- Aliexpress tapasztalatok
- SkyShowtime
- Hálózati / IP kamera
- Adobe Lightroom topic
- Linux kezdőknek
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Már nem az Apple a kínai mobilpiac kedvence
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
válasz parandroid #250 üzenetére
Egy mai modern elektromos simán 1 töltéssel megy 200-300kmt (kona 64, eniro 64, nagyakkus ioniq 5)
-
Kinder
senior tag
#249-250
Tévedésben vagytok, rengetegen nyomják ennyit, és messze nem csak cégessel.
-
Kinder
senior tag
válasz parandroid #250 üzenetére
És ismét a sztereotípiák.
Napi 250-300 km-t ma már bármelyik e-autó hoz töltés nélkül. Igen, télen is, légkondival is.
Hogy mikor vedlitek már le ezeket az régmúltból ittmaradt, ma már nem valós hisztiket.... -
A kereskedőm, aki épp az elektromos minit hajtotta nem volt ilyen optimista. Sem különösebben lelkes, hogy most azt használhatja. Pedig ő abban a szerencsés helyzetben volt, hogy munkaidő alatt a szalonban töltötte az autót (és amikor el kellett ugrania valahova, vihetett egy másikat, hogy ne kelljen levenni), de gyorstöltő híján a 8-10 óra alatt annyit tudott beletenni, hogy aznap hazament, másnap vissza, meg a napi ügyes-bajos dolgait elintézte. Jah, hivatalos hatótáv _akár_ 400 km. 250-nek már örült, ha összejött, de ha valamiért nem töltött, vagy kolléga lehúzta előbb, vagy korábban el kellett mennie, akkor már para volt, és a szuper eco mód lőtte le nemcsak a motorteljesítményt, meg a klímát, de még a sima szellőztetést is. Otthon meg nem tudta tölteni, mert utcán parkol (ahogy én is, meg errefelé igen sokan). Na, ő pl napi 2x80 km körüli távval ingázik, zömében autópályán. Alig várta, hogy kapjon végre egy benzines coopert, de a beütő chiphiány miatt ami kevés autót kapnak, azonnal megy vevőhöz. Mi is a kollégája szolgálati autóját hoztuk el, mert ha újat rendelünk, talán jövő év elején kaptuk volna meg.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
wierra
senior tag
válasz parandroid #255 üzenetére
A Mini Cooper SE kombinált hatótávja max 234 km. Városban max 313 km.
Már ha ugyanarról a modellről beszélünk..."In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure. Success can be achieved only through repeated failure and introspection.” – Soichiro Honda
-
-
wierra
senior tag
válasz parandroid #257 üzenetére
Pedig a BMW-nek van hibrid hajtáslánca...lehet, hogy nem tudták (vagy akarták) besuszterolni a Minibe.
"In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure. Success can be achieved only through repeated failure and introspection.” – Soichiro Honda
-
Az a baj, hogy ez még egy teljesen benzines (az 1-es bmw-vel közös) platform. A Countrymanből van egyedül hibrid. Itt jön be megint, hogy tényleg mekkora lemaradàsban vannak a német prémium gyártók elektromos, és hibrid hajtásláncokban. Mininél konkrétan semmi info nincs, hogy mi lesz a közeljövőben e téren, megint csak ráncfelvarrogatják a jelenlegi (7 éve futó) generációt.
A legnagyobb bajnak amúgy pont azt látom, hogy középkategóriában, talán lassan a kompaktoknál is jönnek az elektromos modellek, de közben a hibrid kezd zsákutca lenni (pedig laikusként nekem gyanús, hogy ez lenne a jobb út), a fő csapásirány meg a suv, azt tolják ész nélkül. Tudom, ebben fér el a legjobban az akkupakk, meg ezt veszik a népek, mert menőn néz ki. Közben meg pont a városi kisautókban lenne a full elektromos hajtásnak a legtöbb értelme, ilyen modell meg vagy nincs, vagy csak mutatóba, de ténylegesen nem lehet kapni (és itt vádlón nézek a vw-re).
