Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pompi

    MODERÁTOR

    válasz koovyy #1 üzenetére

    Nem igazán érdemes megkülönböztetni a szűrőket a szerint, hogy digitális vagy analóg géppel fotózunk. A szűrőt az nem érdekli, hogy filmre vagy szenzorra fotózunk, ugyanazt a hatást adják vissza. A legegyszerübb és leginkább csak az optika védelmére felrakott szűrők az UV és Sky szűrő. Előbbi az UV-t szűri, egyáltalán nincs kihatással a készülő képre, utóbbinak elvileg van színmódosító hatása, de nagyon minimális.
    A polár szűrő eltünteti a fényvisszaverődéseket és csillogásokat, erősíti az ég kékjét és a levelek zöldjét. A lineáris szűrő elvileg zavarja a gépek autófókuszát és esetenként a fénymérést. Azért mondom, hogy elvileg, mert én használtam már gond nélkül lineáris polárt autofókuszos géphez. Viszont a cirkuláris meg általában lényegesen drágább, ajánlott ezért megvétel előtt kiprobálni az adott gépen.
    Hasznos lehet még a szürke (ND) szűrő ha erős fénynél szeretnénk tágabb rekesszel vagy hosszabb ideig fotózni, létezik félig szürke és szürke átmenetes szűrő olyan esetekre amikor olyan a téma, hogy a kép egy része beégne a másik része viszont rendesen ki lenne exponálva.
    Aztán léteznek különböző szín szűrők ezeket a digitális fotózásban a számítógépen többé kevésbé lehet helyettesíteni, a fekete-fehér analóg fotózásban viszont nagyon szép dolgokat lehet vele elérni.
    Fontos dolog még a szűrőkkel kapcsolatban, hogy nagyon nem mindegy a minőségük, a fényáteresztő képességük. A legdrágább obi képét is tönkre lehet vágni egy silányabb minőségü szűrővel, ezért nem árt a objektívünk minőségéhez megfelelően választani.

    Feel Good Inc.

Új hozzászólás Aktív témák