Új hozzászólás Aktív témák
-
Kain
senior tag
Suzuki....
1 storyt mondanék róla,sztem ez elég meggyőző:
Szal 2 kocsi között voltunk (eladtuk a régi 20 éves fordot,és vártunk arra h a hitelkérelmet megadják az újra),és kaptunk kölcsönbe 1 szuzukit,h addig lehessen menni dolgozni,meg ilyenek,és ezzel a csodával mgepróbálkoztunk leelőzni a villámgyors 52 es villamost,lejtőn lefele,és legyorsult minket!!!! (mármint a villamos)
Szal ezután messze minden suzukitól....
Egyébként ebben a kategóriában lehet más autót találni,ami jobb,kényelmesebb (Fiat,Chevy,Renault,Pugeot) -
kymco
veterán
Ott a a kölcsön suzukival lehetett gond, nem vsz, hogy a tipusra ez lenne a jellemző. Egy személlyel még az 1 literes sem gyorsul rosszul. Az 1,3 8 szelepes 68 LE-je pedig a könnyű autóhoz jó gyorsulást, fürgeséget biztosít. No nem ferrari, de itt nem is az a kérdés. Kiváncsi vagyok, hogy az 1,1 tonnás skoda hogyan gyorsul..
www.refujvaros.hu
-
a_tesz
Korrektor
gratulálok. Nem értem, miért kell folyton ócsárolni a suzukit. Meglepő lehet egyes 14-15 éves gyereknek, hogy valakinek nem az számít, hogy mennyivel lehet menni egy autóval, hanem hogy a lehető legkevesebbe kerüljön mind megvásárláskor, mind fenntartáskor. Elmondanám tehát, hogy 3 éve van a családunkban Swift, méghozzá az éhezőművész 993 köbcentis változat, 53 zabolázatlan vadló erejével a motortérben. Való igaz, a(z óra szerinti) 160-as végsebesség meglehetősen nehezen érhető el vele, de nem is erre találták ki. Aki nem teheti meg, hogy egy 2,5-3 literes országúti cirkáló benzintemetőt vásároljon meg, vagy tartson üzemben, annak egy elgondolkodtató lehetőség.
Fogyasztása: 6 liter 95-ös szuperbenzint tartós (óra szerinti) 140-es tempónál, városban 5,5 liter, országúton 4-4,5 liter 100 kilométerre vetítve. Ráadásul a fantasztikus 77 Newtonméteres maximális forgatónyomatéknak köszönhetően, amely 3300-as percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkezik, megtanít gondolkodva vezetni. Mert kedves fiatalok, a vezetés nem arról szól, hogy iszonyat módon ránehezedek a jobb lábammal az alatta lévő fémdarabra, ezáltal a motorból kisajtolva a benne rejlő tartalékokat is, hogy aztán 500 méter múlva a fékpedál határozott lenyomásával gyakorlatilag az egész mozgási energiát felemésszem, és fasza gyerek vagyok. Ezzel most nem azt akarom mondani, hogy én tudok vezetni, mert két és fél éves jogsival ezt nem lehet kijelenteni; továbbá az sem igaz, hogy a fenti okokból az következne, hogy minden Suzuki-tulaj magasan képzett sofőr lenne, mennyi rossz ellenpélda van sajnos...
A biztonságáról annyit, valóban nem egy masszív konstrukció, de a tervezése időpontjában minden vele azonos kategóriájú autó hasonlóan viselkedett a szemből érkező személyekkel/tárgyakkal történő hirtelen érintkezéskor. Manapság ez kevés, ezt aláírom, de hát a Suzuki gyárba sem csak rizset enni járnak azok a dolgos japánok, és bizony az újabb modellek ütközésbiztonsága rendre olyan szinten van, ahogy az elvárható tőlük. Tehát elég nagy butaság lenne a Swifttel és az Ignissel történő esetleges karambol túlélési esélyeit azonosnak hinni.
Egy autó jóságát elsősorban a személyes tényezők határozzák meg. Egy Peugeot 206 nyilvánvalóan kényelmesebb, mint egy Ignis, tehát akinek ez a fő szempont autóvásárláskor, az nem biztos, hogy jól jár az Ignissel. Lehet, hogy szebb is (de ugye ez már szubjektívebb, nekem pl. nem tetszik), és ha valakinek az a fontos, hogy jól nézzen ki az autója, akkor valószínűleg ő is a 206-ost választja. Amennyiben a megbízhatóság a fő szempont, illetve a minél kevesebb pénzből fenntarthatóság, nos ebben az esetben érdemes számbavenni az Ignist. Az alkatrészek olcsók hozzá, és nem is kell túl sűrűn vásárolni hozzá (hogy egy személyes példát mondjak, családunk közeli ismerőse autószerelő, eddig Suzuki volt a szervízének a profilja, és váltania kellett, mert hiába van annyi Suzuki az utakon, nagyon kis forgalma volt, és nem tudta magát fenntartani belőle. Most Fiatokat szerel, és azóta látványosan több munkája van. És ne képzeljétek, hogy csak 15-20 éves Olaszo-ból behozott roncsokat visznek hozzá...)
