Új hozzászólás Aktív témák
-
Jakuu
őstag
Veszíteni. Az akkugyártás csak egy elterelés. A lobbysták elkezték tevékenységeiket, hogy az USA se kerüljön hátrányos helyzetbe. Már elkezdődött a kínai E-Autók-ra kivetett 30%-os büntetővámmal.
Persze jobb lenne az akkumulátorgyárak nem nálunk lennének, de az tény megint a kisemberek járnak rosszul, mert annyival drágábban fognak autóhoz jutni.
Bár remélem igaz a pár napos hír, hogy a Dél-Koreaiak áttörést értek el a hidrogén-hajtású motoroknál.„Ez a módszer olyan előkeveréses égést alkalmaz, ami ultrakönnyű égést tesz lehetővé, és nagy előnye, hogy nincs szivattyúzásból eredő veszteség, hiszen a teljesítményt a befecskendezett üzemanyag mennyisége szabályozza – a beszívott levegő fojtása nélkül” – áll a tanulmányban. A szívócsőben ráadásul nincs hidrogéngáz, így nem fordulhat elő visszagyulladás, ami gyakori a hidrogénüzemű motoroknál. Az alacsonyabb hőmérsékleten történő égés pedig alacsony nitrogén-oxid-kibocsátást és jó termikus hatásfokot eredményez.
Az újonnan kifejlesztett hidrogénmotorral a benzinmotorokhoz képest 98 százalékkal csökkenthető a szén-dioxid- és 90 százalékkal a finompor-kibocsátás. Az eredmény teljes mértékben megfelel az Európai Unió nulla károsanyag-kibocsátású autókra vonatkozó előírásainak"[ Szerkesztve ]
-
doooo
addikt
Nagyszerű. Csak igyekezzenek is a tervek megvalósításával. Az oroszoktól is sikerült 1 év alatt alaposan elszakadni, itt persze nem ilyen könnyű a helyzet, de azért nem is lehetetlen.
A dél-amerikai, kétoldalú egyezmények már megköttettek az érintett országokkal.[ Szerkesztve ]
-
angyalpc2
aktív tag
Téééényleg? Sikerült eljutni idáig agyilag?
Ez oszt igen.Dühöngésem:
Európa: nincs nyersanyag, nincs áram, lepkefingból is áramot próbálunk csiholni. (nem lebecsülésből, de így van) Az egyetlen húzóágazat az autóipar a zegész EU-ban. (tekintve hogy kína korea és japán felzabálta az egész elektronikai ipart és ha ez nem lenne elég még a napelem piacot is) Senki nem erőlteti sehol a zegész világon, kb a le se sz.rja magas ívvel a 2tonnás 200-300 Le Full size SUV-jaikból.DEEE nekünk elektronyos kóócsi kell. 2030-ra Mer az ZŐŐD. Nem baj hogy olyan drága a középkategória is, hogy a német is csak pislog a 45-55e eurós árakon...és az nem a luxus. az az eddig 15e eurós átlag kocsi.
De lökjük be az árokba az autóipart is. Mert kell! Nem baj hogy az akku alapanyagot a világ másik végéről kell tarhálni, eszelős környezet szenynezéssel. Hogy ide kell szállítani kocsinként 2 tonna akku nyersanyagot 8000+ km-erről.Hogy nem tudjuk megoldani a spontán öngyulladást. Hogy nem lehet normálisan megoldani az oltását. De még azt se, hogy lesz töltve több ezer kocsi a panelek körül. És az élet ciklus végén(10 év) a gyulladásra hajlamos veszélyes hulladékot (aksit) a gyártó helyre vissza kell küldeni (eco cimke) utaztatni 1,5 tonna/ kocsi.És még mindig nincs épkézláb feldolgozási módszer...Lásd magyarországi feldolgozók...van a bedarálás kemény vegyszerek és ennyi. Meg a nehézfémek, rákkeltő anyagok. Ami eddig viszonylag kezelhető volt olaj széndhidrogén gyártás ...kitermelés lakatlan szar arab területeken.. az most a lakó terület környezetébe kerül.
Hogy a kezdeti 2 személyes extrém áramvonalas kisméretű kocsik( GM EV1 zoe) helyett valami irgalmatlan batár 2-2,5 tonnás SUV szörnyek kezdtek el terjedni...(aminek a nyersanyag vas gumi felhasználásból 2 normál benzines LPG kocsi 30 évig elmegy)
Egy totális zsákutca...ez nem a telefon amit kidobsz 3-5 évente és nem számít.Baj volt eddig is, hogy a telefon gyártás újrahasznosítás mennyire környezetszennyező
sikerült vagy 10.000-rel felszorozni.
