Új hozzászólás Aktív témák

  • Rick4

    félisten

    válasz MrZed001 #18435 üzenetére

    Persze, kell túlnyomás szelep az egész élethez, gázcső, vízcső, stb stb... Nameg néha nem árt az agyvízhez sem. :D Az ipari akkumulátortelepekhez semmi közöm, így az oda vonatkozó szabvány se vonatkozi rám, minden gyártó minden leírása tulajdonképp egy sima megoldás arra, hogy mindarttól, ami ilyen esetekben történhetne, védve legyenek. Semmi más...

    Itt a rákeresett tartalom elejéből mindjárt egy mondat:
    Nem vonatkozik e szabvány azokra a berendezésekre, amelyekben kizárólag légmentesen zárt akkumulátorok vannak

    Szóval innentől ez engem nem érint, de köszi, majd a egyszer nagyobb akksitelepet akarok, átolvasom.

    Azért bemásolom ezt is, ha már a bent lévő aksim is VRLA rendszerű:

    3.) Zselés, vagy géles akkumulátorok
    Ezekben az akkumulátorokban speciális gélesítő anyagat
    használnak a kénsav felitatásra (pl. szilikagél), megkötve ezzel
    azt. A zselés, vagy géles akkumulátorok teljesen zártak, azokból
    normál üzemben sem vízpára, sem pedig hidrogén gáz nem léphet
    ki. Ezek ún. VRLA akkumulátorok (Val ve Regulated Lead Acid
    - zárt biztonsági szelepes ólomakkumulátorok), melyeken egy kb.
    7 bar belső túlnyomásra kinyitá biztonsági szelep van. Normál
    üzemben a belső túlnyomás ennél kisebb. Tekintettel arra, hogy
    a gélesített kénsavas rendszer belső ellenállása nagyobb, mint
    az l-es és 2-es pontban részletezett indító akkumulátoroké, ezért
    ezek kizárólag ciklikus üzemmódban, meghajtó akkumulátorként
    alkalmazhatóak (pl. szi.inetmentes tápegységek, vagyonvédelmi
    rendszerek, stb.). Robbanásvédelmi szempontból a töltésükkel nem
    kell foglalkozni, miután az akkumulátor teljesen zárt, hidrogén
    kilépés normál üzemben nem várható.
    4.) AGM akkumulátorok
    Az AGM (Absorbed Glass Matt- abszorbált/felitatott üvegszálas) konstrukció esetében az akkumulátor ólomlemezei között
    egy bór-szilikát párna van, mely több hasznos tulajdonságot is
    kölcsönöz az ilyen rendszerlí akkumulátomak:
    • repedés, vagy törés esetén sem folyik ki az elektrolit;
    • véd a lemezek közötti cellazárlat ellen;
    • ellentétben a zselés akkumulátorral, az elektrolit nincs rátapadva az ólomlemezekre, ami a szulfátosodást jelentősen
    lecsökkenti;
    Ezek, a zselés akkumulátorokhoz hasonlóan VRLA rendszerlí akkumulátorok tehát teljesen zártak, azokból normál
    üzemben sem vízpára, sem pedig hidrogén gáz nem léphet
    ki (ún. gázrekombinációs képesség). Az AGM rendszerlí
    akkumulátorok belső felépítésének köszönhetően, ezek az
    akkumulátorok kiválóan alkalmazhatók ott is, ahol nagy indítóáramra, és alkalmanként többszöri kisütésre (mélykisütésre)
    is szükség lehet (pl. hajózás, lakókocsi, stb.), így az egyes
    gyártók AGM rendszerlí akkumulátorai egyszerre képesek
    megfelelni mindkét elvárásnak (nagy indító áram és ciklikus
    üzem). Robbanásvédelmi szempontból a töltésükkel nem kell
    foglalkozni, miután az akkumulátor teljesen zárt, így hidrogén
    kilépés normál üzemben nem várható.

    Amúgy ha a hűtőben ott lehet a narancslé, a baileys meg az ecet egymás mellett, a fürdőszobában a súrolószer és a hypo, a garázsban a benzines fűnyíróban a benzin, a kocsiban a gázolaj, motorolaj, benzin, akksi egymás mellett, akkor pont nem egy ilyen akksin fogok aggódni. Gázképződésről mindaddig felesleges beszélgetnem, amíg a zárt rendszerű akksi mások számára ismeretlen töltési tecnnikával és áramerősséggel történik...
    Inkább az eggyel alattatok lakó néni meg a gázon felejtett ebéd miatt aggódjatok, ki ne gyújtsa a tízemeletest, vagy hogy a 100 éves pesti bérház függőfolyosója ne szakadjon le holnap reggel...

    Azért köszi az agódást, srácok, szerintem életben maradok, amennyi aksit én már látam menni, merülni, újratölteni, autóban 3 percig tekertetni.... Nem ez fog itt megkukulni.

    [ Szerkesztve ]

    UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

Új hozzászólás Aktív témák