Azt hiszem ez minden, amit mondani akartam. Ne vegye senki személyeskedésnek, csak elég kétes híre van a Suzukinak úgy általában Magyarországon, számomra érthetetlenül...スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Goose-T
veterán
Egész jól gyorsulnak, dinamikusan lehet velük közlekedni. Ezt köszönhetik a 100Nm feletti nyomatékuknak (még az 1.2-es 3 hengeres is 106Nm). Emelkedőn, több személlyel is lehet vele pörgetés nélkül autózni. Dimbes-dombos környéken különösen jól jön a plusz nyomaték.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
AND1
őstag
Nekem is ez a problémám, hogy itthon ''divat'' lett ócsárolni a suzukit. De miért? Mai fiatalság, látja az usa-ban ill. egyébb külföldi országokban, tv csatornákban a tuningolt cuccokat, stb és erre veri a nyálát. Leszólja azt akinek egy újabb kiadású suzukija van, egy stereo sony cd-s magnóval, és azért is ugatnak, nevetnek ha nem alufelnid mosolyog a kerekeken.
Nagyapámnak van egy 6 éves suzukija és tök jól ellehet vele menni/ lenni mindenhova. Pedig csak egy ezres motor van benne. MIndig mosolygok mikor a sulikban a srácok nézik az autósújságokat, a minnél durvább autókat, és leszólják azt aki minimum nem vesz egy Astra GSI-t. Nézem az utcán, hogy mik rohangálnak. Teeneger gyereknek a kocsijában olyan hangcucc dübörög, hogy a rezonancia elnyomja a zenét szinte....azt persze csak mellékesen jegyzem meg, h pl. egy mentőt/rendőrt,stb meg se hallana. (ezért is leugattak egyszer, hogy minek hallani). Jah tényleg...
Zavar, hogy ilyen a gondolkodása sokaknak. Tökre örülnék ha lenne egy Ignisem/Vagon R-em vagy egy swift amivel suliba lehetne járni, egy ezres is elég lenne, csak, hogy ne fogyasszon sokat. Tudom 1.6 a menőEgy régi PH-s.
-
AmunRa
aktív tag
Milyen 1,6? Legalább 3,5!
Nem midegy mire vesz az ember autót!
Ha ez a hobbi, akkor vegyen nagy brutált, ha meg csak munkába jár
gazdaságosan akkor jó a kicsi is.
Én Pl. olcsobban járok be dolgozni, minha MÁV és BKV bérletet vennék.
Nem kell szagolgatni a fosszagot, meg várni a tömegközlekedési eszközre
ami lerohadt.
Sokkal kevesebbet áltam dugóban, baleset miatt, mint a fent említett
társoságok járműveire várva.
Napi 130km 1/3 város +hétvégi bevásárlás kijön 30k-ból. -
divot
veterán
Én meg nyolc éve gyűröm a BKV-t, és én sem érzem semmivel sem kevesebbnek magam (ezt nem is értem, miért írtad), viszont alig várom, hogy végre meglegyen az autónk, és ne a tetű budapesti aljával kelljen együttutazgatnom. Mert a mi vonalunkon nincs olyan, hogy min. két hajléktalan ne legyen a buszon.
-
dove
csendes tag
azt hiszem azért már kinőttünk abból a korból, amikor az volt a ''jó autó'', amelyiknek a max sebessége a legnagyobb volt..nem is, amibe több volt beleírva...
ne tudom, ti hogyan vagytok vele, de én próbálom teljesen áttekinteni a dolgot....és miért ne szidhatnánk egy olyan autót ami,
- nagyon kényelmetlen
- hátul kicsi
-nem biztonságos
-relatíve sokat zabál
-gyorsan értékét veszti
-azért van, hogy legyen mire lecserélni a trabit, zsigát, burgot...
ha lenne 2 és fél millióm, tuti nem akarnék újat, pláne, ha családra is gondolni kell
most direkt nem mondok márkát, de utána kell nézni, hogy ezek a tulajdonságok alapján melyik a legjobb vétel, és keresni kell egy jó állapotban lévőt:
- 4-5 éves
-dízel
-középkategória (úgy sem bírom ki: vectra mondeo passat laguna 406 )
- kifejezettem előny, ha az előző tulaj német, mert ott jók az utak, nem hajtják szét, és vigyáznak is rá, vagy legalábbis jobban mint máshol
hű most nézem ez a 100hsz om!
[Szerkesztve] -
aesir
veterán
Csak azért mert magyar, és hiába a miénk részben, azt szeretjük legjobban fikázni. Hiába ilyen nép vagyunk.
Édesanyámnak szintén 1.0 Swiftje van az első Esztergomban gyártott szériából. Több mint 300.000 km van benne, egy kicsit (nagyon) lelakott belül, a fényezése sem csillog már, de nem rohad, és a kötelező szervizeken kívül csak az ablakmosó motorját kellett cserélni mint javítás. Igen, ez tényleg viccesen sz*rnak hallatszik. A fogyasztásról amit írtál, teljesen helytálló, még ennyi idő és kilométer után is.