Egyik szomszéd amúgy elektromos smarttal jár, de hogy hol tölti, azt nem tudom, mert az utcán parkol minden nap. Gondolom neki is a munkahelyénél van töltős parkoló. De neki is a másik autója egy tdi touran (az is új, úgyhogy akár valami elektromos alternatíva is lehetne), a két gyerekülés abban van, szóval az az oviba járós autó. Nem vagyok képben az életükkel, de biztos oka van, hogy így vették az autókat. Ezen kívül amúgy van az utcánkban feljebb egy Tesla, meg egy i3 is, nemrég vett egy szomszéd egy Cuprát (ez az új cupra suv most elektromos, vagy hibrid ) meg újabban pár Konát is gyakran látok, de azokat nem tudom, kié. Ja, meg Auris hibridből szaladgál sok a környéken, és egy utcával arrébb van egy 330e is, de az szerintem cégautó. Na, ez így kb az utcán parkoló autók 10%-a felénk… Van amúgy töltőoszlop is az utcában feljebb (2 töltőhelyes), a Tesla, meg az i3 szokott rajta osztozni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Rolly
veterán
válasz parandroid #257 üzenetére
A mini sose tudott és szerintem valami félre ment... Mert 30 körüli akku van benne ami 200-300 között van maximum... Sebességtől függően... Az e208as 45os akkuval se tud 400at... :)
Ha már a cégtől kapott akkor egy három fázisú töltő nem ártott volna hozzá azzal 3 óra alatt tele a 30as akku... Amúgy ha munkahelyén 8 órát töltött azzal 16-20 kWh áram ment az akkuba...
-
opr
veterán
válasz parandroid #259 üzenetére
Hogy ertve zsakutva a hibrid? Magasan a legjobb ar-ertek aranyu, ileltve azt kiveve is a legjobb kompromisszum fenntartasi koltsegben, hatotavban, fogyasztasban, megbizhatosagban, mindenben. Plane a Toyota hybrid. Haver 200 lovas IS300h-ja 4,5 liter korul eszik, palyan is, benzinbol, halk, kenyelmes, olcso, brutalisan megbizhato.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
gyuszos
tag
-
Igen, csak sima konnektoros töltő volt. Egymás mellett. an a BMW, meg a Mini szalon, előbbiben van a szervíz, meg a nagy raktár, az utóbbi meg csak egy kis bemutatóterem, és ott nincs gyorstöltő nekik.
opr: Engem ne kérdezz, nekem is sokkal szimpatikusabb rendszer, mégis minden gyártó a full elektromost tolja, meg az okos szabályozók is ezt erőltetnék.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Noukoum
veterán
válasz parandroid #263 üzenetére
Nem tolja mindegy gyártó az elektromost, a szabályozók sem erőltetik.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
opr
veterán
válasz parandroid #263 üzenetére
Nem tolják a gyártók, inkább maximum kínálatot bővítenek. A szabályozók se tolják, csak a cikkek vannak hülyén megfogalmazva. Hybrid, plug-in hybrid, EV mehetnek 2030 után is még a legszigorúbb szabályozások szerint is (amik amúgy csak tervek, úgyis meg fogják hosszabbítani szvsz), úgy szoktak fogalmazni, hogy a kizárólag belső égésű motorral hajtott járművek nem ok. De ez nem jelenti azt, hogy a belső égésű motorral IS hajtottat is el kell engedni.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
mjani1172
addikt
válasz Shadowbull #221 üzenetére
Érdekes, hogy eddig sosem láttam a nickedet itt.
-
mjani1172
addikt
Igazabol ma mar siman lehet gazdasagi alapon is (mindenfele eztra tamogatas nelkul szamolva) elektromos auto mellett donteni.
Egyreszt ma mar a hoszabb utak se lehetetlenek, meg egy ~15 millas elektromos autoval sem...
....Ezeket pedig nem a golffal kell hasonlitani, mert nagyon mas liga, hanem a
Ez borzasztó nagy tévedés. Nem hiszem hogy láttad volna ezeket valójában, mint ahogy azt sem hogy gazdaságilag bármi is indokolná az elektromos autózást. -
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #259 üzenetére
" tényleg mekkora lemaradàsban vannak a német prémium gyártók elektromos, és hibrid hajtásláncokban."
Ez konkretan egy ordas nagy hulyeseg. Aki ezt igy leirja az tok hulye az egesz temahoz.
"Mininél konkrétan semmi info nincs, hogy mi lesz a közeljövőben e téren,"
Hja, mar bejelentettek hogy 2031-tol komplett elektromos lesz a Mini.
"Közben meg pont a városi kisautókban lenne a full elektromos hajtásnak a legtöbb értelme"
Mert ez az a kategoria, aminek az ara egyszeruen nem birja el az elektromos hajtaslanc gyartasi koltsegeit.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
válasz mjani1172 #267 üzenetére
Igazából tök mindegy, hogy megéri-e gazdaságilag (vagyis nem, mert kellemesebb, ha megoldják azt, hogy megérje), mert ökológiailag kényszerülünk a váltásra. Rohamtempóban. Ha valaki új autóban gondolkodik manapság, akkor nem igazán lenne szabad már belsőégésűt vennie, 10 év múlva meg pláne nem.
Persze lehet, csak aztán meg kell majd barátkozni a prognózissal, hogy pár évtizeden belül esetleg egy sivatag szélén fogunk lakni, egy rakás meleg-égövi menekülttel, nem lesz elég étel és ivóvíz. Jelenleg kb ez az előrevetített jövő, ha mindent úgy szeretnénk folytatni, ahogy az elmúlt évtizedekben megszoktuk.Shadowbull: Ja, ezért hajtasz te is egy RAV4-et, mert a hírös német minőség ugyanazt hozza minőségben, hatékonyságban és megbízhatóságban
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #270 üzenetére
Azert jarok RAV4gyel, mert nekem nem kell PHEV, es nem akarok ettol tobb penzt autora kolteni, mar ez is joval folotte volt a fajdalomkuszobomnek, de nagyon jo ajanlat volt, nem akartam kihagyni. Es mellesleg az en igenyeimnek nagyon jol megfelel.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
válasz Shadowbull #268 üzenetére
“Hja, mar bejelentettek hogy 2031-tol komplett elektromos lesz a Mini.“
2030-tól még a wc-ülőke is elektromos lesz, mást se hallani. Modellből meg van nekik egy darab elektromos, meg egy hibrid, de mindkettő csak egy-egy verzióban létezik (benzin, vagy dízelből meg a teljes paletta). Ja, és visszatérve a korábbi témára: ha most 2030-tól minden elektromos lesz, ebben akkor benne vannak a hibridek, vagy sem?Én pl hibridet szerettem volna most is, de Countrymant akar a rossebb. Ehhez képest koreaiaknál már a lábbal hajtós kisautókból is van hibrid. Toyotából szintén. Lassan franciákból, meg Fordból is, de ilyeneket meg megint nem akarok. BMW meg megint ott tart, hogy van egy 330e, ami hibrid, az i3, ami elektromos, meg most jönnek lassan a suvok. Na, ezek megint nem érdekelnek. Amúgy is pár év késésben vannak vele, és még mindig csak a benzines platformot farigcsálták, ez nem direkt villanyosra fejlesztés. Pedig ha tavaly jönnek ki vele, akkor is késésben lennének.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #272 üzenetére
"Ja, és visszatérve a korábbi témára: ha most 2030-tól minden elektromos lesz, ebben akkor benne vannak a hibridek, vagy sem?"
Nincsenek. Akkortol a Mini full elektromos lesz. De ez nyilvan nem azt jelenti hogy addig nem lesznek elektomos Minik, hanem azt hogy akkortol csak az lesz.
" Ehhez képest koreaiaknál már a lábbal hajtós kisautókból is van hibrid."
Tenyleg? Muti.
"Toyotából szintén. "
Aygobol nincs, Yaris a legkisebb hibrid, de az sem PHEV.
" BMW meg megint ott tart, hogy van egy 330e, ami hibrid, az i3, ami elektromos,"
LOL. A BMWnek jelenleg 10 PHEV modellje van a kinalatban, elektromosbol pedig az i3 es az iX3, az i4 meg az iX rendelheto, hamarosan kezdik szallitani, tovabbi EVk pedig elokeszuletben (i5, i7, iX1 ami eddig nyilvanos). A CLAR plattformra mindent lehet epiteni, ICE-t, PHEV-et es EV-t is.
De azert orulok hogy kepben vagy.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #273 üzenetére
Nem tudom láttad-e mennyit megy egy i3 egy töltéssel és mennyibe kerül mellette. Vagy hasonlóan az iX, volt róla teszt itt korábban, elég silány ár/értéket képvisel. De ja, vannak, ezt legalább el lehet mondani.
Az Audi legalább csinált egy e-Tront, ami bár drága, de legalább jó autó lett. -
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #274 üzenetére
Az i3 konkretan egy 8 eves modell, csak azert van meg gyartasban mert veszik igy is, es most mar csak a penzt termeli.
Az iX-rol itt garantaltan nem volt teszt, maximum az iX3-rol, az pedig egy nagyon jo auto, es nagyon jo ar/ertek aranyt kepvisel. Hja, draga, nade ez egy premiumauto, nem annak valo aki valami koreaira sporol eveket.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #275 üzenetére
Ja, ha ki akarsz csenget vagy +10 milliót "prémium érzésre", akkor jó autó az De hát igen, ennyit tud a BMW manapság, ez teljesen igaz.
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #276 üzenetére
A BMW premiumgyarto, nem pedig kommersz, nem kivanja kielegiteni azok igenyeit, akik 10 eves hitelre veszik a Dacia Dustert.
Az iX3 semmiben sem marad el a konkurenciatol, sot a hajtaslanc hatekonysaga egeszen kimagaslo lett, szolgaltatasokban, valasztekban, kenyelemben, meg boven a mezony tetejen van. Igen, ennyit tud, es ezt nem sokan tudjak rajta kivul.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #277 üzenetére
Ha eleget mondogatod, akkor biztos igaz lesz
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #277 üzenetére
vagy ott van a rendelhető i4 is ami 590 km-es hatótájával (autópályán is 400 km-rel) elég jó alternatíva ... ár érték arányban szerintem jobb mint a Telsa M3... ugye 19m-tól indul az i4 a nagyakkus M3-mal kb egy árban... Ha mindent belekér az ember akkor már drágább de 21 körül egész jó felszereltség elhozható belőle... Csak nekünk hosszú (480 cmrel nem fér be a garázsba
-
mjani1172
addikt
válasz Shadowbull #269 üzenetére
Na ennyire azért nem...
-
opr
veterán
válasz mjani1172 #282 üzenetére
Gazdasági alapon kizárólag a használt autó éri meg, vagy ha csak új jöhet szóba, a dacia duster.
Épp ezért amikor olyanról beszélünk, hogy gazdasági alapon melyik autó éri meg, mindig kategórián belül értelmezzük, különben nincs értelme egyáltalán beszélni róla. Kategórián belül, körülményektől függően simán megérheti az elektromos autó ma már.
Ha ennyire triggereli a népet a model3, akkor tőlem aztán nézhetjük az i4-et is, amit fentebb említett a kollega.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
válasz Shadowbull #275 üzenetére
Az i3 azért van még gyártásban, mert nincs helyette más. Ahogy te is írod, a bmw-nél jelenleg minden csak rendelhető. Most voltam autót venni júliusban, elektromost nem akartam, suv nekem kizárva, hibrid meg kb esélytelen, egyedül a 330e lett volna, de az meg egyrészt nagy (asszonynak városba), másrészt embertelen drága. Lett most 3 évre egy Clubman (kitalálta, hogy a hatchback kicsi neki ), aztán majd 3 év múlva meglátjuk, mit lehet kapni. Ez pont egy 1-es BMW minden méretében, meg technológiájában, csak Mini dizájnnal. Ja, néztük még a Mazda MX-30-at, poénnak jó, de autónak nem kéne. Pedig a 6-os Mazdámat imádom, nagy kár, hogy ebből sincs hibrid. Utódmodell állítólag az lesz, majd jövőre meglátjuk, mire ennek lejár a lízingje csak kijönnek ők is végre valamivel.