Eddig is belefulladtunk(EU USA) a kínaiak, ázsiaiak műanyag és elektronikai szemetébe, most még sikerült rá rántani.És akkor a villanyautósok (blog és szerkesztőik) meg tapsikolnak hozzá mint a félnótás banda. Miközben jól látható, számolható, hogy anyagilag sem éri meg a tulajdonosoknak.
Főleg nem 10 éves távlatban, mikor az akku elkezd tönkremenni. Miközben az euro 6-7ből lassan lepkefing jön ki. Pláne ha az LPG CNG is elterjedt volna.De ha felveted, hogy hidrogén úristen.... csak azt ne. Eközben USA-ban már eleve arra kalkulálnak(Toyota Kenworth Hyundai) hogy köszönjük a teslának, de majd jöjjetek vissza ha lesz a 2000km-re való akkutok 20 perc töltéssel hóban jégben fagyban -30-tól +50 fokig. (lehet itt a tesla semivel bűvészkedni kis távon) De mikor egy amcsi kamion 50 évig elmegy 2 motor felújítással... akkor nincs miről beszélni.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz
angyalpc2 #53 üzenetére
Ne provokalj tenyekkel
"És akkor a villanyautósok (blog és szerkesztőik) meg tapsikolnak hozzá mint a félnótás banda."
Mert moralisan felsobbrendunek hiszik magukat. mint a napelemesek, akik kepesek elvarni h paksot tekergessuk miattuk.
Kellene hozni egy 300kg/fo sulylimitet, felette extremen buntetni. mielott beszakadnak a parkolohazak esetleg szetegnek a tartoszlopok.
[ Szerkesztve ]
-
L3zl13
nagyúr
A jelentés szerint a vezetők azonban nem csak az akkuk és üzemanyagcellák kapcsán aggódnak, hanem a technológia kapcsán is, mert nagy kereslet lesz a szenzorokra, drónokra, szerverekre, adattárolókra, hálózatokra, az EU pedig nem minden téren erős vagy önálló.
Van valami ebben a listában amiben az EU önálló vagy erős?Aki hülye, haljon meg!
-
Vesa
veterán
Összes keleti sz*rról le kell válni! Orkokról, kínáról, mindegyik kommunista diktatúráról! Egyék meg egymást ott ahol vannak.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete! #Slava Ukraini!
-
Vesa
veterán
válasz
angyalpc2 #53 üzenetére
"Miközben jól látható, számolható, hogy anyagilag sem éri meg a tulajdonosoknak."
Öööö, 2 év alatt, 2,5 milliót takarítottam meg az EV-vel. Ezzel együtt nem vagyok EV fan, és az árakkal kapcsolatban nem is akarok vitázni, mert valid. Ilyen újautó árak mellett ez egy életképtelen baromság, még akkor is, ha egyébként itt hitványisztánban a rekord magas infláció és üzemanyagár miatt, egész jó az elektromos megtérülése.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete! #Slava Ukraini!
-
t72killer
titán
válasz
angyalpc2 #53 üzenetére
Gyakorlatilag emiatt a zőccség miatt fizetek annyit itt a nagyonködös szigeteken az áramért, mintha egy dízeles generátort üzemeltetnék ÉS tartanék karban... A falu egyik részében soktonnás lítiumakksi-telepet telepítenek, mert rájöttek, hogy se a szél nem fúj állandóan még itt se, a nap meg egyenesen szabira megy kb fél évre - ha egyáltalán nyáron értelmes mennyiségben kidugja a hátsóját a felhőtakaró alól.
Persze, kell a zőccség, de kéretik ÉRTELMESEN csinálni. Na az nem megy valahogy semmilyen téren, olyan 25-30éve...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Voloka
tag
válasz
Pro Koryak #8 üzenetére
Vicces ez a direkt politizálás.....
