Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz somogyib #1 üzenetére

    Kovi75K már megválaszolta a lényeget.
    Ez a SuperHeavy, a gyorsító fokozat hajtóműveinek a száma.
    Az, hogy hány van pontosan, az egy kvázi egyenletszámítás, elvileg tényleg korlátozó tényező, hogy hányat tudnak oda besuvasztani, a másik viszont az, hogy a hajtóművek összes tolóerjere kellően több legyen, mint az induláskori tömeg, hiszen ha kevesebb, akkor el sem tud emelkedni.

    Normál esetben a tolóerő összesített értéke valahol 1.2 - 1.4 között célszer induláskor. A magasabb érték azt jelenti, hogy jobban gyorsulhat induláskor a rakéta.

    Vagyis ha van egy cirka 5200-5500 tonnás induló tömegű járművet (a SuperHeavy + Starship kb. ennyi lehet), akkor kellene mondjuk 5500*1.2 = 6600 tonnás tolóerő a biztonságos minimumhoz. A 29 hajtóműnél (némileg alacsonyabb induló tömeg árán) ez pont a szükséges minimum volt 230 tonnás tolóerő esetén - hasamra ütök, mondjuk 5200 tonnás induló tömeg mellé volt 6670 tonnás induláskori tolóerő.

    Viszont számolhatsz azzal, hogy egy-két, esetleg három hajtómű kiesik meghibásodás miatt. Ha már elindultál, akkor ilyenkor végig kell menni, tehát célszerű plusz tartalékot beépíteni. A 29 hajtóműnél ez kb. egy, esetleg két hajtóművet jelenthetett, tehát ha több hajtómű az induláskor nem ad le teljes tolóerőt, akkor baj történhet. Feltehetően eredetileg a szerkezeti (üres) tömeg terén is kisebb értékkel számoltak, de menet közben ezt felül kellett vizsgálni.

    Így mondjuk (megint hasamra csapás) az induló tömeg lett 5500 tonna, cserébe viszont nagyobb biztonsági tartalék van a rendszerben. 33 hajtóműnél az induló tolóerő 7590 tonna, vagyis közel vagyunk az 1.4-es tolóerő/tömeg értékhez, ami nagyon jó. De még ha kiesik 3 hajtómű, akkor is 1.25 körül mozgunk, vagyis az elvárt felett vagyunk.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák