Új hozzászólás Aktív témák

  • fene_vad

    senior tag

    "Az Xbox One kapcsán feltett kérdés igazából nem az volt, hogy akarunk-e naponkénti ellenőrzést, a mostaninál szigorúbb eladási és kölcsönzési feltételeket, régiózárat, felhőben tárolt játékgyűjteményt."

    DE.

    Majd a piac megmondja, hogy mennyire mukodokepes a mostani modell.
    Ha eletkeptelennek bizonyul a mostani trendeknel, akkor sem a MS kobaltas modszere lesz az udvozito az tuti.

  • idegen lény

    őstag

    "hogy akar egy még nem is kapható eszköztől vagy technológiától." Kimaradt a mit. Amúgy a PS is akarta a DRM-et, csak a nagy ellenkezést látva lemondott róla.

    AVerMedia Game Capture HD C281 játékfelvevő olcsón eladó! Xbox360, PS3 és Wii játékokhoz! Pesten házhoz viszem!

  • rudi

    nagyúr

    válasz fene_vad #1 üzenetére

    Benne van a szövegben, hogy a mai 60 dolláros AAA-s játékok rendszere már eléggé a végét fújja. Alapszinten fogalmazva, ma már tízszer többet kell költeni egy drága, AAA-s játék elkészítésére mint 5-10 éve és lassan már csak feleakkora vásárlóközönsége van mint 5-10 éve. Ez a használt játékok piaca és kalózkodás mellett már nem igazán tartható fenn. Az MS most ennek akart véget vetni, elég szerencsétlenre sikerült neki.

    [ Szerkesztve ]

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • Béééla

    őstag

    Az AAA kategóriás játékpiac eddigi modelljei halálra vannak ítélve, a fejlesztéseket a jelenlegi formában már nem sokáig lehet fenntartani.

    Hát a félévenként kiadott fércműveket AAA-s játékoknak eladni, az tényleg nem fenntartható.
    Lehet kövezni meg fújjogni, maradinak nevezni, de a Half-Life 2 magasságában elértünk egy olyan realitásszintet, amit leginkább csak finomhangolni kell. A grafika így is elég poligont tartalmaz, a fizika kezdi elérni a ténylegesen valóságosnak mondható szintet (mondjuk az internetet bejáró "next gen farkas" és a Lara Croft szétfútt haja még pont az a feature, ami még hiányzott) úgyhogy itt lenne az ideje valami SDK kidolgozásának; lehet hogy a Source és Unreal SDK ilyesmi, nem vagyok játékfejlesztő, de szerintem fontos lenne egy nagybetűs engine kidolgozása, mellette 3 köbméter eszközzel, amiben modellt, mozgást, scriptet, pályát és mindent lehetne gyártani, a fejlesztőnek annyi dolga lenne, hogy ír egy bitang jó történetet, megcsinálja hozzá a pályát, modelleket, stb. és kész a játék. Ha elég robosztus az összeállítás, akkor még ellenőrizni se kéne nagyon az eredményt, könnyen portolható lenne PC-re, konzolra és Mari nénire is, win-win-win lenne.

    Engem hidegen hagynak a mindenféle átnevezett technikák, én élményt akarok. Érzelmi hullámvasutat, borzongást, akciót, katarzist akarok. Akár mindezt 95-ös grafikán is, mert az elsőre meglepetés volt az új COD-szériában, amikor megöltek, de egy órán belül huszadjára már nem lepett meg.

    A moddereket meg hagyni kéne dolgozni, és olyan rendszert is ki kéne dolgozni, hogy külsősök DLC-t csinálhassanak pénzért; a modderek kapnának egy kis pénzt a munkájukért, és egy alap játék is életben tudna maradni. És akkor tényleg értelmet nyerne a DLC :D

    Bélabá

  • idegen lény

    őstag

    Ha nem zsúfolnák tele a gépeiket felesleges funkciókkal, sokkal olcsóbban le tudnák gyártani őket. Minél jobban túlbonyolítanak valamit, minél több funkciót pakolnak bele, annál több lesz a hibalehetőség is. Jelenleg úgy látom, hogy a Nintendo szokása szerint szembe megy a másik két gyártói trenddel, és inkább a gyökerekhez térnek vissza, lásd Wii mini, egy konzol, ami csak játékra alkalmas, és még internet sincs benne, viszont csak harmincezer forint és ütésálló! De a Wii U sem egy multimédia-központ, "csak" egy játékgép. Ha a másik két konzolgyártó is követné a Nintendo, szerintem helyes, iránymutatását, és piacra dobnák a csúcsgépek "lebutított", és ezzel együtt megfizethető változatait is, amiből kihagynának minden, szerintem tök felesleges pluszt, és "csak" a minél tökéletesebb játékélményre törekednének, azzal szerintem jelentős profithoz jutnának, amit aztán a mostanában egyre silányabb játékkínálat följavítására fordíthatnának. Én azt szeretném, ha a játékgépek ismét játékgépek lennének, elérhető áron, persze a kor technikai színvonalán. Sose értettem, hogy miért kell megvennem egy egész multimédia-központot méregdrágán, ahhoz, hogy játszhassak. Ezt én árukapcsolásnak hívom. Ez olyan, mintha a boltban csak akkor kapnák lisztet, ha cukrot is veszek hozzá. Én ezt valahol tisztességtelen eljárásnak tartom. Aki akarja, az persze vehesse meg drágán a multimédia-központos csodagépeket, de aki csak a legújabb játékélményt szeretné átélni, annak minek kell az egész űbergépet lenyomni a torkán. Emberek, állítólag válság van! Szerintem megint csak a Nintendo mutatta meg a minivel a követendő utat. Például a PlayStation®Camerát simán tudnám nélkülözni, ami nyilván jelentősen megdobja a gép árát. Nem igazán ragaszkodom ahhoz, hogy másokkal megosszam a játékélményeimet. :) Ezt szerintem a gyerekek miatt találták ki. Webkamera meg van a laptopomban, ha kéne. Egyáltalán, az összes megosztó funkciót ki lehetne hagyni a "lebutított" változatból. Nekem egyáltalán nem kéne Share gomb, nem kívánnám megosztani az elért eredményeimet sehol. :) Ezek nagyon gyerekes dolgok. A facebookos megosztások sem az én világom. Ebből kifolyólag a rögzített játékmenet videók játék közbeni feltöltésére sem lenne szükségem. Ezzel, gondolom, sok memóriát is le lehetne faragni. Természetesen, élő videóközvetítésre sem tartok igényt. Ezt a funkciót is ki lehetne hagyni az egyszerűbb változatú gépből. A beépített filmező funkciók sem kellenének. A PlayStation Plus viszont egy egész hasznos dolognak tűnik, ami már a PS3-on is közkedvelt előnyökkel jár. De akár azt is tudnám nélkülözni. Tudom, hogy fizetős, én a lehetőségről beszélek. Úgyhogy én akár az internethez sem ragaszkodnék, esetleg csak wi-fi elég lenne bele, de ezek már szerintem részletkérdések, az eddig felsoroltak kihagyása szerintem már lényegesen tudná csökkenteni a gép árát. A mono headsetet nem is értem, ha már adnak hozzá, akkor legalább sztereót adnának, ez is csak egy felesleges plusz. Tehát alapvetően a "számtalan közösségi funkció"-t hagynám ki az olcsóbb verzióból. De visszatérve a kamerára, az így, a megfigyelési botrányok idején, amúgy sem túl bizalomgerjesztő nekem, jelenleg is azon agyalok, hogy mivel ragasszam le a laptopom webkameráját. Az XO esetén pedig nagyon úgy néz ki, hogy már megvalósulni is látszanak az elképzeléseim, mivel az új Kinect miatt a Microsoftnak két különböző Xbox One-t kell majd gyártania, és a kinectmentes XO nyilván jóval olcsóbb lesz, vagyis el fog tűnni a két konzol közötti árkülönbség. Szerintem még olcsóbb is lesz, mint a PS4.

    AVerMedia Game Capture HD C281 játékfelvevő olcsón eladó! Xbox360, PS3 és Wii játékokhoz! Pesten házhoz viszem!

  • Ghoosty

    őstag

    válasz rudi #4 üzenetére

    PC-re még OK, de konzolra is?! Erről van valami elérhető statisztika, mert én mindenhol azt olvasom, hogy sorra dőlnek meg az eladási rekordok. PS3-ra gyakorlatilag nincs is warez.

    Használt játékról meg azt olvasom, hogy pont vásárlást generál.

    [ Szerkesztve ]

  • anulu

    félisten

    válasz Ghoosty #7 üzenetére

    Akkor nezd meg 1-2 nagyobb trackeren az Ascension vagy Last of Us letolteseket...

    "Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

  • quarros

    tag

    válasz rudi #4 üzenetére

    Ezt megkozelitenem egy kicsit mashonnan. A fejlesztesi koltsegek nottek ez biztos de nem abban a mertekben ahogy az indokolt lett volna. Valahogy ezen a teruleten is ugyan az a problema most, mint ami hollywood-ot is mergezi evek ota: Az egyes produkciok gyartasi koltsegei a produktum ertekehez viszonyitva sokszorosan tulnottek azt mivel rengeteg a pazarlas, felesleges munka az igazi tartalom karara. Es a zsuugorodo profitot ugy probaljak megmenteni hogy a direkt vevokort forszirozottan akarjak novelni a hasznalt piac kiktatasaval. Ez meg onmagaban nem lenne egy nagy problema, azonban az egyeduli mod ahogy ez megvalosithato az a fogyaszto jogainak a megnyirbalasaval jar.

    A legnagyobb ok ami miatt ez megbukott az egy egyszeru kerdesen alapul: A programm szolgaltatas-e, vagy tulajdon? Mert jelenleg efektiven tulajdonkent gondol ra / kezeli a legtobb jatekos. Mert gyakorlatilag amikor megveszed a sajat kopiad azt the eladhatod, berbeadhatod, ugy es akkor hasznalod ahogy akarod. Fuggetlenul attol hogy az eula ezt hogyan szeretne szabalyozni te szinte barmit megtehetsz a sajat kopiaddal (persze torrent trackerre nem illik feltolteni :DDD ). Ezert minden olyan konstrukcio ami ezeknek a jogoknak a gyakorlati, nem elvi elvesztesevel jar. Az hasonlo viszhangot fog kelteni.

    [ Szerkesztve ]

  • Polllen

    nagyúr

    Nem látok bele a játékfejlesztésbe, így a költségeket sem tudom megbecsülni, de...

    Régen is mindenki csúcsgrafikájú játékokat akart, baromi jó sztorival. Meg is kaptuk, igaz ritkábban, mint most, de volt Prince of Persia, ahol mindenki maga alá pisilt. Meg Half-Life és egyebek, ahol megint csak mindenki dobta a hátast a látványtól és a történettől.

    Ha igaz a cikkben taglalt, akkor mea culpa, de ne én fizessem már meg azt, hogy a stúdiók költségei az egekbe szöktek. Tessék racionalizálni és adott pénzből a legjobbat kihozni. Hja, hogy az időbe telik és a kiadónak meg kell a pénz...

    Arról nem is beszélve, hogy egy futószalagon gyártott cod esetén, ahol komoly fejlesztés nem történt évek óta, mi teszi ki a költségeket... :U

    Jó lenne valami hivatalos forrás, mert így ezzel kapcsolatban sok a kétség.

    A másik dolog ami nem tetszik a cikkben, hogy m$ csak jót akart, de elszúrták. Jót akartak maguknak és az érintetteket nem kérdezték meg. Álljanak elő olyan ötlettel, ami tetszik a népnek és rendben lesz. Nem csak a kommunikáció volt rossz, de a kontroll kiterjesztése is.