S bosszantó is. Ez jobb : Elég sz.r már, így, hogy amerikának is behajoltunk széthúzott f.rpofával. -
Ha nem nyomnák ezerrel az E autót, nem adnának támogatásokat, illetve az idióta Euro szabályozással nem lehetetlenítenék el a belső égésű autókat akkor a kutyának nem kellenének az e autók. (pontosabban egy nagyon szűk rétegnek)
Jelenleg még az összes E kocsi egy beta fázisban lévő tákolmány és az emberek nem hiába nem kaptak rájuk maguktól.Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
andrisbandi
őstag
https://youtu.be/aQJRD5FGQzY?t=300
Idevágó volt a TC híradó.-80% -70% -50% -30% _ https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
Tasunkó
aktív tag
Persze jobb lenne az akkumulátorgyárak nem nálunk lennének, de az tény megint a kisemberek járnak rosszul, mert annyival drágábban fognak autóhoz jutni.
Azt mondjuk már 20 éve is meglehetett volna mondani, hogy a kisemberek egy fillérrel sem fognak jól járni, és olcsóbban kapni az autót, mint amennyiért fogják venni, lehet az akkugyár a holdon, vagy a kisember hűtőszekrényében a margarin mellett. Ha üzletemberek lennék, akkor ha rá is jövök a hidrogénmeghajtásra, előtte eladnám az összes akkut plusz 20-80 évnyit. Legjobb kisember, akinek áll egy benzines, egy elektromos, egy hidrogénes, meg egy napalmautó a panelelőtt, és a 3 liter vérét odadná a fúziósért.[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
válasz
Pro Koryak #16 üzenetére
Sajnos igazad van
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
Reggie0
félisten
válasz
tha_answer #73 üzenetére
Okes, de az adotol nem lesz tobb eroforras
A problema az, hogy mindenki autozni szeretne, de ez hosszutavon egy nem mukodo dolog, ha csak nem letizedeljuk az emberek szamat a foldon.
Amugy igen, az adoztatas sokat segitene, mar csak a levegominosegen is, ami szornyu pl. Bp-en.
-
tha_answer
őstag
-
Reggie0
félisten
válasz
tha_answer #75 üzenetére
Igazabol nem kell csoportositani semmit, csak a kornyezeti hatasokat figyelembeveve kell megfizettetni az arat. Aztan majd kocsikazik az, akinek futja ra. Vegeredmenyben azt az eredmenyt fogja hozni amit te is varsz tole.
-
Dißnäëß
veterán
Remélem, a befolyt adókból nekiesnek a HÉV-eknek, mert katasztrofálisak a szerelvények is és a pályaszakaszok is. Mondjuk valami maglev fasza lenne.
+ a cégek nem erôltetik az újra bejárást, maradjon csak otthon az IT-s siserehad.
Oh, wait...
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Cassi
senior tag
Most jelent meg az ACEA augusztusi statisztikája, elég szép számok vannak benne e-autózásilag. Németország 31,7% BEV, a hibridekkel együtt 37% (a kínaiak nagy része ebben nincs benne, velük együtt már 40% körül járhat). Szinte megállíthatatlan ez már. Tesla 3,5% EU-szinten, utolérte a Fordot, jövő ilyenkorra már előzhetik a Mercedest és a BMW-t is.
-
Dißnäëß
veterán
Helyes.
A szilárdtest akksik lesznek még nagy durr ehhez, katalizátorként.. és azok is a küszöbön a nagyipari gyártáshoz. Remélem, a hidrogén-hype megáll a picsbe, senkinek nincs szüksége rendszerfüggni újra, a problematikus elôállításról és tárolásról nem is beszélve.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Shadowbull
addikt
"Németország 31,7% BEV, a hibridekkel együtt 37% (a kínaiak nagy része ebben nincs benne, velük együtt már 40% körül járhat)."
Németországban szeptembertől nincs állami támogatás EV-re céges vásárlás esetén, úgyhogy most rengetegen előrehozták a beszerzést. Szeptember csúnyán fog kinézni.
Mellesleg éves szinten 18,5% a BEV arany, a 40%-től igen messze van.
"jövő ilyenkorra már előzhetik a Mercedest és a BMW-t is."
Ami tulajdonképpen lényegtelen, nem ugyanabban a szegmensben működnek.
Teszt alatt a türelem.
