Új hozzászólás Aktív témák

  • e-newsee

    addikt

    A játék egy mobileszközökre fejlesztett MMO-RTS.

    Alapok:
    Minden játékosnak van egy űrbázisa, amit fejleszteni lehet. Ehhez tartoznak űrhajók, amikkel végrehajthatók a különböző küldetések az űrben utazgatva. Az űrhajókhoz toborozható legénység, amik a hajó képességeit befolyásolják. A játékban „klánrendszer” is működik, az ahhoz tartozó eventekkel, ranglistákkal és küldetésekkel. Továbbá különböző frakciók vannak (Romulán, Csillagflotta, Klingon, Augment). A hozzájuk kapcsolódó viszonyunk a küldetésektől függ.

    A bázis:
    A játék kezdetén minden játékos kap egy bázist valahol a semleges űrben az egyik bolygó mellett. Ezt a bázist kell fejlesztenünk. A fejlődés kétféleképpen történik. Egyrészt az épületek fejlesztésével, másrészt kutatási projektekkel.
    A bázis (és a játékos) szintjét a főépület, az „Operations” szintje határozza meg. A többi épület maximális szintjét is ez korlátozza. Tehát ha az Operations 15-ös, akkor a többi épület sem lehet magasabb szintű. Az épületek szintje sok esetben feltétele egy-egy kutatási projektnek, vagy hajó megépítésének.
    A bázison nem csak kiszolgáló épületek vannak, hanem védelmi rendszerek is. Ezeket fejlesztve lehet védekezni a bázist támadó játékosokkal szemben.
    Minden bázishoz tartozik maximum 3 dokk, amikhez 1-1 hajó csatlakozhat. Ha a hajók a bázison vannak, részt vesznek a védekezésben.
    A bázis fejlesztésének van két fontos lépcsője. Az egyik a 10-es szint, ami alatt nem támadhatók sem a hajók, sem a bázis. A 10-es szinttől kezdve támadható a hajó, de a bázis még nem. Ez egészen a 15-ös szintig így van. Onnantól kezdve már a bázis is támadható. Ezt elkerülendő feltehetünk bizonyos ideig tartó védőpajzsot.
    Ha valaki megtámadja a bázist, akkor onnan nyersanyagot rabolhat, valamint meg kell javítanunk a védelmi rendszereinket, és a hajóinkat, ha ott voltak.

    A hajók:
    Négyféle hajótípus van:
    -Felderítő (Scout)
    -Elfogó (Interceptor)
    -Csatahajó (Battleship)
    -Bányászhajó (Survey).
    Mind a négy hajóval lehet csatázni, de csak a három hadihajó rendelkezik érdemleges tűzerővel. Ezen hajók erőviszonyai egymáshoz képest egy kört alkotnak amolyan kő-papír-olló (-gyík-Spock :) ) mintájára:
    -A Csatahajó erősebb, mint a Felderítő
    -A Felderítő erősebb, mint az Elfogó
    -Az Elfogó erősebb, mint a Csatahajó
    A bányászhajó igazán bányászatra jó, sokkal több nyersanyagot termel ki óránként, mint a többi típus, sokkal nagyobb a raktere, viszont kisebb a védekezési és támadási potenciálja.
    Minden típusú hajónak van egy bizonyos méretű védett raktere. Először ez töltődik fel nyersanyagokkal, így ha megtámadják, és legyőzik a hajót, akkor az ebben lévő nyersanyagok nem vesznek el.
    Egy játékosnak maximum 3 hajója lehet aktív, dokkonként egy. A sztenderd hajók első példányait fejlesztésekkel és kutatásokkal szerezhetjük meg, majd meg kell őket építenünk.
    A további példányokhoz és a különleges hajókhoz a küldetések során kaphatunk tervrajzokat, amikből meghatározott számút összegyűjtve újabbat építhetünk.
    Minden hajónak van egy szintje (level), amit a csatákban kapott tapasztalati pontokkal, vagy a jutalomként kapott hajó XP-vel növelhetünk.
    Továbbá minden hajónak van egy fő fejlettségi szintje is (tier). Ennek a növeléséhez fel kell szerelnünk az összes elérhető fejlesztett modult.
    Minden tier meghatározza, hogy mekkora lehet a maximum level, amit elérhet egy hajó, és hogy mekkora számú lehet benne a legénység.
    A hajókhoz csaták és küldetések útján kaphatunk alkatrészeket, amikből a fejlesztett modulok állnak.
    Minden hajón van 3 férőhely a parancsnoki hídon, plusz a hajó szintjétől függően további legénységi tagok vehetők fel.
    A hajóknak lehetnek alapképességei, amik megfelelően kombinálva a legénységi tagok képességeivel tovább növelik a hajó erejét.
    A hajók a csaták során roncsolódnak, veszítenek „életerejükből” (HP), de csak a bázison lehet őket javítani.