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • anulu

    félisten

    válasz quarros #9 üzenetére

    A hozzáállás by default rossz. Ugyanis nem tehetsz az eula-val ellentétes dolgot. Az ugyanis szerződés szegés.

    "Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

  • tcp

    tag

    válasz Polllen #10 üzenetére

    "Ha igaz a cikkben taglalt, akkor mea culpa, de ne én fizessem már meg azt, hogy a stúdiók költségei az egekbe szöktek."

    jah, tényleg ne te fizesd meg, majd megfizetik a marslakók...

    most komolyan!? a spektrumos, c64-es időkben eleinte gyakran 1 személy készített 1-1 játékot, esetleg segítettek neki még egy páran zenével, grafikával. Manapság egy játék elkészítése akár több száz szakember munkáját igényeli, és itt nem csak konkrétan a programozókról, grafikusokról van szó, hanem minden féle szinkronhangok, zenészek, etc... ha a játékosok nem fizetik meg a költségek növekedését, akkor előbb utóbb a befektetők is beleunnak, és viszik a pénzüket máshova. Mert egy játék nem kicsi befektetés, hónapokon, akár éveken át fizeted az emberek bérét, aztán reméled, hogy visszajön a zseton.

    Persze, egyelőre a kiadóknak, befektetőknek nincs okuk panaszra, és erre bizonyíték is van, mivel odaállnak 1-1 új projekt mögé, attól, hogy 1-1 cím bukás lesz, még az egész iparág nyereséges. Azonban ha a nyereség nem jön, vagy túlzottan leesik (minek tegyem a pénzem játék fejlesztésbe X+2%-ért, ha államkörvényen is kapok X%-ot, és még kockázatom sincs vele), akkor azt az egész iparág meg fogja szenvedni, többek között Te is, aki nem akarja megfizetni a stúdiók költségeit.

    ui: nem tudom, hogy mivel foglalkozol, de had ne én fizessem meg az általad előállított termék/szolgáltatás árát, szóval nyugodtan azt is lehet 50%-al csökkenteni, majd racionalizálsz (esetleg a főnököd racionalizál a kirúgásoddal ;) )

  • fene_vad

    senior tag

    válasz rudi #4 üzenetére

    Értem én, pont erre írtam, hogy majd a piac eldönti. Ha nem veszi majd a jónép a 60 dolcsis szuperélethű játékot, akkor fejlesztő csődbe megy, a konkurrencia meg vagy tanul belőle vagy nem.

    Engem csak az zavar, hogy a MS csak úgy képes bármilyen változtatást innovációként eladni, hogy erőfölénnyel visszélve, korlátozással és a júzerek totálisan hülyére vételével akarnak nyilvánvalóan és kizárólagosan csupán bevételt növelni, de azonnal és rengeteget.
    Ezzel csak az a baj mostani esetben, hogy nincs erőfölény, korlátozással nem lehet fejleszteni, és (ennyire) nem hülyék a juzerek.
    A cikk meg jön mindenféle ködös és belemagyarázó, szerecsenmosdató teóriákkal. Mintha szegény MS csak a jónépet szeretné szolgálni, de nem értik meg a magasztos céljait.

  • quarros

    tag

    válasz anulu #11 üzenetére

    Nezd nem akarok parttalan vitat kezdni az eula jogszabalyi hatalyossagarol amiben jogaszok reszerol is megosztott az allaspont.
    (En meg nem vagyok az, szal haggyuk nem vagyunk mervadok)
    Meg amit mondtam az nem errol szol. A lenyeg az hogy most megprobaltak az eulaban lefektetett jogi szabalyrendszert a valosagba atultetni valos erezheto kovetkezmenyekkel es ennek megis lett a hatasa mint azt lattuk. Abban meg nem foglalok allast hogy melyik oldalnak jogos az allaspontja

    [ Szerkesztve ]

  • Pug

    veterán

    válasz Polllen #10 üzenetére

    Nekem az írásról a "kiadók és szerzõi jogvédõk fizetett hirdetését olvashatták" szlogen ugrott be. Az egész írás amúgy pont rossz irányból közelít. Egy heterogén tömeg természetes, hogy azt fogja tudni egységesen kifejezni, fõleg ilyen laza kapcsolat esetén, hogy mi az amit elutasít és nem azt, hogy mi is az amit szeretne. A proaktív visszacsatoláshoz homogénebb közösségre van szükség, egyszerre több dimenzió mentén is. A cikkben "tárgyalt" jelenség szerzõ általi megértéséhez, társadalmi aspektusból, meg az írónak egy kicsit bõvebb pszichológiai és kultúrakutatási rálátásra.

  • quarros

    tag

    válasz fene_vad #13 üzenetére

    Bocsi csak egy pontositas:
    korlátozással nem lehet fejleszteni, és (ennyire) Meg nem hülyék a juzerek.

    Tudod ami kesik...

    [ Szerkesztve ]

  • anulu

    félisten

    válasz quarros #14 üzenetére

    a valodi hatasa az, h a hozonges miatt le kell mondani olyan dolgokrol, amik valoban elore mutattak (pl mig varsz eg Titanfall multira, addig single Forzazhatsz. lemez cserelosdi mellett ez kivitelezhetetlen).
    remelem, opt-in modszerrel bevezetik, mondjuk ugy, h aki atter, az pl extra tartalmat kap vagy olcsobban. nekem tetszett volna jopar dolog.

    amugymeg ha nem tetszik az eula, akkor nem kell olyan programot hasznalni, ami mellett van. ha meg megis, akkor ne legyen senki megsertodve, ha be akarjak tartatni. szerintem.

    "Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

  • Ygg

    senior tag

    Majd kiforrja magát a dolog.
    Változik a világ, de mindig is változott.

  • quarros

    tag

    válasz anulu #17 üzenetére

    a valodi hatasa az, h a hozonges miatt le kell mondani olyan dolgokrol, amik valoban elore mutattak

    Ellenkezo esetben meg a tulajdonjogodrol (ha nagyon kukacos akarsz lenni akkor hivd szabad rendelkezesi jognak) mondtal volna le.
    Hogy ez neked megerte volna-e azt te tudod de a jelekszerint a tobbsegnek nem erte meg, en csak erre mutattam ra.

