Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
Ha mar tegnap ota senki nem nyitott temat neki itt az elso:
ISSCC presentation slides:
Bővebben: link
Ars Technica cikk elso resz:
Bővebben: linkPrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
L3zl13
nagyúr
9 core és freki >4GHz??? Nagyon durva, feltéve hogy igaz...
Aki hülye, haljon meg!
-
Hypp
tag
Bite my shiny metal ass!
-
TheVeryGuest
senior tag
Végre úgy tűnik valami felkavarja az állóvizet.
Mint a multiprocesszllásnál általában itt is a memória hozzáférés lesz kritikus. Vajon milyen memót illesztenek majd hozzá? Meg nem vágom, a SPEk csak a 256K lokális memóriájukon dolgoznak, amibe a PPE tölti be/olvassa ki az adatokat DMA-n keresztül? Mert így jól ki lehet kerülni a Cache Coherencia fentartásához szükséges baromságokat. Kérdés menyire egyszerűen lehet majd programozni.
Meg hogy mennyire fog fűteni.“Perfection is attained not when there is nothing more to add, but when there is nothing more to remove” Antoine de Saint-Exupéry
-
Raymond
félisten
válasz TheVeryGuest #5 üzenetére
XDR memoria - ott a reszletek a slide-okon.
A 256kB SPU RAM-oknak nincs coherenciajuk, ez nem cache hanem az egyeni DSP core-kent mukodo egysegek memoriaja. Az egyik nem latja a masiket. DMA viszont van magukban az SPU-kban igy nincsenek a PPE-re hagyatkozva toltesnel, csak a feladatosztasnal.
Fogyasztas a jelenlegi allapotban 50-70W.
Amugy minden kerdesre ott a valsz a ket linkben a #1-bol...Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
A CELL architektura elemzese az ISSCC elott
Bővebben: link
es a javitasok utana:
Bővebben: link
Az Asrtechnica cikk irojatol egy kis plusz info:
''The PPE is not, as I thought before the session, a POWER5 derivative. It's a dual-issue inorder machine with VMX capabilities. It's actually a deriviative of a different project that apparently didn't go anywhere from a few years ago. I don't know details, but I overheard someone talking about it.''
''Finally, IBM won't release performance benchmarks, but they do claim a 10X speedup over a PC in the same power envelope. Take this claim with a large grain of salt, however, because there's no context to it (i.e. on what type of application, vs. what kind of PC, etc. etc.).''Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Keitaro
addikt
Fenébe és nekem most kell betotyognom a BMF-re.... na hazajöttem egyből átrágom magam rajtuk
-
Raymond
félisten
Arstechnica cikk masodik resz:
Bővebben: linkPrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
TheVeryGuest
senior tag
Inkább itt:
Bővebben: link“Perfection is attained not when there is nothing more to add, but when there is nothing more to remove” Antoine de Saint-Exupéry
-
Raymond
félisten
válasz TheVeryGuest #10 üzenetére
Upsz Nyitva volt a masik ablak is Koszi.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Top 7 Myths of the New Cell Processor:
Bővebben: linkPrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
The CELL Microprocessor by David Wang (realworldtech.com):
Bővebben: linkPrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Japan online cikkek osszefoglaloja angolul:
