Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #3800 üzenetére
Szia!
Valamelyk féked szorul kicsit, ami nem jó jel, a fék nem játék, én ellenőrizném az elsőket, ha nincs meg a ludas, akkor a hátsókat is. Elől általában akkor szokott baj lenni, ha félrefog a fék, az egyik vezetőszára berohadt és nem mozdul el egyszerre a féknyereg alsó és felső része. csak az alsó, vagy a felső, ez egy idő után szorulni kezd. Hátul kézifék szokott felakadni, főleg télen amikor repkednek a minuszok. Az, h a jobb első langyosabb volt, még nem biztos,h ott a hiba, lehet azért melegedett be, mert az fog rendesen, a másik meg fel van akadva. Mindkettőt nézd meg, jobb ha ketten vagytok.Kerék le. 1. fékez, a másik nézi a féknyerget, merre mozdul, utánna kerékagy megforgat, és kiderül szorul-e.
Ha felemeled, a kerék levétele nélkül is ki lehet deriteni, melyk a bűnös, elég kézzel megpörgetni, szabadon kell forognia. Minimális ellenállás megengedett.
-
Marczi80
tag
Hátul kézifék szokott felakadni, főleg télen amikor repkednek a minuszok.
Ha jól tudom ez csak akkor, ha mondjuk estére behúzva hagyom a kézit, és ráfagy, vagy rosszul tudom? (estére csak sebességgel parkolok)
Megpróbálom. Természetesen megint akkor jelentkezik ilyen probléma, amikor szükségem van az autóra....
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
rob210
nagyúr
válasz Marczi80 #3806 üzenetére
Ne várj vele kategória én inkább azt írnám
5 Perces művelet kideríteni melyik a rossz.Egyébként a hang előről vagy hátulról jön?
Csak azért kérdezem, mert favoritnál típushiba a hátsó fék egyik feszítő rugójának elnyíródása/elpattanása. Ez ugye bekerül a dob és a betét közé ezzel a fékhatást jelentősen csökkentve a dobba fékpofába vájatot vág, ráadásul iszonyat hülye hangja szokott lenni.
Egyébként ezért lehet rugókészletet kapni a favorithoz
Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #3810 üzenetére
Tudom javasolni a patent boltot a csömöri úton.
Én ott vettem 2 féle volt benne ugyan azok mint amik most a Renaultban gyárilag vannakKerek nagyfejű patenteket vettem 8-10 es kivitelűeket már mint ekkora furat kellett.
Renault power
-
Marczi80
tag
Arrol van szo, hogy ma erkezik aposom, tehat jo lenne meg cca 200 km-t mennem szerviz nelkul. Ha megforgatom a kerekeket, es nem latok benne nagyobb blokkolast probaljam meg, vagy inkabb hivjam a szervizt (bocstok, motor, fek nem az en kategoriam).
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #3812 üzenetére
Hali! Meg súgom hogy, bármelyik normális autósboltban kapsz De nehogy eláruld valakinek A hangsúly a (normális)-on van.
[ Szerkesztve ]
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
rob210
nagyúr
válasz Atuska75 #3815 üzenetére
Hát akkor itt a környékemen Pesten vagy nem normálisak az autós boltok vagy velem van valami komoly baj, de én 4 autósboltban kérdeztem meg ahol szoktam vásárolni és mindenhol rázták a fejüket, hogy sose volt nekik ilyesmi.
Mire ezt ajánlották és ott viszont mindent megkaptam, ettől még lehet igazad van de akkor én szar környéken lakom.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #3813 üzenetére
Attól függ mennyire szorul, bár a fék az én gyenge pontom, azzal nem jó játszani, elég érzékeny vagyok rá. Ha nem akad nagyon, lehet nem is akad, csak valami nedvesség belefagyott a dobba, vagy a nyeregre, akkor simán elmegy 200km-t. Nem látom, nem próbáltam, nem hallottam a hangot, neked kell döntened.
Próbáld meg kicsit meghúzatni a kocsit(50-km/h) és padlózd meg a féket, lehet megoldja a gondod, vagy meghal teljesen, legalább fogod látni milyen állapotban van. Ha ezt kibirja, akkor mehetsz, ha erősödik a hang, akkor szerelő.
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Retro DJ
aktív tag
"zt, hogy mennyit fogyaszt, megmutatja a pénztárcád tankolás után. A lambda szonda nem a fogyasztás mérése végett van a kocsiban, hanem az ideális keverékképzés miatt"
Akkor egy találós kérdés: ha ideális a keverékképzés, akkor jó a fogyasztás? Ha nem ideális, akkor is jó?
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Illetve még egy (és kérlek ne gondljátok, hogy okoskodni vagy észt osztani jöttem) kérdés. Gázos Favoritot milyen alapjárati értékek alapján kell beállítani, hogy terhelésen jó legyen a fogyasztása? A gázosok egy elméleti értéket állítanak be, de az nem megfelelő zabál az autó (meg nem is igazán jól megy).
Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #3824 üzenetére
Engine Control Unit alias ECU.
Enélkül semmit sem ér a szonda, magában szintén semmit, több érzékelőre van szükség: fordulatszámmérő, kopogásérzékelő, injektor vagy folytószelep, alapjárati léptetőmotor. Mert ez csak egy mérő aminek az értékét az ECU dolgozza fel, és szabályoz előgyujtást, keveréket. Na ezt nem tudod megoldani a karbival.
