Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Colomb #18 üzenetére

    Biztos, hogy velem akarsz vitatkozni? Mármint én is azt mondom, hogy maga a koncepció ezer sebből vérzik. Értem, hogy a kis gépeket ki lehetne váltani, de mondjuk egy Cessna 172-nek van 200l tankja, ezt lehet párba állítani egy min 13 000literes Boeinggel. 65x kisebb. Nem tudom melyik típus világviszonylatban mennyit pöfékel el, de meg lennék lepve, ha a kicsik 20%-nál több CO2-ért felelnének.
    Ha azt nézed szinkron motorból lehet csinálni 1000MVA teljesítményűt, tehát a kraft meglehet. Fordulatszám, tömeg az lehet kérdéses. Táplálás, hát igen, kérdéses, hogy tudsz belepakolni annyi akksit, hogy meglegyen a szükséges energia. Mármint annak megint csak súlya van.
    Koncepció akkor tudna működni, ha olcsóbb, mint a normál. Nagy előnye, hogy napfény sok helyen van, ellenben kerozint oda kell vinni.
    Mondjuk az is lehet alternatíva, hogy kisgépek napelemekkel. Ha már fent van a gép, a napelemek kicsivel több áramot termelnek, mint ami a motoroknak kell. Az akksiknak meg annyi energiát kell tárolniuk, hogy biztosan fel tudjon szállni.
    Ezt tudom elképzelni, mint életképes alternatíva.

    Szintén Cessna 172-t nézve ahhoz, hogy felmenjen 1km magasra és elérje a 226km/h sebességet 100% hatásfok, 0 légellenállás mellett 3,3kWh energia kell.

Új hozzászólás Aktív témák