétterjedési lehetőségeit a hálózatán. Aztán ha a leggondosabb tervezés esetén is beüt a gebasz, az előre eltervezett és lepróbált forgatókönyvek alapján gyorsan visszaállni.
Sok esetben a redundancia (2 egyforma eszköz ugyanarra a feladatra, ahol az egyik kiesése esetén automatikusan átveszi a másiktól a feladatot) sem megoldás, mert ami megfekteti az egyik eszközt, az megfektetheti a másikat is. Tesztkörnyezet sem mindig megoldás: van, hogy az egész világot kellene szimulálni hozzá, azt meg értelemszerűen nem lehet. Aztán meg -a rosszabbik eset- ha egyáltalán nincs is tesztkörnyezet, ahol a mérnök ki tudná próbalni az élesben elvégzendő kritikus melót kontrollált körülmények között, mert spúr az internetszolgaltató. A mérnök hiába üti az asztalt h. legyen tesztkörnyezet, mert magasabb szinten a fillérbaszó menedzsment kitalálja h. erre nincs pénz, oldja meg a mérnökcsapat ahogy tudja. Aki meg sokat akadékoskodik ahelyett hogy "megoldaná", az kereshet új munkahelyet.
Szóval az esetek nagy többségében nem 1 hülye mérnök miatt vannak ezek a félresikerült upgrade-k, hanem az idióta cégvezetés miatt.[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
it Hatalmas botrányt és fennakadásokat okozott Ausztráliában az, hogy a fél kontinens nem érte el az internetet, de továbbra sem tudni, hogy mi volt ennek az oka.
Állásajánlatok
Cég: ABT Hungária Tanácsadó Kft.
Város: Budapest