    A legénység:
    Minden legénységi tagnak van két alap képessége, plusz további bónuszokat adnak a támadáshoz, a védekezéshez és a HP-hoz.
    A két alap képesség közül az első csak akkor aktív, ha az adott legénységi tag a parancsnok.
    A második pedig akkor, ha a hídon foglal helyet. A parancsnoknak mindkét képessége aktív.
    A hajóban lévő egyéb legénység csak a támadási, védekezési és HP bónuszokat adja hozzá a hajóhoz.
    Az hagyományos legénységi tagokat egyből megkaphatjuk, ha kapunk hozzájuk egy töredéket. A ritkább, különlegesebb tagoknál össze kell gyűjteni egy bizonyos számú töredéket, hogy feloldjuk a karaktert, és toborozhassuk. Ezután a jutalomként kapott legénységi XP-kel lehet növelni a karakterek szintjét egy bizonyos szintig. Azután elő kell őket léptetni. Ez akkor lehetséges, ha újabb bizonyos számú töredéket összegyűjtöttünk, és természetesen kell hozzá egy adott mennyiségű XP is.
    Ha egy hajóban a hídon lévő 3 legénységi tag egyazon „synergy group”-hoz tartozik, akkor az további bónuszokat ad a képességeikhez.

    A csata:
    A hajóinkat megtámadhatják, és mi is megtámadhatunk más hajókat. Vannak úgynevezett „Hostile” hajók, amiket gyakorlatilag a játék irányít. Ezeket mindenféle korlátozás nélkül támadhatjuk. (PvE csata) A győzelemért XP-t kapunk, amitől a hajónk fejlődik, valamint általában van a rakterükben némi nyersanyag. Ezen kívül van esély arra, hogy kapjunk ládákat, amikben további jutalmak lapulnak (legénységi XP, alkatrészek, gyorsító pakkok, egyéb tokenek és fizetőeszközök).
    A más játékosok által irányított hajókat csak akkor támadhatjuk meg, ha a mi szintünknél +/-3 szinten belül vannak. Tehát egy 15-ös játékos megtámadhat egy 12-est és egy 18-ast is. (Értelemszerűen 10-es alatt semmilyet.) A PvP csatákért szintén kaphatunk PvP ládákat, valamint, ha van az illetőnél nem védett nyersanyag, akkor az a miénk lesz, amíg a rakterünk meg nem telik.
    A csata automatikusan zajlik, a hajók egymásra adnak le több körben lövéseket, míg az egyiket ki nem lövi a másik. Támadás előtt érdemes tehát feltérképezni az ellenfél hajóját, hogy érdemes-e egyáltalán belekötni. Erre a játék maga is figyelmeztet. A hajók adatait összehasonlítva ad egy becslést, hogy mennyire nehéz az adott ellenfél.