Bővebben: linkPrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
H. Peter Hofstee, Ph. D.
Architect, Cell Synergistic Processor Element
IBM Systems and Technology Group
Austin, Texas
Power Efficient Processor Design and the Cell Processor
Bővebben: link
Bővebben: linkPrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz TheVeryGuest #5 üzenetére
Igaz hogy az SPE Local Store nem klasszikus cache, de itt van ujabb info a coherenciarol:
''Local Store addresses do have an alias in the Power processor address map and transfers to and from Local Store to memory at large (including other local stores) are coherent in the system. As a result a pointer to a data structure that has been created on the Power processor can be passed to an SPE and the SPE can use this pointer to issue a DMA command to bring the data structure into its local store in order to perform operations on it. If after operating on this data structure the SPE (or Power core) issues a DMA command to place it back in non-LS memory, the transfer is again coherent in the system according to the normal Power memory ordering rules. Equivalents of the Power processor locking instructions, as well as a memory mapped mailbox per SPE, are used for synchronization and mutual exclusion.''Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
David T. Wang - CELL Microprocessor Revisited
Bővebben: linkPrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
GDC2005 Slide-ok:
Bővebben: linkPrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
veterán
AnandTech is beáll a sorba - Bővebben: link.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Raymond
félisten
High resolution CELL die photo:
Bővebben: link
Bővebben: linkPrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
A CELL processor 48 darab MPEG-2 stream dekodolasa kozben:
Bővebben: linkPrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Nikkei Electronics Asia: Can Sony Dominate with Cell?
Bővebben: linkPrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
GBX
aktív tag
A baj a Cellel hogy
- túl nagy mer kb 220 mm^2 felületű si lapka azért még az IBM-nek sem piskóta
(ez majdnem 4szer akkora mint egy mostani átlagos cpu mag)
- nagy mag, nagy hő , valszeg ha pc-be kerül akkor 4 cell lesz, node egy cell fogyasztása kb 80 W, és ha viszont 4 db van belőle akkor az 240W, azért az már kicsit dúrva
- nem újdonság a dolgok olyan megközelítése hogy majd a nyers erő mindent helyettesít stb. Sajnos a cell a mostani cpu-kkal ellentétben nem optimalizásl ,nem becsli meg a következő utasítást, nincs ugrás stb.
ebből következik hogy az optimális kódot a programozónak kell mmegalkotnia vagy egy jó compilernek. Tehát fejleszteni nagyon nehéz rá.
Sajnos csak 32 bites lebegőpontos számításokra képes ami nagyon kevés pláne ha tudományos számításokra akarod használni a cell-t.
Másik megoldás emuláljuk a 64 bites lebegőpontos számításokat, abből aztán olyan lassulás következik, aminek hatására, nem lesz gyorsabb az akkora megjelenő cpu-knál.
másik probléma a kevés memória támogatása ugyanis max 256 mb memóriát támogat, ami szintén kevés (bár lehet hogy gyors, de kevés).
Ezeket a gondoloatokat a Chip egy rovatában olvastam, amit okos emberek írtak (persze én ettől okosabb nem lettem, és ti?)HiTech 486 DX4 120Mhz AMD, 24MB 36bit RAM, 800 MB Conner HDD
-
Raymond
félisten
''- túl nagy mer kb 220 mm^2 felületű si lapka azért még az IBM-nek sem piskóta
(ez majdnem 4szer akkora mint egy mostani átlagos cpu mag)''
Azt hiszem kicsit le vagy maradba ami a mereteket illeti Az uj Dual-Core Opteron 199 mm^2, a Dual-Core Prescott 206 mm^2 hogy csak az ujabbakrol beszeljunk. Egyebkent az IBM gyart ennel komolyabb meretu chipeket is a POWER szeriaban...
''- nagy mag, nagy hő , valszeg ha pc-be kerül akkor 4 cell lesz, node egy cell fogyasztása kb 80 W, és ha viszont 4 db van belőle akkor az 240W, azért az már kicsit dúrva''
1) Miert lenne 4 CELL
2) A fogyasztast illetoen nezd vedd figyelembe azt hogy az uj revizio eleve javult es a vegtermeg 65nm-re van tervezve tomeggyartasnal.
2) A bemutatott konfiguracio csak egy a lehetseges sok kozul, a konfiguraciok meroben masak lehetnek.
''- nem újdonság a dolgok olyan megközelítése hogy majd a nyers erő mindent helyettesít stb. Sajnos a cell a mostani cpu-kkal ellentétben nem optimalizásl ,nem becsli meg a következő utasítást, nincs ugrás stb.''
A cel epp az volt, hogy a bonyolult core tobb darab egyszerubbel legyen levaltva, mert a OOO ut elegge a veget jarja. Lasd az AMD es az Intel Dual-Core iranyat.