-
Ott a pont, nagyon szépen összefoglaltad. De legalábbis a nagyvárosi emberek. Épp tegnap vitatkoztam valakivel, aki elmondta, hogy autó nélkül nem élet az élet. Nekem hobbim az autózás, az autók, mégis évek óta autó nélkül járok, és a mostani helyzetben ez így is lesz egy ideig. Elmondtam neki, hogy eltudok tömegközlekedni a városon belül, sőt igazán nagyvárosban az autó inkább hátrány mint előny, pláne ha jó a tömegközelekedés. nem akarta elfogadni. Olyan wc-re is autóval megyek tipusú ember, de tényleg a sarki kisboltig (300m) képes autóba ülni, és ha nincs hely 50m-el arrébb leparkolni.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
"+ a cégek nem erôltetik az újra bejárást, maradjon csak otthon az IT-s siserehad.
Oh, wait..."
És még sokan asszisztálnak is az újra bejáráshoz.
Az a baj, hogy itt a fejekben van baj.
nem értékeli/érdekli, hogy az ingázáson napi 1-2-3-4 óra időt spórol, (ami bőven elég valami komolyabb dolog megtanulására, új hobbira, család kapcsolatok javítására stb.), nem értékeli, hogy pénzt és energiát takarít meg.
Jönnek azzal, hogy a benzint amúgyis a cég fizeti, a gyerekért amúgyis érte kéne menni (nem mindegy, hogy csak oda megy vagy kerül), meg ha otthon dolgozik, akkor mikor vége a munkának se érzi magát otthon.
Ezutóbbi : 24 éve dolgozok itthoni gépen is, és nekem pár ablak bezárása után simán szabadidő van már, nem munka. Esetleg felállok járok egy kört. De ha ez nem elég akkor zárja le a céges lapost, és üljön az otthoni gép mellé egy másik szobábanInkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
Reggie0
félisten
Igazabol a tomegkozlekedest is jobba lehetne tenni, csak az embereket kene megnevelni, mert miattuk van a normalisabbaknak hanyingeruk a BKV-n.
Eleve a berletezest at kene alakitani szemelyi/jogsi/utlevel alapura, aztan akinel nincsen, arra lehet helybol rendort is hivni. Objektiv viselkedesi es szagellenorzes, aki megserti annak 1 het ban.
Be kene vezetni, hogy aki ESZT szerint fertozo betegseggel volt diagnosztizalva/tappenzen, stb. az helybol tiltva van az eszkozokrol amig tart.Mindezek mellett mar lehetne ingyenes is.
[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
Most is benne van a szabalyzatban, hogy fertozo betegeknek tilos felszallni. Csak szarnak ra es osszefertoznek mindenkit maguk korul. Ez addig maganugy, amig nem veszelyeztet masokat. Mig, ha autoban ulsz, nincs aki megfertozzon, ezert enelkul kar is eroltetni a tomegkozlekedest, mert lesz ellene jo indok.
Sot, tarsashazban jellemzoen a liftet is tilos fertozo betegen hasznalni...
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
Jaaa +1
Én ha itthon hallgatós meetingben vagyok (nincs prezi alatta), simán kimegyek sétálni, amíg nem beszélek, kocogok is, még egyszer kamerát is adtam, kérték a többiek (kicsit liheghettem még) és az öltönyös nagyfôni is mosolygott, hogy "right so, okay" , tök támogatóak voltak. (Mondjuk ez kultúra függô). Amit kellett mondanom-hozzátennem, ment fejbôl, ennyike. Nem mindig van ilyen meeting nyilván, pláne nem egy pénzügyesnek, kontrollernek, PM-nek stb. de azért ott is adódhat ilyen tuti, egy alapvetôen tömött héten.
Mire meeting vége, lekocogtam-sétáltam, felfrissültem, új ötletek-gondolatok-megoldások ugranak be, utána pedig család, egy uszoda/szancsi a szomszédban, seeemi high-life, de 1000x minôségibb, mint az agglomerációs országutakon 70-es táblánál a belsôben poroszkálni 25-el, egy órán át.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
L3zl13
nagyúr
válasz
arnyekxxx #87 üzenetére
Az elv nem rossz, hogy a beteg maradjon otthon, csak az, hogy ehhez publikussá kell tenni az egészségügyi adataidat úgy, hogy még vészhelyzet sincs.
Aki meg utazni akar betegen az úgyis megteheti. Egyszerűen nem íratja ki magát, nem megy orvoshoz stb.Aki hülye, haljon meg!