    Szemelyes keres: Please Please tovabbiakban fejezd mar be ezt a ha nem tetszik nem kotelezo hasznalni dolgot mert baromira fals, tudsz te ennel sokkal jobban is ervelni (mar lattalak). Manapsag mar nem nagyon tudok olyan embert mondani aki programok nelkul meg tudna lenni (Persze jatekok nelkul meg megvagy). Az eula meg most mar standard reszegysege szinte minden programnak ergo kikerulni nem tudod maximum valogatni az egyes variacioi kozott, es ez igy fog menni egeszen addig amig a jogalkotok ki nem dolgoznak vegre egy elheto ertelmezheto jogszabalyt arrol hogy az eula tenylegesen mit tilthat meg. Lasd az europai oracle pert aminel az eula egy megkoteset helyeztek hatalyon kivul mert az europai joggal elentetes volt (Ha esetleg rosszul idezek emlekszem akkor elore is elnezest)

    [ Szerkesztve ]

  • malnabokor

    senior tag

    válasz idegen lény #6 üzenetére

    Amellett, hogy teljesen egyet értek veled, feltennék egy kérdést: az emberek miért okostelefonokat vesznek, és miért nem egy -Nokia "butatelefont", egy MP3 lejátszót, MP4 lejátszót, kompakt kamerát, GPS eszközt, zseblámpát iránytűt...

    Itt is hasonló a helyzet, sokan gondolkodnak úgy, hogy minek vennének külön játékra gépet, mediabox-ot, DVD-Bluray lejátszót stb. ha minden ott van egyben. És a vásárlók mondjuk 90%-a így gondolkodik (nincs adatom, de úgy is mondhatom, hogy jelentős része).
    Tehát a gyártóknak nem nagyon érné meg olcsóbb, csak játékra való konzolt piacra dobni, (pláne hogy olcsóbb terméken kisebb a haszon, lásd iPad mini) mivel a 10%- kevés, nem ér annyit. Lehet, hogy a Nintendo szembement ezzel, de ha jól tudom, gyengélkedik mostanában, a minap is bejelentette valamelyik nagyobb játékkészítő cég, hogy kihátrálnak mögülük.

    Amúgy máshol is vannak ilyen "10%-os" piacrészek, én is része vagyok néhánynak, pl. telefonnál a kicsúsztatható qwerty billentyűzetesek, vagy az e-könyv olvasók piaca - a tabletek mellett ez is elenyésző.

    [ Szerkesztve ]

    köztudott hogy az elektromos dolgok füsttel működnek, azaz ha egyszer kijön a füst nem működnek többet.

  • Polllen

    nagyúr

    válasz tcp #12 üzenetére

    Gyártás-logisztika területen és árverseny van... :U Vagyis adott költségből kell kigazdálkodni, különben a kutya sem veszi meg vagy megveszik, de nem élünk meg belőle.

    És igen, ezen a területen a vevő nem fizeti meg, ha valamit elherdálunk és állásokba kerül.

    Egyébként pedig ne legyünk már ilyen egységsugarúak. Ha végignézed a játékkínálatot pontosan lehet látni sok címnél hol spóroltak és mi volt az, amire időt szántak. Az árazás pedig nem igazán követi ezt. :U

    Innentől kezdve a herdálást nem szoktam finanszírozni. Pl. Cod-t sem veszek jó régen, mert kevés a hozzáadott érték, mégis sokba kerül.

    [ Szerkesztve ]

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • DRB

    senior tag

    válasz quarros #9 üzenetére

    „A programm szolgaltatas-e, vagy tulajdon?”

    Egyik sem, a programot licenceled a tulajdonostól. A licenc tulajdonképpen valaminek a használati joga, sok esetben bérleti szerződésként is fel lehet fogni. Ennek tükrében hiába van nálad egy példány a licencelt szoftverből az nem a te tulajdonod, el nem adhatod, kivéve ha a tulaj hozzá nem járul, de ilyenkor is csak a használati jogot adtad tovább nem mást. A másik tévedésed, hogy csak azt teheted meg a te példányoddal amit a szerződés(EULA) megenged, tehát az, hogy szinte bármit, az barokkos túlzás, persze ez lényegében az ELUA tartalmától(is) függ.

  • Polllen

    nagyúr

    válasz DRB #22 üzenetére

    És itt sajnos a szerződés írójának semmi érdeke a szerződés gyakorlathoz igazításának. :(

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • MCBASSTION

    aktív tag

    válasz Béééla #5 üzenetére

    mar most ez tortenik, mar most vannak sdk-k, amiket sokan hasznalnak. A cryengine raadaasul pont arra ment ra, hogy minimalizalja a fejlesztesi idot, koltseget azzal, hogy minden valos idoben megy. Ez teszi lehetove, hogy egy muvesz hatekonyan dolgozzon. Egy jatekot altalaban nem azert sok penz elkesziteni, mert realisztikussa akarjak csinalni, hanem azert mert nem hatekony az a bizonyos SDK, es a muvesznek nem azzal megy el a munkaideje, hogy alkot, hanem hogy var arra pl, hogy a gep vmit kiszamoljon.

    windows7sins.org

  • DRB

    senior tag

    válasz Polllen #23 üzenetére

    Ebben valószínű igazad van, de mivel ha valami a tulajdonod, akkor azzal tényleg azt csinálsz amit akarsz, olyan feltételek mellett adod bérbe, adod el, stb, ahogy akarod. Ez rád is vonatkozik, ha a szomszédod kölcsönkéri a mitom én, mondjuk a porszívódat, akkor te szabod meg a feltételeket, ha neki ez nem teszik kérje kölcsön mástól, ugyan ez érvényes a játékokra is.

  • quarros

    tag

    válasz DRB #22 üzenetére

    Mar bocs de a jelek szerint a figyelem nem az erosseged.

    Nem kerdojeleztem meg az eula jog szerinti hatalyossagat az a jogaszok feladata. Csak arra mutattam ra hogy a gyakorlati eletben amit megtehetsz azt az eula tilthatja de jogilag nem tudja megakadalyozni. Es hogy az Xone eredeti szoftver felepitese az eddig papiron letezo eula szabalyok fizikai kikenyszeritese volt ami miatt lett ekkora a viszhangja.

    A hszed licenszel kapcsolatos resze meg max kukacoskodas, mert ez en peldam egy megkozelitesbeli kerdest probal vazolni azaz hogy valoban birtokolod-e amit megveszel, vagy sem. De ebben szinten nem foglaltam allast.

    [ Szerkesztve ]

  • quarros

    tag

    válasz quarros #26 üzenetére

    Ehh elnezest kerek felcsereltem ket szot meg kihagytam egyet es kicsusztam a szerkesztesi idobol.

    Szoval: "amit megtehetsz azt az eula tilthatja jogilag, de nem tudja megakadalyozni fizikailag."

    [ Szerkesztve ]

  • idegen lény

    őstag

    válasz malnabokor #20 üzenetére

    Arról írtam, hogy csináljanak ilyet is, meg olyat is. És itt nem csak a kevésbé tehetősekre gondolok. Akinek van már médiaboxa, Blueray-lejátszója stb., az nem hiszem, hogy örül neki, hogy ezek miatt a számára felesleges pluszok miatt kell sokkal többet fizetnie egy gépért. Nem hiszem, hogy ennek ne lenne jelentős piaca. Biztos vagyok benne, hogy ilyen "csak" játékra használható gépekből is rengeteget el tudnának adni, ha azok ára jóval alacsonyabb lenne a nagy gépeknél. Ha egy gyerek kér egy konzolt a szüleitől, akkor ő sem médiaboxra vágyik, hanem egy játékgépre. Ő is boldog lenne vele, meg a szülei is, hogy nem került olyan sokba, mégis megkapta, amit akart. Ha többe került volna, lehet, hogy meg se vették volna neki, vagy egy olcsóbb márkát kapott volna. Ki veszítene ezen? De tegyük fel, hogy mégis megveszik neki a multifunkciós svájci bicska, méregdrága XO-t. Az nyilván bekerül a gyerek szobájába. Oda fog majd bejárni az egész család DVD-t nézni? De ha a nappaliban van a gép, akkor is csak akkor használhatják másra, ha éppen egyik gyerek sem játszik rajta. Ez így életszerű? Előbb-utóbb fognak maguknak venni egy DVD-lejátszót. Igazán nem nagy kiadás. Elméletileg persze bitang jól hangzanak ezek a multimédia-központok, de szerintem a gyakorlati életben nem igazán lehet kihasználni őket. Kíváncsi leszek majd, hogy ilyen egész napos terhelések mellett meddig fogják bírni ezek a csodamasinák? Vajon nem fognak melegedni? Nem lesz hangos a ventilátor zaja? Mert akkor nem lesz túl kellemes vele filmet nézni. És ha majd jönnek az első hibák, akkor egyszerre esik ki minden szuper funkciója. Amikre amúgy egy PC is képes, ami már van mindenhol. Szerintem a Wii mini pont azért lesz népszerű, mert nincs benne internet, így a szülők megnyugodhatnak, hogy a gyerekük egy olyan játékkal játszik, ami garantáltan nem lesz rá semmilyen negatív hatással, és sokkal egészségesebb, mintha egész nap csak a tévét bámulná. Olyan masszív, mint amilyennek egy gyerekjátéknak lennie kell, és még újonnan is csak 30 ezer forintjukba került!

    De hogy visszatérjek az eredeti vágányra, két különböző tudású és természetesen árkategóriájú konzolból egy gyártó szerintem legalább kétszer annyit tudna eladni. Ami kétszer annyi lemezeladást jelentene neki. Szerintem manapság az a legelemibb érdekük a gyártóknak, hogy minél hamarabb minél több lemezt adjanak el, amíg nem jönnek rá a "szakik", hogyan tudják becsapni a gépet.

    AVerMedia Game Capture HD C281 játékfelvevő olcsón eladó! Xbox360, PS3 és Wii játékokhoz! Pesten házhoz viszem!

  • DRB

    senior tag

    válasz quarros #26 üzenetére

    "amit megtehetsz azt az eula tilthatja jogilag, de nem tudja megakadalyozni fizikailag."

    Ok, így már világos, de hát ugye nem ezt írtad, így nem is erre reagáltam.

    A feltett kérdéshez meg annyit fűznék még hozzá, hogy nem vagy tisztában azzal, hogy valaminek a birtoklása nem egyenlő a tulajdonlással. Ha bérelsz egy autót, azt is birtokba veszed, de nem tulajdonba. Úgy látom, hogy kevered a két fogalmat, és birtoklás alatt tulajdonlást értesz, szóval a válasz (továbbra is) az, hogy amit (birtokba)„vettél” az nem a tulajdonod, csak bérled, valójában nem vételárat fizettél érte, hanem bérleti díjat. A „vettél” alatt két dolgot is értek, az egyik hogy fizettél érte, a másik hogy fizikailag birtokba vetted, csak hogy egyértelmű legyen. ;) Az hogy ezt sokan nem tudják, az tény, de a tájékozatlanságért ne már tulajdonos legyen a hibás. Ha mindenki elolvasná a licencszerződést amikor birtokba vesz egy szoftver, akkor legtöbben tisztába jönnének azzal, hogy nem vettek semmit, csak egy licencelnek egy szoftvert.
    Nem írtam, hogy rossz az állas foglalásod a feltett kérdésben, csak annyit írtam, hogy rossz a kérdés és leírtam hogy miért, a másikról amire azt írtam hogy tévedsz, időközben kiderül hogy nem volt az, csak nem jól írtad. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Ghoosty

    őstag

    válasz anulu #11 üzenetére

    EULA viszont nem írhat felül törvényt. Vállalati szoftverek esetében már volt ítélethozatal, remélhetőleg előbb utóbb eljut a játékokhoz is az EU:
    [link]

  • woros

    őstag

    válasz Ghoosty #7 üzenetére

    Azért ez túlzás. PS3-ra is ugyanúgy van warez, sőt mellé van SEN hozzáférés is tiltás nélkül.