''Sajnos csak 32 bites lebegőpontos számításokra képes ami nagyon kevés pláne ha tudományos számításokra akarod használni a cell-t.''
Ez nem igaz, termeszetesen van double precision is, csak lasabban Eleg ha az itt belinelt cikkeket elolvasod. Egyebkent igy a bemutatott verzio teljesitmenye igy 25-30 GFlops a single precision 256 Gflops-aval szemben.
''másik probléma a kevés memória támogatása ugyanis max 256 mb memóriát támogat, ami szintén kevés (bár lehet hogy gyors, de kevés).''
Ez szinten nem igaz. Linkek feljebb...
''Ezeket a gondoloatokat a Chip egy rovatában olvastam, amit okos emberek írtak (persze én ettől okosabb nem lettem, és ti?)''
Jobban utana kellett volna a szerzonek jarnia a dolgok utan...Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
IBM CELL blade server:
Bővebben: linkPrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
ody42
senior tag
-várható cell-t tartalmazó kieg. kártya PC-hez? (pl. fizika,MI számításra, vagy bármire, amire PS3-ban használható... Physx helyett...)
-a 7 cell mennyit eszik a PS3-ban összesen?erről semmi infót nem találtam...
[Szerkesztve] -
Raymond
félisten
David T. Wang - CELL Microprocessor III
Bővebben: linkPrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Miracle
senior tag
nem szeretnek senkit sem a konkurencia oldalaira/forumaira iranyitani, de van ott errol a processzorrol egy nagyon komoly topic tobb, mint 1000 hozzaszolassal, es ott elegge ki van mar vesezve a tema, ha valakit erdekel:
Bővebben: linkértelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
Raymond
félisten
1000 hsz - eleg sok lenne vegigolvasni. Azert koszi
Par PDF a chiprol es demokrol:
Bővebben: linkPrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Miracle
senior tag
megeri hidd el nem kispalyas alakok vitatkoznak
amugy a cell-el csak az a baj hogy 0 a programozas know-how meg ha valaha el is keszulnek az elso PS3ak (ugye nem tudjuk mikor) akkor is evek kerdese lesz mire sikerult ertelmes minosegu es sebessegu szoftverfejlesztesi keretrendszert kesziteni hozza, es meg akkor is nagyon nehez lesz programozni szoval szvsz ez (sem) tartozik a Sony jo dontesei kozeértelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
Raymond
félisten
Nagyon hosszu a thread es a legtobb info (megkockaztatom) mar mashol is ki lett targyalva. Azert Laa-Yosh irasait mindig szivesen megkukkantom
Nem lennek annyira szkeptikus a PS3-at illetoen. NV, OGL, Gelato, IBM, Linux nagyon mashogy nez ki mint a korai PS2 idok - semmi komoly doksik, semmi hasznalhato konyvtarak, teljesen idegen nem homogen architektura. Ma a CELL azert nem annyira idegen. MIPS+VU0+VU1 es GS -> PowerISA+7xSPU egy komoly grafikus chipel ellatva. Az en nezetem az hogy nem lesz az olyan tragikus. Ha csak azt veszed hogy a PPU+2xSPU eleve az eredeti EE teljesitmenyenek tobbszoroset nyujtja...Azok akik ertenek a PS2-hoz nem fognak a falnak rohanni a PS3 lattan.