Koreaiakkal megint az a baj, hogy az összes elektromos modelljük gyakorlatilag suv (pfuj). Kivéve az ioniq, de az meg akkora egy gagyi vacak belülről, hogy kösz nem. Ez meg a másik bajom amúgy, ha az ember minőségi autóbelsőt akar (mégiscsak abban ülsz, meg azt látod magad előtt, amikor autózol), akkor középkategória alatt gyakorlatilag csak a német prémium jön szóba. Kisautóban meg konkrétan csak az. Jó, ez azért ízlés dolga is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #282 üzenetére
nekem gazdasági alapon így jött ki:
- évi megtakarítás 400e körül az üzemanyagon (igazából 500e a napelem miatt)
- éves szervíz kb 40-50e-rel olcsóbb
- éves cégautó adó 132000 Ft
évi "megtakarítás" ~ 580e Ft maximum (futástól függ)Autó felára hasonlóan felszerelt újhoz képest 4,8 M forint volt ebből támogatásként 2,5 millió lejött így a felár 2,3 millió
Ezt az autó a 4 éves nyílt végű leasing alatt visszahozza és a maradványértéke a benzinesnél több lesz (4 éves benzines / diesel autó kb 3-4 millió között van) elektromos meg 5-6 között lesz várhatóan...
Ha nem lett volna támogatás akkor is elektromost vettünk volna 7-8 m között csak akkor i3 lett volna szemben egy új hasonlóan felszerelt autóval ami manapság már 6m+ körül van... szóval a gazdasági oldal kijött volna használt esetén is bár tény, hogy akkor használtat újhoz hasonlítunk ami nem szép dolog ...
-
mjani1172
addikt
Mit nevezel kategóriának? Méret? Hatótáv?
Pl. Veszel egy dízel (jaj) Golf 8 kombit, vagy Kia Ceed kombit, és mikor lejár a lízing (3-4 év) akkor normálisan el lehet adni.
Ha nem az a cél hogy 3 sec alatt gyorsulj, akkor ezekkel nem jársz rosszabbul, mint egy Modell 3-al.Nem kényelmetlenebbek, nem kisebbek, nem zörögnek, stb...., -
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #284 üzenetére
"Az i3 azért van még gyártásban, mert nincs helyette más. "
8 ev utan kifejezetten problema egy modellt gyartasban tartani, ha nem lenne ra nagy kereslet akkor mar regen kifutott volna.
"a bmw-nél jelenleg minden csak rendelhető."
Ami rendelheto az belathato idon belul meg is kaphato.
"Kivéve az ioniq, de az meg akkora egy gagyi vacak belülről, hogy kösz nem. "
Valahol vissza kell hozni az elektromos hajtaslanc brutal felarat...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
válasz parandroid #284 üzenetére
Ha hibridet akarsz, akkor miért nem nézed a hibrid-király Toyotát inkább?
mjani1172: Ha gazdaságilag nézed csak, akkor tényleg a kategóriánként legolcsóbb autó éri meg csak. Mert az, hogy kényelmesebb vagy neked jobban tetszik, az nem gazdaságilag értelmezhető dolog.
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz mjani1172 #286 üzenetére
Vannak auto kategoriak, amiket nem En talaltam ki. Nezz utana.
Aki golfot akar venni, az nem venne bmw/mercedes/audi/lexus/tesla-t sem, tehat eleve baromsag, amit irsz, mert nem egy kategoria se arban, se minosegben, se presztizsben, se semmiben. A golf versenytarsai a corolla, mazda3, focus, 308, stb.Azon meg lehet fanyalogni, hogy most a tesla van-e olyan szint, mint a nemetek/japanok/koreaiak, de a teny az, hogy azokkal versenyez, azokkal van egy kategoriaban es arban, azok helyett veszik akik veszik. En nem vennem, mert engem zavar sok hulyesege, En ha most kene venni, Lexus hybridet vennek.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz #16820480 #290 üzenetére
Gondolom izles. Ha valakinek nem tetszik kivul/belul, akkor ugyse azt fogja venni, es ez igy van jol. Szamomra ezerszer szebb az uj corolla, mint az uj golf es mindkettonel annyival szebbek az uj mazdak, hogy az mar kulon kategoria, de kinek mi.
