- Linux kezdőknek
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Zyxel NAS326
- Windows 11
- Aliexpress tapasztalatok
- Mobilinternet
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Otthoni hálózat és internet megosztás
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bandit21
addikt
60% ön ez a kocsi 190-250 km -t tud (hideg pálya/ 20 fok város). Ezzel még 2 napot mászkálsz teljes nyugalomban.
Értem hogy otthoni töltés hiányában nehéznek tűnik sőt lehet van akinek megoldhatatlan de ahogy megszoktuk a korábbi tankolassal hogy kútra kell járni aztán meg 8 órát áll az autó a parkolóban úgy azt is meg lehet szokni hogy a benzinkút kitérő tankolás ideje helyett töltőt keresel és ebedig vagy meló végégig nem csak áll a kocsi hanem tölt is.
Nyilvan ehhez is kell közeli nyilvános oszlop vagy munkáltató aki segíti de heti 2x azért nem megoldhatatlan.Sokat ad és vesz is el az e autó.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
NoZoli
tag
Nem csak otthon lehet tölteni. Munka, bevásárlás, szórakozás közben is megoldható. A lényeg, hogy akkor érdemes tölteni, amikor amúgyis áll.
Nem tudom, az adott töltő merre 550m-re ez a legközelebbi, de van még a környéken pár.[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
Ezért írtam hogy helyesen méri e fel a lehetőségeit.
Ez mindenkinek eltérő. A helyesen meg azt jelenti hogy megnézi hogy 5 perces séta/ tömegközlekedés körben a meló mellett lehet e tölteni. Vagy az otthona körül.
Vagy a lidi be amíg ott vásárol bele megy e közbe 6-10 kw fel óra alatt. Mert az is nagyjából 50 km ami nem hatósági benzinnel 9 l városi fogyi mellett 3200 Ft. De sapka benzinnel is 2200.
Heti 2 vásárlás közbeni töltéssel bele tett 100 km -t és spórolt 4500-6500 Ft ot.
Havonta megvan belőle 400 km és átlag 22.000 Ft, évente meg 4800 km és 264.000 Ft.
És ez csak annyi hogy heti 2x a lidi Aldi fel órája közbe bele ment a kocsiba 6 kw.Ha rá állsz hogy amíg csinálsz valamit ne álljon az autó hanem töltsön akkor ki lehet hozni belőle jó dolgokat.
De csak ha van rá lehetőség valóban. Ha van Lidl meg penny meg esetleg legalább a meló vagy a lakás közelébe egy töltő.
Ha nincs akkor nem megy nyilván.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Vesa
veterán
Teljesen igazad van, az EV jelenleg szerintem akkor éri meg, ha otthon tudod tölteni. Egyéb esetben van vele logisztika, ami nem mindenkinek fér bele az idejébe. De a hatótáv kérdéshez azt is hozzá kell venni, hogy DC-n töltögetni folyamatosan egy EV-t bika teljesítménnyel, nem éppen az akkuk kíméléséről szól, én nem is vennék olyan autót, amit így használtak. Egy 500km hatótávú autónak az akkuját viszont nem 20perc feltölteni, maximum bika DC-vel lehet ezen javítani de az is minimum 1 óra lesz (akkupakktól függően persze), cserébe az akkut szép lassan ki lehet nyírni, legalább is, sokkal hamarabb fog degradálódni, mintha otthon csorog bele a delej lassan, kis teljesítményen.
Vagyis a példánál maradva, ha az enyémhez képest a dupla hatótávú autóval maximum 1-2 napot lehetne nyerni a töltéssel, de akkor viszont hosszabb ideig kell a töltőn lógni és így is heti 3-4 alkalommal tölteni kell.
Nem sok értelmét látom ilyen esetben sem a hosszabb hatótávnak.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Plug-In Hybridben is gondolkoztam eleinte, de nem volt olyan, amivel a napi menetemet le tudtam volna zavarni tisztán elektromosan. Akkor meg már nem az igazi. Illetve tartok a bonyolultságától is, gyakorlatilag két autót cipelek magammal, nem láttam értelmét végül. Új autót nem akartam, mert nem ér meg nekem 20+ milliót egy autó. Max. 10-et szántam rá. Végülis az akkori kínálatot elnézve, ez a béna Ionic fedte le legjobban az igényeimet, mert bőven elég a hatótáv arra amire nekem kell, nagyon gyorsan tölthető, nagyon jól fogyaszt és ennek már kb. autó formája van (nem akartam pl. i3-mat a kicsi mérete miatt). Nyilván világkörüli útra nem ezzel fogok menni -arra van egy batár S-MAX-, de az autózásaim 90%-át minden probléma nélkül lefedem az EV-vel, nincs parkolási díj -már ahol-, óccsó vele járni -még emelt díjak mellett is-, szóval egyelőre ez a legjobb. Majd akkor leszek gondban ha ezt eladom, mert lövésem nincs mit fogok tudni venni. A mostani 20+ milliós autók ára nem fog bezuhanni 3-4 éves korukra 10M-ig, úgyhogy ott lesz probléma.
7Heads Drago
Nyilván nem munka közben. :-) Akkor ez nem téma, mivel eleve melóban vagy, tehát órékig is töltődhet a kocsi. De ha megállsz egy kútnál, vagy egyéb töltőnél ahol van a közelben valami csehó, akkor ott 20 perc kb. semmi. Próbáltam már többször, mióta EV-vel járok. Őszintén szólva, még meg is szerettem, mert nem rohanok, egészen ZEN hangulatú lett így a hosszabb utazás is. Annyi, hogy át kell állítani fejben. Ha tudom, hogy meg kell állni tölteni, akkor betervezem és annyival korábban indulok.