[Szerkesztve]Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Miracle
senior tag
itt nem libekrol es kenyelmes fejlesztesrol van szo, a problema ennel sokkal elemibb:
4+ ppc es _sok_ spe szalat kell alkalmazni ahhoz, hogy ez a papiron szepen mutato teljesitmeny az kedves gamer konzoljabol elotorjon, es aki azt mondja, hogy konkurrens programot fejleszteni konnyu az hazudik vagy hulye. az itt a baj, hogy millio es millio problema fog feltunni a fejlesztes soran, az is evek kerdese lesz amig ertelmes libeket sikerul legyartani hozza, az pedig sok ev kerdese, mire kialakul 1 programozas konowhow hogyan is kell ilyen architekturara hatekonyan fejleszteni. mert igaz, hogy linux ott van, de speci hardver speci celokra igazabol lehetne BSD vagy VMS is az sem jelentene sok kulonbseget, a jatekfejlesztok egyiket sem nagyon ismerik meg ott van szep openGL is, amit akar nevezhetunk ma mar alapnak is, de ott van a 2 architektura, a 9 mag, ami futtat min 11 szalat (optimalis esetben) emellett van bazikicsi cache es osztott memoriabusz, aminek ugyan van nemi savszelesseg potencialja, de emellett akad bosegesen kesleltetese is, es 11 szalnak azert tekintelyes memoriaigenye van. Persze most mar minden processzorgyarto vagja, hogy a Cell-like architekturake a jovo, es mindenki fejleszt ilyet (is) de programozni senki sem tudja jol. persze felall rajta a linux, gratula, az 1 DVDjatekoson is bebootolna, es meg nem azt jelenti hogy linpacken kivul barmi 100 GFlops fele tudna menni (es az sem biztos)értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
Raymond
félisten
Azt hiszem felreertettel (?). Nem azt mondom hogy a Sony es MS altal hype=olt orult teljesitmeny azonnal vagy egyatalan valaha is fullra ki lesz hasznalva, hanem azt hogy a mai konzolokhoz kepest meg optimalizalatlanul is sokkal nagyobb a rendelkezesre allo (es elerheto) teljesitmeny. Az Xbox fejlesztok talan kicsit nagyobb bajban vannak, mert az elso XBox egy PC stilusu architektura, de most az uj mar meroben mas lesz. Azok akik komolyan fejlesztettek PS2-re (nem csak middleware tesztreszabasal foglalkoztak) nem lesznek ilyen nagy gondban.
A PS2-n a VU0 es VU1 nagyon hasonloan van hasznalva mint a CELL-ben levo SPU-k (amik persze joval tobbet tudnak). Ott is a MIPS core altal feltoltott a specialis kodot futtattjak. Ha most a fejlesztok az egy MIPS es ket VU helyett mast nem fognak hasznalni csak a PPE-t es ket SPU-t mar eleve sokkal nagyobb teljesitmenyt kapnak mint most.
A konyvtarakat mar most teljes gozzel keszitik es ez szinten nagyon kulonbozni fog a PS2 launch-tol ahol honapokat kellett hasznalhato tool-kra varni. A Linux es OGL jelenlete nem elhanyagolhato, mert a kornyezet megintcsak ismeros sok fejlesztonek. Dokumentacio es compiler ugyben szinten sokkal rozsasabb a helyzet.
A velemenyem az, hogy a PC (vagy PC architektura) orientalt fejlesztok vannak inkabb bajban, a PS2-n ''nevelkedett'' oreg harcosok nem latjak annyira veszesnek a helyzetet. Peldaul nem hinnem hogy a Criterion-nal, a Konami-nal vagy epp a Naughty Dog-nal panikhangulat uralkodna. A Polyphony Digital-rol nem is beszelve.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
kisfurko
senior tag
Ne úgy képzeld el, hogy normális multiprocessz, vagy multithread programok, hanem egy program egy PPC mag. A PPC-n futó program maga osztja ki az SPU-k részfeladatait. Az SPU-k inkább koprocesszorok, mint sem egyenrangú processzorok. Nem hiszem, hogy a többszálúság járható út egy ilyen architektúránál, kivéve, ha a szálak összesen max. annyi SPU-t használnak, amennyi van.