-
Tasunkó
aktív tag
Az autóhasználat a munkábajáráshoz kötődik elsősorban, mivel 7végén sokkal kevesebb az autó az utakon. Ha nem kéne dolgozni ,sokkal kevesebb autó kellene. Olyan autót ami 1 nap alatt szétmállik, nagyon nehéz legyártani. De valahogy senki sem akarja elfogadni, és mindig közelebb kerülünk hozzá. Nem csodálkoznék, ha 1901-óta már legyártottunk volna 8 milliárd autót, és még az iciripiciri emberekre is jut 1. Szóval van a Földnek erőforrása, sajnos több, mint amit igényelnénk.
Kérek egy számot a jútútú
-
t72killer
titán
Jobbat mondok: a modern szipiszupi "posztindusztriális" billentyűzetpüfölő társadalmakban a HOME OFFICE kötelező bevezetése azon munkakörökben, ahol ez lehet, többet hozna a konyhára, mint EUR4 óta az összes levegőtisztasági és klímavédelminek kamuzott változás. Számos problémát megoldana, városi dugók, légszennyezés, parkolási kínok, de egyúttal lényegesen kevesebb biznisz egy csomó maffiának: irodaházépítés, autóipar, nagyvárosi ellátó-szolgáltatóipar. Eleve rengeteg 2autós család átállna 1autós modellre == már a legyártás kimaradása miatt kazalnyi környezetterhelést lehetne megspórolni, nem beszélve arról, hogy 1 autó kevesebb helyet foglal, kevesebb szervizt igényel, stb, mint 2...
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Reggie0
félisten
1901 ota nem gyartottunk le 8mrd autot, raadasul ha 25 evnek vesszuk az elettartamat, akkor is nagyon sok kihullott. Raadasul 1901 ota nem 8mrd ember elt a foldon, mert jottek mentek generaciok, igy joval tobb. Szoval meg mindig nem. Es most ott tartunk, hogy evente a fold tobbszoroset hasznaljuk el, azaz nyilvan nem fenntarthato a toredeke se hosszutavon.
40-es evekig alig volt valakinek autoja, megis dolgoztak az emberek. Szoval nem kell az auto a munkahoz, csak legfeljebb elony. A mai vilagban az autohasznalat legalabb fele leginkabb kenyelmi szempont es nem szukseget.
[ Szerkesztve ]
-
Tasunkó
aktív tag
A 40 és évekig a földeken dolgoztak. A föld meg közel van, elég csak elesni hozzá.Ha valakinek túlélés érdekében van autója, akkor már van 1, tehát ha a kényelem miatti autót megszüntetik, akkor a túlélését is. Akinek meg kizárólag a kényelem miatt van , annak lesz ezután a túlélésért. Szóval az autóhasználatot , az autóhasználaton keresztül képtelenség korlátozni, ha sikerül, és nem hal meg a célszemély, akkor a túlélése más konszenzus alapján valósult meg. Pl. rabszolgákkal a fészerben, sok erőforrás felszabadítható, de ahhoz olyan törvények kellenek. Persze városrendezéssel, szervezéssel, illetve kevésbé destruktív módokon is el lehet juttatni a célszemélyt az energiaszivattyújához, de arra eddig sem volt pénz. És pont azért nem lesz hozzáférése az autóhoz, mert megfizethetetlen lesz számára. Ebből ki lehet találni, hogy az autó csökkentésével mint szabályzással, mi fog bekövetkezni.
Kérek egy számot a jútútú
Új hozzászólás Aktív témák
it Az EU vezetői a szivárgások szerint október 5-én tárgyalják azt a kérdést, hogy az EU teljesen függővé válhat a kínai akkumulátoroktól, úgy, mint régebben az orosz energiától. A kínai elektromos autók térhódítását, alacsony árait is vizsgálják.
- Új DELL Inspiron 16 Profi Fémházas Laptop 16" -25% AMD Ryzen 5 5625U 16Gb 512GB FULLHD+ IPS
- Új MSI Alpha 17 Gamer Tervező Vágó Laptop 17,3" -30% AMD Ryzen 7 5800H 16/512 Radeon RX6600M 8GB FHD
- HP EliteBook 850 G3, 15,6" HD, I7-6600U CPU, 4-16GB DDR4, 128GB-1TB SSD, WIN 10
- Apple Watch Series S8 41mm Stairlight ÚJ BONTATLAN Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciáv
- Bontatlan ÚJ iPad Pro 2021 M1 11" 128Gb Wi-Fi+5G CELLULAR 1év apple garancia Azonnal DEÁK TÉRNÉL Átv
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: Morgan Stanley
Város: Budapest