-
Retro DJ
aktív tag
Nos, a szonda monitorozáshoz kell. Tehát te egy megfelelő eszközön látod azt, hogy milyen a kipufogó gáz minősége (dús/szegény). Mivel karbis autóban nehéz megoldani a digitális szabályzást, ezért analóg módon szabályozol, és minden terhelési állapotban láthatod, mikor mennyi az annyi.
Tehát még egyszer írom, hogy nem vezérléshez kell, hanem monitorozáshoz.
Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #3829 üzenetére
Ez mennyire kivitelezhető a valóságban? Közben persze vezetni is kell.
Félre ne érts, nem akarok kötekedni, csak nem látom túl sok értelmét egy ilyen rendszer beépitésének egy favoritba. Ez az 1.3 as motor azért ilyen tartós és megbizható, mert ezek az újitások elkerülték. Az enyém már egyszer elment a Holdig(360 000km) lambda szonda nélkül, ha nem teszek bele, szerintem viszza is jön.
Ami nincs, az el se romolhat.
[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
Ha látom a dús/szegény keveréket, akkor manuális úton addig hangolom a gáz részét (a mennyiség szabályozóval) amíg el nem érem a lambda 1-et (vagy legalábbis közelítő értéket).
Mivel a gázelemzővel csak álló helyzetben tudnak szabályozni, nem sok köze van a terheléses állapothoz, tehát marad a hasra ütés.
Azért, ha megpróbálom érdekel titeket mit tapasztalok?
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Engem az motivál erre, mert az üzemanyag árak egyre jobban drágulnak. Fél liter üzemanyag fogyasztás csökkenés sok km sok kis forint. A feleségem napi 100 km autókázásával a beruházás hamar megtérül.
Mivel a szonda nem nyúl bele a szabályozásba, csak én látom az "eredményt" (és ha kell én kézzel finoman beavatkozok (megáll, motorház nyit, szabályoz, megy tovább, néz jó örül). Tehát ha elromlik, nem áll meg az autó, nem dől össze a világ, csak nem látom mi megy ki a kipuffon
A lambdamonitor egy ledsoros eszköz, egy rápillantásra lehet érzékelni az állapotot (tehát nem zavaró vezetésnél).
Ha érdekel itt bővebben olvashatsz róla.
Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #3834 üzenetére
Gázzal ne akarj jó fogyasztást, mert kinyirod szegény motort. Azért fogyaszt gázzal minden autó többet, mert dúsabb keverékkel üzemel a benzinhez képest, ha nem igy lenne, akkor elveszne a gáz előnye, ill. a teljesitmény rovására menne. Szerintem itt is ez lesz, ha eléred a kivánt lambdaértéket, akkor a bringásokkal leszel versenyben.
-
Retro DJ
aktív tag
Gázos Octavia-m van olyan rendszerrel ahol én állítom be a keverék minőségét (digitálisan), tudom mi a szegény keverékes üzemmód.
A gáz energia szegényebb, tehát többet fogyaszt, csak nem mindegy, hogy mennyi a több. Be tudom állítani az Octit, hogy 10 felett egyen, de megy mint benzinnel, vagy a legutóbbi mérés 9,09L (hosszú távon) de a AFR is normális, nem melegszik, nincs probléma, és minimálisan gyengébb mint benzinnel.
Köszönöm a biztatást!
[ Szerkesztve ]
Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #3840 üzenetére
Van hozzá eredeti. Az alkatrész száma: 6U0253091A
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #3836 üzenetére
Hát megmondom őszintén bennem nagyon felkeltetted az érdeklődést.
Mind kivitelezés mind valós eredmény tekintetében.
Egy ideje én is gondolkozom a gázon a renaultban, de valahogy nem visz rá a lélek.
240.000.- lenne és azért az sok pénz azt még most is csak úgy hozná vissza ha marha sokat autóznék, de évi 15.000.km-el amit én megyek nem térül meg a befektetés soha.
Ráadásul ki tudja meddig hagyják ennyin a gáz árát, mert rebezsgetik, hogy azt fogják csinálni mint az etanollalEttől még, az, hogy hogy fogod megvalósítani érdekel, meg az is, hogy mire jutsz.
Az én favoritom, ha hajtásra volt állítva ment mint a barom 9.2litert iszogatott.
Ha visszavettem és hatékonyságra mentem akkor 5.6 liter volt a fogyim."sport"fokozat ritkán volt, mert a spórolás híve vagyok én is, nem véletlen az aláírásom sem
Renault power
-
Retro DJ
aktív tag
Az Octi gázosítása 214e Ft volt cakk pakk (pont 1 éve). Úgy számoltam 2 év 2 hónap.
Csakhogy olcsóbb üzemanyaggal többet megyek, most ott tartok, hogy már felét visszahozta bőven.
Nem tudok mást csinálni, csak reménykedek, hogy 80-100 Ft különbség meg lesz hosszú távon, és akkor már jó vagyok
Persze ahogy szokták mondani a halál biztos.
Na szombaton kiderül, hogy lesz-e Favoritom, és akkor jön a fúrás faragás
Retro
-
-
Retro DJ
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Kerékpársportok
- Így építsd a billentyűzeted!
- Aliexpress tapasztalatok
- Politika
- Milyen TV-t vegyek?
- Xbox tulajok OFF topicja
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Mr Dini: Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- További aktív témák...