A tudomány a valóság költészete!
-
NoZoli
tag
-
Bandit21
addikt
De hát ezt Te írtad a 65# -be. Ezert írtam idézőjelben.
Bog:
Én is úgy gondolom hogy egy phev és egy ev közt nem okos dolog az alapján különbséget tenni hogy melyik mit cipel fölösleges. Jól kell autót választani a felhasználói igényhez.
Ennyi erővel a potkerek is fölösleges amit nem kapok defektet.
Meg az összes ülés ha egyedül utazom.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Értem.
Én sem hiszem hogy ez jó nézőpont lenne (cipeles).
Viszont az e autók se olyan nehezek mint sokan hiszik.
Vesa ioniq ja az egyik legjobban fogyasztó e kocsi, és a legfrissebb nagy akkus változata is 1600 kg volt csak. Nem tudom milyen másik két autó fér bele ebbe a súlyba.A golf TSI és a gte közt 300 kg van. Szerintem ez nem a világ vége azert cserébe hogy ha akarod megy mint a bolond ha akarod 70 km városban megvan elektromosan ha akarod a pályán tudsz menni 500 km vele 150 el, és ha átlagosan használod akkor meg eszik 3-4 l benzint meg 17 kw ot mellé százon.
Ha egy autót vettem volna ilyet vettem volna.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
10 éves ioniq-ja van, ami ez. Az előbb el is írtam mert ez csak 1495 kg. Ez még 28-as akkus volt, később jött 2019-ben a 38-as, ami már 1600 kg volt.
Amit Te írsz az is hyundai és ioniq, de kb olyan messze van a 10 éve kijött ioniq-tól mint ... (akármi frappáns).Az uj ioniq 5 ez. Hatalmas (Model Y méretű batár fekvős fotellel és minden földi jóval).
Ennek a még újabb változata az ioniq 6 amit linkeltél. Most kezdik forgalmazni és 600 km-t tud.E két utóbbi autónak nincs köze ahhoz amit Vesa írt, az egy 1495 kg-os pusztán villany autó ami 11-13 kw-al is elmegy és közel 250-300 km a hatótávja.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Egy súlyban van az akkori phev és ev technika.
Mondjuk nem igaz hogy akkori mert a 10 éves Prius 10 éve már jóval régebben megvolt.
A hyundai már akkor ment 250-300 km t 28 kw ből ami nagyszerű arány.
Van a tágabb családban Prius ii nem vagyunk elájulva tőle ami a fogyasztást illeti.Továbbra is azr mondom végig kell menni azon mennyit szansz rá mire használod mi a kompromisszum amire hajlandó vagy mik a lehetőségek és úgy választani.
De önmagában egy vegyes üzemű autó nem bukó csak mert magával viszi azt is ami esetleg éppen akkor nem hajtja.
(Üres akkut ha csak a benzin megy vagy a motort ha csak elektromosan hajt épp).regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Vesa
veterán
"Azt írja, hogy csak otthon tölt és 50% alatt használ naponta."
Általában van így, nem minden esetben. Olyan autót nem akartam amiben nincs tartalék. Nem akartam hibriddel vacakolni, ezt a kört elég sokszor leopörgettem mielőtt megvettem az autót. A hibrideknél sem tud a valóságban annyit elmenni a tisztán elektromos hajtás, mint amennyit a gyártó megad. Eleve nem sok olyan hibrid van ami 100km-t tisztán elektromosan képes megtenni (a legtöbb nem képes), de jellemzően a valóságban az is inkább csak 70-80 lesz, ami meg már tényleg kevés. Az én közel 4 éves autómat pedig nem lehet hasonlítani egy új Priushoz, sem árban, sem technológiában. Nem beszélve a hibrid sokkal bonyolultabb rendszeréről, ami ugye sokkal több hibalehetőség is egyben. Nekem nem jön be a hibrid, és felesleges is. Van egy másik autó a családban, tehát ha úgy adja a helyzet, van alternatíva, teljesen felesleges lett volna még egy motort, váltót, kipufogórendszert és minden egyéb vacak szervizelését felvállalnom ilyen adottságokkal.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Az új hibrideknél már talán így van, feltéve, ha nagyobb hatótávot tudnak tisztán EV módban. De mivel így is két kocsink van, amiből az egyik dízel, nem láttam ennek értelmét. Az EV ezzel a hatótávval amit tud, nekem eddig mindenre elég volt, ha nagyon messze kell menni pl. a családdal, akkor arra ott van az S-Max. Egyetlen autónak lehet, hogy én is hibridet vettem volna. Jól írta itt a kolléga korábban, hogy a választás mindig az egyéni igények szerint kell történjen. Akinek pl. nincsen lehetősége otthon tölteni, szerintem annak is biztosabb módszer egy hibrid. Más kérdés az ár, mert az új hibridek sem olcsók, a régiek pedig nem igazán tudnak EV módban 100km-t megtenni. Bár még így is jó választás lehet, mondjuk egy 50-60% EV használat mellett is már jelentős megtakarítás érhető el.
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- Eizo Flexscan EV2450 IPS HDMI 2Év Garanciával MONITORCENTER
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- MacBook Air 2017 Mint Az Új/8GB/256ssd/Akku 88%/1 hónap gar./p3365/
- 21,5" Samsung érintőképernyős monitor 1év garanciával MONITORCENTER
- Enermax Platimax 850 W moduláris tápegység (Platinum minősités) Beszámitok!