    [ Szerkesztve ]

  • Matthenstein

    csendes tag

    A digitalizáció elkerülhetetlen, PC-n ez már elfogadott (lásd Steam, Origin, Uplay, ...), de az a probléma, hogy nem veszik a lapot. Steam iszonyat mennyiségű pénzt "bekaszál" azon, hogy a "padlóra dobják" egy-egy midioker játék árát, és az emberek megveszik mert olcsó. Akik nem tudnak a pénztárcájukkal óvatosan bánni elég sok olyan játékkal fog kikötni a "könyvtárárban" amivel egy percig sem játszottak, és mivel ezt nem tudja tovább adni ezért ott fog "porosodni" (azért vissza lehet téríteni a pénzt, de végig kell menni egy procedúrán, és ami két két kattintásnál tovább tart az már túl nagy erőfeszítésnek bizonyul a mai embernek). Ami viszont szerintem az ipart igazán "seggbe rúgja" azok az indie játékok. Személy szerint én imádom őket, mert egy élményt vagy egy érzelmet próbálnak velük megragadni nem pedig a pénztárcánkat. Az indie játékokban van most nagy tőke, mert egyszerűségük miatt a létező összes platformot bombázzák (lásd Angry Birds még smartTV-n is van).

    [ Szerkesztve ]

  • Ghoosty

    őstag

    válasz woros #32 üzenetére

    Akkor le voltam maradva egy körrel. :B

    (#31) DRB

    Köszi! Hogy hogyan sikerült a kettőspontot kihagyni, mikor CTRL+C +CTRL+V-t használtam. :F

    [ Szerkesztve ]

  • quarros

    tag

    válasz DRB #29 üzenetére

    Na tehat:
    A korrekciom a 26-os szamu hszmre szolt amit a te hszed utan irtam es arra valaszkent. Ugyhogy nem ertem mirol beszelsz, mert konzisztensen vegig ugyan azt alitottam. :F

    Tulajdonlas birtoklas: Nem nem keverem a fogalmakat tisztaban vagyok a kulonbseggel. Viszont amivel nem vagyok tisztaba az az: Hogy egy barmilyen eula eseten, mely abban felsorolt korlatozasok kozul mik azok amik jogilag hatalyosak es az europai joggyakorlattal oszhangban vannak, es melyek nem! Mivel Lattunk mar peldat arra hogy birosag hatalyon kivul helyezte az eula egyes reszeit. Mert azt az europai joggal elentetesnek talaltak (Oracle per).

    En ezert:
    NEM FOGLALOK ALLAST ES NEM FOGADOM EL MASOK ALLASFOGLALASAT SEM AZ EULABAN FELTUNTETETT SZERZODESI PONTOK JOGSZERUSEGEVEL KAPCSOLATBAN. MIVEL ENNEK ELDONTESE NEM AZ EN KOMPETENCIAM ES NEM A TIED HANEM AZ EUROPAI LEGFELSOBB BIROSAGE VAGY AZ EUROPA PARLAMENTE!

    (Kivetel ha esetleg az Europai Parlament-ben / Birosagon dolgozol amely esetben en kerek elnezest)

    Zarogondolat: Nem ertem miert olyan nehez megerteni azt hogy azert mert a szoftvergyarto vallatok eula-k segitsegevel korlatozasokkal ertekesitenek termekeket az meg nem teszi az osszes abba befoglalt korlatozast jogszeruve. Es ebbol kovetkezoen egy olyan kerdesben amelyben a szakma (Jog) kepviseloinek a velemenye megosztott inkonzisztens. Ilyen esetben hogy varjuk el azt hogy az egysegsugaru fogyaszto tisztan lasson es tudatosan vasaroljon az eula osszes pontjanak figyelembevetelevel???

    Bahh a fenebe mar unom ujra es ujra eloszedni ezt a temat eula evangelistak, kontra tagadok... Egyik csoportnak sincs igaza... A Birosagnak es jogalkotoknak van ennyi...

    Szerk: Elnezest kerek mindenkitol Lehet hogy kisse agyamra ment a hoseg... nemszokott ennyire elgurulni a gyogyszer.

    [ Szerkesztve ]

  • AxBattler

    félisten

    válasz Béééla #5 üzenetére

    +1 :K

    Hát a félévenként kiadott fércműveket AAA-s játékoknak eladni, az tényleg nem fenntartható.
    Ilyenkor mindig az újonnan megjelenő COD-ok jutnak eszembe, amelyek újra és újra megdöntik az eladási rekordokat, miközben az innováció... Meg a Duke Nukem Forever, azt is már csak kínjukban adták ki! :W

    Engem hidegen hagynak a mindenféle átnevezett technikák, én élményt akarok. Érzelmi hullámvasutat, borzongást, akciót, katarzist akarok. Akár mindezt 95-ös grafikán is
    No comment, de az utóbbi időben csak indie címeknél, kickstarter-es projekt-eknél, és remake-eknél kaptam fel a fejem, hogy "Shut the fuck up and take the bloody money!!" :U

    szerintem fontos lenne egy nagybetűs engine kidolgozása, mellette 3 köbméter eszközzel, amiben modellt, mozgást, scriptet, pályát és mindent lehetne gyártani, a fejlesztőnek annyi dolga lenne, hogy ír egy bitang jó történetet, megcsinálja hozzá a pályát, modelleket, stb. és kész a játék.
    Nemá' bammeg'! Ahhoz egyedi ötletek, kreativitás, meg bevállalósság kellene, az meg nem dívik a nagy kiadóknál. :(

    "Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 .............................................. CSERÉLEM: RX6600 8GB ITX <-> RTX3050 8GB ITX