    A nyersanyagok:
    Három alapvető nyersanyag van:
    -Parsteel
    -Tritanium
    -Dilithium
    Ezek különböző értékkel bírnak. Gyakorlatilag mindenhez ezek kellenek. A modulok fejlesztéséhez, a javításhoz, az épületek fejlesztéséhez, a kutatási projektekhez, stb.
    Ezeket a nyersanyagokat egy bizonyos mennyiségben a bázison is előállítjuk, és tároljuk. A bázisnak szintén van biztonságos raktára. Ha valamihez több kell, mint amennyit elő tudunk állítani, akkor vagy bányásznunk kell, vagy rabolni. Mivel a Hostile-oknál mindig van valamilyen nyersanyag, érdemesebb ezt az utat választani. A bányászat ugyanis a legtöbb esetben lassabb, és onnan ki is lehet ütni a hajónkat, így a kibányászott nyersanyag egy része elvész.
    Van három további nyersanyag, az érc (Ore), a kristály (Crystal), és a gáz (Gas). Ezekből van G2, és G3 (kettő és három*-os). Ezekhez csak bányászat útján juthatunk, vagy PvP csatákkal és bányászhajók kifosztásával rabolhatunk más játékosoktól. Utóbbi módszerrel vigyázni kell, mert könnyen klánháborúba lehet keveredni. A G2-es nyersanyagok a semleges űrben, a G3-as nyersanyagok valamelyik frakció felségterületén bányászhatók.

    Fizetőeszközök:
    A játékban különböző fizetőeszközök vannak, amikért cserébe dolgokat vehetünk.

    Karakter tokenek:
    Ezekből hagyományos (Common), ritka (Rare), vagy nagyon ritka (Ultra) legénységi tagok töredékeit vásárolhatjuk. Ezenkívül vannak az egyes frakcióknak is legénységi tokenjei.

    Relocation token:
    Ez kell ahhoz, hogy a bázisunkat átköltöztessük egy másik bolygó mellé. A költözéshez minden hajónak a bázison kell lennie.

    Alliance credit:
    Ezekből az alliance shopban vásárolhatunk például védőpajzsot a bázis köré.

    Latinum:
    Ez a legritkább fizetőeszköz. Amolyan gold féle. Általában kiválthatunk belőle valami nyersanyagot, ha épp nincs annyink, de mindenképpen meg kell javítanunk egy hajót, vagy megcsinálni egy fejlesztést.

    Speed tokenek:
    Ezeket jutalomként kapjuk küldetésekért, vagy ládákból, és arra jók, hogy felgyorsítsuk vele a fejlesztéseket, kutatásokat, javításokat, stb.

    Ezeken kívül vannak még speciális tokenek, amiket egy-egy esemény kapcsán ideiglenesen vezetnek be.

    A szövetségek:
    A játékban vannak szövetségek, amikbe egy bizonyos ponton beléptet minket a játék. Ha tagja vagyunk egy szövetségnek, akkor a klán szintjétől függően bónuszokat kapunk. A szövetséget a felesleges nyersanyagainkból támogathatjuk, így az is szintet lép, amivel növekszik a tagoknak adott bónusza is. Emellett segítségére is siethetünk valamelyik tagnak, ha támadás éri, vagy szeretne megtámadni egy másik játékost.

    Küldetések:
    A küldetések a szokásos sémákat követik. Vagy bányásznunk kell, vagy levadászni valakit, vagy információkat szállítgatni ide-oda, adott épületet fejleszteni, bizonyos hajót megépíteni, stb.
    A küldetéseket felvehetjük a felfedezéseink során a bolygókon, vagy valamilyen más küldetés teljesítése után kapjuk őket. Esetleg eseményekhez köthetők. Vannak küldetések, amelyek egymásra épülnek.
    Egy küldetés általában több szakaszból áll, az összes szakasz teljesítése után jutalmat kapunk. A jutalom bármi lehet, de a lényeg, hogy előre tudjuk (legtöbb esetben), így tudjuk tervezni, mit akarunk csinálni.
    Vannak speciális küldetések, melyek teljesítése kedvez valamelyik frakciónak, ezzel együtt viszont árt a többinek. Ez azzal jár, hogy az egyes frakciók hozzánk fűződő viszonya pozitív, vagy negatív irányba változik. Ezzel együtt válik esélyünk valamelyik frakcióhoz kötődő boltban vásárolni dolgokat, és ettől függ, hogy ha belépünk az adott frakció felségterületére, akkor ott megtámadnak-e minket a Hostile-ok, vagy sem.

    Asszem az alap dolgokat leírtam, ha bármi egyéb van, akkor azt kommentben lehet jelezni.
    Jó játékot Mindenkinek!

    "Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/

Új hozzászólás Aktív témák