Ha meg premium hibrid nem suv-ot akar, akkor nem igazan van mas valasztasa, mint a harom nagy nemet, mert a hulye Lexus kivezette az is-t meg a gs-t."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
mjani1172
addikt
Az írásaid alapján nem gondolom, hogy oktathatnál bármilyen témában aminek köze van az autóhoz. A céges vásárlásokhoz meg f.ngod sincs.
Arra, hogy kijelentesz nagyívű baromságokat, amiknek köze nincs a valósághoz utána meg elkezdesz nagyképűen észt osztani nem vagyok kíváncsi. Először próbáld ki az említett autókat,ne csak a monitoron nézegesd utána jelentkezz.Kicsit le lehet pattanni a magas lóról.
Részemről be is fejeztem itt.[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz #16820480 #293 üzenetére
Teljesen egyetertek. Abban is, ahogy oregedik, nagyon tartos autok. De kinek mi. Ha valaki lizingeli 4-5 evig, aztan megy be ~azonos havi koltseggel az ujert, annak abszolut nem fog szamitani a hosszutavu megbizhatosag.
De ez is abszolut szemelyfuggo, nekem semmi bajom az idosebb autokkal, ha jo allapotban vannak. Mostani is ~16 eves. Ezerszer feljott mar a tema, hogy uljunk at ujba/ujabba, de valahogy mindig az jott ki a vegen, hogy egyszeruen nem kapok annyival tobbet, mint amennyibe kerulne, sokszor meg meg konkretabban kevesebbet is kapok joval tobbert, ugyhogy maradt ez. Aztan ezt ~evente eljatsszuk. Aztan bevisszuk a szervizbe minden evben egy teljes atnezesre, minden evben az a verdikt, hogy ha nem tudnak, mennyi idos, nem hinnek el, olyan szinten minden rendben van, aztan ugy vagyunk vele, hogy megint nem fogunk kiadni £40k-t (kb 16-17MHUF) autora.
Az is igaz, hogy -plane most a covid alatt- nem is mentunk vele szinte semmit, szoval nagyon nem erte volna meg pattogni. De elobb-utobb eljon az ideje ennek is. Most meg mar kb ugy vagyok vele, hogy mar kivancsi vagyok, meddig huzza."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz mjani1172 #294 üzenetére
Ki a f@szom beszelt itt ceges vasarlasokrol? Vagy ha ceg veszi, akkor hirtelen nem szamit se az ar, se a kategoria, se a meret, se a maradvanyertek, se a varhato cost of ownership, se semmi, csak az, hogy nemet legyen?
Folyamatosan nyomod itt a baromsagokat mindenfele logika meg erv nelkul, aztan meg meg neked all feljebb, lol."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #287 üzenetére
évi 20.000 kmt megyek...
20-as átlaggal számolok elektromosnál 5,7-et fogyasztott az előző autó... Az előző autóba mindig prémium üzemanyagot tankoltam (mert a mai sziperszuper dieseleknél az az ajánlott a korábbi 2017es autóhoz)
Így jött ki az alábbi:
Diesel: 20.000 km: 5,7l / 100 km -> 1140 l (prémium 485 Ft / l ) -> 552.900 Ft
Elektromos: 20.000 km: 20 kWh / 100km -> 4000 kWh (38 Ft / kWh) -> 152.000 Ft
Diesel első szervize 60-70e között volt (15.000 km-nél pontosan már nem emlékszem)
Elektromos első szervize 25e Ft volt 12.500 km-nél -
-
dabadab
titán
válasz parandroid #298 üzenetére
Amikor családi autót vettünk (2012 táján), felmerült az Avensis is, de olyan elkeserítően nézett ki kívül-belül, hogy lehúztuk a listáról.
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- ASUS ROG Ally
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Renault, Dacia topik
- Politika
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
- Dell Latitude E6320 Core i5-2520M 2.50GHz 4GB Notebook, Win 10 pro használatra kész, REÁLIS ÁRON!
- HIBÁS MSI GeForce RTX 3090 24GB Suprim X GDDR6X 384bit
- Dell Latitude 5420 /I5-1145g7/16GB/512GB SSD/14" FHD Touch laptop garanciás
- Intel i5 6600k processzor eladó
- Új! Logitech G PRO X 2 LIGHTSPEED Gaming Headset, fekete