-
Miracle
senior tag
hat ha figyelmen kivul hagyjuk, hogy a PPC mag is 4 szalat futtat parhuzamosan akkor az ,,alap'' mar valoban nem tobbszalu
az EE meg valoban _hasonlo_ de ez most egy nagyon HC megkozelitese a dolognak. ne erts felre en ertekem a Cellt mint technologiat pusztan nem vagyok meggyozodve rola, hogy a konzol piacon ez a jobb valasztas jelen pillanatban. talan a PS3 az elso olyan konzol ami top-of-the-line technologiara epul, eddig sosem voltak megdobbento vagy a mainstreamtol nagyon elrugaszkodo dolgok(az XBox most sem) de ez a Cell eleg durva, es nem erzem h ez tuti jo lesz. Tehat a ketelyeimet fenntartom meg vagy 2 evigértelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
lenox
veterán
Nekem viszont van egy tippem, hogy az nvidia fejleszt CELL-es videokartyat...
-
kisfurko
senior tag
Én 2 szálról olvastam, de lehet, hogy le vagyok maradva. A lényeg, hogy nem általánosan kell ''szálazni'', hanem 2-nél több szálú programnak nincs értelme.
Szerintem nem kell ennyire szkeptikusnak lenni. Nem általános dolog készülnek rá, hanem egyedi játékok. Régen pl. az Amiga általános célokra gyengébb volt, mint egy PC, de megfelelően programozva (blitter és copper használat) lekörözte sok dologban a PC-t. Itt is ugyanez a helyzet.
Persze, hogy üzletileg ez megéri-e, az majd kiderül... -
Miracle
senior tag
2 mag, magonkent 2 szal.
amugy szkepticizmusnak csak azert van helye nalam, mert az elmul 10 evben semmilyen foradalmi otlet nem lett siker, es az otleteket sosem az otletgazdak vittek sikerre, es megegyszer elmondom, nincs mas ervem, a konzolpiac eddig is nagyon rugalmatlan volt, es ketlem h hirtelen azza valnaértelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
lenox
veterán
Miert gondolod, hogy kizart? Ertelme meg eleg sok volna, nezd meg az utobbi idoben mennyi GPGPU kezdemenyezes van, szal igencsak hasznos birna lenni, ha a sima GPU melle raknanak meg egy masik processzort, ami nem pixelpipe architecturaju. Mas proci nem nagyon jut eszembe, kulonosen, hogy a PS3 kapcsan eleg sok tapasztalatot szereznek a CELL-rol a fiugg...
-
kisfurko
senior tag
Ezek szerint tényleg le vagyok maradva. 2 mag? Hol? Ha másik processzorra gondolsz, az másik processz.
Egyébként az SPE-s szálazást én is lüke ötletnek tartom, 256 KB-on osztozkodni, no meg a DMA-n... Vagy nem jut elég adat az SPE-nek, vagy nincs kihasználva a számítási kapacitás. Persze fogalmam sincs, hogy alakul a sávszélesség a számítási kapacitáshoz. Ha pedig a szálakat specifikusan társítani kell egymással, hogy ki kivel legyen, akkor minek külön szálba pakolni azokat.
A rugalmatlanságot hogy érted? Ahogy én ismerem a konzolokat, mindegyik teljesen egyedi. Nagyjából nulláról kell indulni egy új konzolnál, még azonos gyártónál is. Szerintem ez a fejlődés igazi menete, nem a PC-s toldozás-foldozás. Elég idő van a hardware kiismerésére, lehetőség van az igazi finomhangolásra. A CELL szerintem semmilyen tekintetben nem lóg ki ebből a sorból, ha nem lesz méregdrága, akkor biztos siker. -
Raymond
félisten
''256 KB-on osztozkodni, no meg a DMA-n...''
1) Nem osztozkodnak tajta - darabonkent van 256kB
2) Az EIB 96 byte @ 3.2Ghz teljesitmenyt ad max. Azt hiszem ez eleg lesz a zokkenomentes kommunikacio biztositasara.
Bővebben: linkPrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 12600K / Garancia /
- Beszámítás! Intel Core i7 10700 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- AMD Ryzen 5 2600x
- Processzor felvásárlás, csomagküldéssel is. Készpénzes vagy utalásos kifizetés
- Akció - intel Core i7-14700K 3,4GHz Processzor - Új, Számla, Garancia - Ingyen Szállítás