  • mrhitoshi

    veterán

    válasz rudi #4 üzenetére

    Ez azért így elég farkatlannak tűnik.
    Egyrészt, ez nem a MS-n fog múlni szerintem. Másrészt pedig először el kellene gondolkodni a játékokban lévő művészi értékeken.
    Én nem vagyok hajlandó minden egyes új folytatásért fizetni 10e Ft-okat, ha nincs benne valami +.
    Ezen kellene változtatni, mert az emberek vevők mindenre, ha jól vannak tálalva. Persze, hogy nincs kereslet az AAA címekre, ha minden évben ugyan az. Ott van a Last of us, vagy a Heavy Rain példája. Lehet színészekkel, csúcstechnológiával játékot csinálni, de az legyen művészileg is rendben. [link]

    [ Szerkesztve ]

    PS4

  • Centre

    aktív tag

    válasz idegen lény #28 üzenetére

    "Akinek van már médiaboxa, Blueray-lejátszója stb., az nem hiszem, hogy örül neki, hogy ezek miatt a számára felesleges pluszok miatt kell sokkal többet fizetnie egy gépért. "

    Uhm. Szóval a konzolban eleve van 1 db blue-ray, egy videodekóder funkcióval ellátott grafikus processzor, TVre van kötve és van hangkimenete, miféle többletet kell itt megfizetni kérem? A médiabox a gyártónak eleve nem kerül semmivel se többe emiatt nem is takarít meg a funkció kihagyásával akarom mondani letiltásával.

  • zsigus

    őstag

    válasz Centre #38 üzenetére

    Az a probléma az ilyen AIO cuccokkal, hogy mindig kompromisszumot kell kötni náluk...
    Lásd: TV-k beépített médialejátszója (nem minden formátumot támogatnak, nincs 24p, nem kezelik megfelelően a hangsávokat stb. stb.)

    Egyébként ő meg arra célzott szvsz, hogy ha már egyszer megvettél egy médialejátszót 30-40 ezer Ft-ért, vagy a TV szolgáltató nem támogatja a gépet, és ugyanúgy kell az STB akkor miért fizetnél 100 dollárral többet azért, hogy a boxban is meglegyenek ezek a funkciók?

    Egyébként meg egy interjúban szó volt róla, hogy a Sony miatt döntöttek így, szóval a "lázadás" nem biztos, hogy ennyit nyomott a latba.

    [ Szerkesztve ]

  • Centre

    aktív tag

    válasz zsigus #39 üzenetére

    "Egyébként ő meg arra célzott szvsz, hogy ha már egyszer megvettél egy médialejátszót 30-40 ezer Ft-ért, vagy a TV szolgáltató nem támogatja a gépet, és ugyanúgy kell az STB akkor miért fizetnél 100 dollárral többet azért, hogy a boxban is meglegyenek ezek a funkciók?"

    ....s erre én azt feleltem, hogy nem fizetsz száz dollárral többet. A médiafunkcióval járó pluszköltség ugyanis nagyjából 0 dollár mert vagy szoftveresen oldja meg amit 0-ftért másolják vagy eleve az APUban van, mint dekóder.

  • DRB

    senior tag

    válasz quarros #35 üzenetére

    „...hogy az egysegsugaru fogyaszto tisztan lasson es tudatosan vasaroljon...”

    De tudok korábbról is idézni

    Látom nem vágod továbbra sem a lényeget, folyamatosan azon lovagolsz, hogy vettél valamit, a tiéd, és az eula-val a tulajdonjogodban próbálnak korlátozni. Azt tessék már megérteni, hogy nem vásároltál meg semmit, nem adta el neked a tulajdonos a tulajdonát(vagy tulajdonjogát), hanem a (játék)szoftvert bérled, kölcsönzöd, használati jogot kaptál rá, stb., amit kifizettél összeget, az ezeknek a díja és nem vételár. Ha a bíróság eltörli az egész eula-t, csak egy egyszerű kölcsön adom, kölcsön veszem marad helyette, minden egyéb maszlag nélkül, akkor sem lesz a tiéd(nyilván!) a termék, hacsak meg nem veszed ténylegesen. Szóval ha nem adta el neked a tulajdonos a tulajdonát(tulajdon jogát), akkor te mi alapján formálsz bármilyen jogot rá?! Egyébként meg félreértesz, én nem védem a szoftver/játék/miegymás gyártókat, kiadókat(ezeket főleg nem), csak egy félreértést próbálok tisztázni, több (de inkább)kevesebb sikerrel. Abban is egyetértek, hogy igen gyökerek ezek a cégek, megpróbálnak úgy bérbe adni neked valamit, hogy azt szinte ne is tudd használni, egy példa, vagy hasonlat(vagy mitom én mi :D): bérelsz egy kocsit, de az eula-ban(bérleti szerződésben) megtiltja tulaj, hogy kinyisd üzemanyagtanksapkát, ez nyilván olyan mértékben korlátoz bérlemény rendeltetésszererű használatában(amire egyébként engedélyt kaptál tőle), hogy akár a bírósághoz is fordulhatsz emiatt. De azt azért nem kérheted a bíróságtól, hogy vegyék el tulajtól a kocsit, és legyen a tiéd.