Plusz egy pont a Suzuki mellé részemről.Van saját életem...
-
aesir
veterán
És?
Ha százzal belédhajt egy őrült egy 206-osban például, aminek szintén semmi hátulja, akkor az a két gyerek meg fogja érezni.
Persze gondolom mindkét esetben álló autóról beszélünk, mert ha 98-al mész, és százzal belédhajt egy őrült, az elhiheted a Suzukin sem látszik meg.Van saját életem...
-
AmunRa
aktív tag
Relative sokat zabál? 1000 Forintból 100km?
Az érkékvesztés hülyeség, mert a nagyobb autó sokkal többet veszét az értékéből. 3 év alatt a felét! Szerintem meg hülyes 3 évente autó cserélni.
A magyar használtautó piac katasztófális. Még a Weltautó is keveri a
qlimáászt!
Hátul tényleg kicsi, de kis autó.
Nem biztoságosabb mint a mostani hasonló kategoriájú autók.
De a nagyban is meg lehet halni.
Nekem egyáltalán nem kényelmetlen. 184cm 90kg vagyok.
A trabi, zsiga cserére meg ott van az Opel Astra, hogy nyugati autóm legyen
és Suzuki lepisálós matricát ragasszak rá.
De szerintem részletr bármelyik kisautó és alsóközép megvehető lazán részletre. -
a_tesz
Korrektor
de azt az egyet értsd meg kérlek, hogy amit te autónak nevezel, azt a topicindító (és még nagyon sokan Magyarországon) nem fogja megvenni, mert a gatyája is rámegy a fenntartásra...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
dove
csendes tag
mindenben meg lehet halni,...de a statisztikus esélyed nagyobb a túlélésre,ha nagyobban ülsz...
abban tanultam vezetni 186/70 vagyok félóra múlva már fájt a seggem (ráadásul az a kötsög mindig koppon tolta a fűtést, pedig úgy tudom, ha nincs többzóna (hogyhogynem itt nem volt) akkor általában a sofőr szav dönt
nem azt mondtam, hogy újat kell venni, hanem használt, megkímélt nagyot ...
regadóban sajnos nem vagyok képben...
ma már nem hülyeság cserélni 3 évente mert már nem 20évre csinálják az autókat
én nem teszek fel suzuki lepisáló matricát, mert nem vagyok ilyen, én azt mondom,minek az mikor van sokkal jobb (de hálistennek már nincs is régi swift, tizennemtudomhányévig ugyanazt a kocsit gyártani,....hmmm...elmehetnek...) -
a_tesz
Korrektor
nem írok hülyeségeket, egy 7es BMW (vagy S merci, vagy mittudomén valami nagy és biztonságos kocsit képzelj ide) biztonságát NEM kapod meg egy Skoda Fabiaban sem. Most az, hogy a tesódnak szerencséje volt, nem mérvadó. Egy eset még nem ad objektív képet egy autótípus biztonságosságáról. Szerintem ezt kár folytatni...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
aesir
veterán
Nyugodtan abban maradhatunk, hogy egyik kisautó sem biztonságos extrém körülmények között. És pont.
Van saját életem...
-
plömplöm
őstag
-
Goose-T
veterán
Köszönöm szépen a véleménynyilvánítást az értelmi képességeimről. Biztos megalapozottan tetted. Most megtértem, ezután csakis a te véleményedet fogom osztani és mindenben hiszek, amit te mondasz, miután ilyen brilliáns módon rávilágítottál szellemi korlátoltságomra. Légy áldott, szenteltessék meg a te neved. Amen.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
aesir
veterán
Neked is volt már többféle autód, kicsi is meg nagy is, meg új is, meg használt is, meg több év vezetői tapasztalatod, és mindezt magad vásároltad és tartottad fent a saját keresetedből?
Remélem IGEN, mert utálok valakivel elméleti síkon vitába szállni, a tapasztalatok hiányában.Van saját életem...
-
Goose-T
veterán
Ebben a topikban szerintem az alsó kategóriás autókról beszélünk. Ha valaki csak ilyet tud észszerű körülmények között fenntartani, a biztonságot nézve a Fabia igen jó választás lehet.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
plömplöm
őstag
komolyan mondom...
206 xakta 1.4HDi + ABS + utasoldali légzsák + rádiómagnó = 2780000.-
oké, legyen a különbség ''csak'' ~félmilla, akkor az mennyi idő múlva jön vissza? csak emlékeztetlek a topiknyitásra, még kétmilla sincs, részletezéses lesz...All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kupon kunyeráló
- Anime filmek és sorozatok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
- ASUS routerek
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Total Commander
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amazon
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
- Meross MSS425F okos elosztó, 4 alja + 4 USB, Homekit kompatibilis
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab
- noblechairs alkatrészek azonnal készletről EPIC, ICON, HERO, LEGEND