    Erről az egészről feltettél alapvetően hibás kérdést, amiből az is lejött, hogy nem tudod pontosan mi történik mikor hozzá jutsz egy szoftverhez. Erre kaptál egy válasz(nem a konkrét kérdésre, hiszen arra nincs is válasz), amiben leírtam, hogy hibás a kérdés és hogy miért az, eula-ban lévő(estlegesen jogtalan) dolgokról nem foglaltam állást, de nem is tehettem volna, hiszen csak általánosságban beszélünk róla, nem egy konkrét szerződés tartalma a téma. Erre rögtön kitaláltad, hogy nem is arra gondoltál és nekem tudni kéne valójában mi járt épp akkor a fejedben. Továbbá reagáltam a bekezdés másik felére is, erre kiderült, hogy véletlenül(?) kevered a szavakat, sőt ki is maradt néhány. Egyik korábbi hsz-ban is is arról írtál, hogy az eula sérti a tulajdon jogodat, amikor rávilágítottam, hogy nincs semmilyen tulajdon jogod, részben átfogalmaztad mondandódat, azzal bevezetéssel, hogy eddig is erről beszéltél, csak én nem tudok olvasni, hát komám ne haragudj, de így elég nehéz kommunikálni veled. :D

    [ Szerkesztve ]

  • agressiv

    addikt

    Ez az egyész sztori nagyon jól bizonyítja, hogy emberek mennyire ostobák. Manapság nem lehet normálisan beszélgetni egy társaságban, mert mindegyik a a gyökértelefonját nyomkodja, folyamatosan net megy a telefonokon, de, ha a konzolnak kell neten lennie otthon, szobában, ahol még helye is van a netnek, akkor máris dráma van.

    Olykor szégyenlem, hogy ember vagyok és néha úgy érzem, a macskámnak is több esze van.. :O

    Hát még a borz.....

  • <Lacy85>

    addikt

    A nagy 10-20 ezres AAA játékokról annyi a véleményem, hogy a kiadók átállhatnának már arra, ami az MMO piacon is zajlik. Maga a játék ingyenes, és a plusz dolgokért, esetleg némi előnyért pedig fizetsz, ha akarsz. Lehet, hogy egyszerre csak 1-2 ezer forintot szán rá az ember, de hosszú távon sokkal többet is el lehet költeni, mintha megvenné valaki 15 ezerért. És mivel ingyenes, nincs havidíj sem, így valószínűleg sokkal többen fognak játszani vele. Ezt maximálisan életképesnek tartom.

  • anulu

    félisten

    válasz <Lacy85> #43 üzenetére

    ezt mondd el az Activisionnek is pl, akik az MW3 eladásaiból (mennyi? 2 hét alatt?) több, mint 1 mrd dollárt szedtek össze. dlc és minden egyéb nélkül. valószínűleg fogják forszírozni a f2p mmo modellt. oh wait...

    "Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

  • <Lacy85>

    addikt

    válasz anulu #44 üzenetére

    Oké, de ez meddig fog működni? Az utóbbi kb. 5 COD-ban semmi érdemi újítás nem volt. Nem is igazán értem, miért rohannak utána ennyire.

  • agressiv

    addikt

    válasz <Lacy85> #45 üzenetére

    Ebben van valami! De abban is, hogy egy katonai lövöldözős játékot már hova lehetne fokozni?

    [ Szerkesztve ]

    Hát még a borz.....

  • sh4d0w

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Hunor, nagyon el vagy tévedve.

    "...Még nagyobb a gond, amikor egy adott piaci szegmens egy helyben toporog, miközben minden porcikájával változásért kiált...'

    Még ha ezzel egyet is értek, egy dolgot nagyon nem szabad elfelejteni: a kiadóknak volt eddig piacformáló erejük, mivel ők adják ki a játékokat. Ők találták ki a DRM-et, ami a legális vásárlót gúzsba köti, a klóz viszont röhög a markába és minden további probléma nélkül játszik a produktummal. Nem mutatja-e ez azt, hogy a DRM teljesen téves elképzelés?
    A kiadók azok, akik a GPU-k fejlődésével kitalálták, hogy majd a csillivilli grafika önmagában eladja a produktumokat, ezért hozták létre a hollywoodi stúdiókra emlékeztető infrastruktúrát. Igazán szépnek mondható volt anno a Doom3, a Modern Warfare-ek, az Alan Wake, a Need for Speedek. Mindemellett a játékélmény egy kalap sz.r. Ellenpéldát is mondok: játszd végig a Max Payne első részét, borsódzni fog a hátad! Játssz az Introversion játékaival, amely még inkább ekletáns példája annak, hogy mennyire fontos a játékélmény és képes elvinni a hátán egy gyengébb (hogynemondjam semmilyen) grafikával rendelkező játékot!
    PC-re ócska konzolportokat kapunk, ahol annyira nem veszik a fáradtságot, hogy legalább a konzolkontrollerek gombjainak az ikonjait átrajzolják a játékokban a megfelelő PC-s billentyűkre.
    Szerinted nem unalmas már az n+1-edik Quake-kel, Modern Warfare-rel, Doommal, Crysis-szal játszani? Az indie fejlesztők mutatják az utat: igenis lehet új játékstílusokat kreálni, amelyek sikeresek.

    "...Persze, a használt játékok csak egy részét képezik a bevételkiesésnek a kalózkodás mellett, de elég megnézni, hogy már egyetlen bolthálózat, a Gamestop is mekkorát kaszál pusztán azon, hogy nyomott áron beveszi a megunt játékokat és újra eladja őket..."

    Bocsánat, senki nem tiltotta el a kiadókat attól, hogy ők is létrehozzák a saját ilyen jellegű üzleteiket. Felmerült egy igény, amely alapvetően is várható volt, hogy felmerül, valaki erre felépített egy üzletet. A kiadók magukra vethetnek, hogy mintegy 40 évvel a számítógépes játékok megjelenése után ébrednek rá, hogy a vásárlók nem fognak halálukig játszani a játékaikkal - ha meg csalódnak a játékokban, akkor villámgyorsan adnak túl rajtuk. A Microsoft lépése meg nem kikanyarított volna egy szeletet a használtjáték-piacból, hanem csak és kizárólag saját hatáskörbe rendelte volna, kvázi rákényszerítette volna a vásárlókat, hogy nyeljék be a szar játékokat is. Ennek milyen hatása lett volna? Nyilvánvalóan az, hogy egy idő után drasztikusan visszaestek volna az eladások a konzoljukra.

    Erre mondott nemet a piac.

    https://www.coreinfinity.tech

  • anulu

    félisten

    válasz <Lacy85> #45 üzenetére

    nálam spec az MW3 volt az első a COD szériából, amit megvettem... (nem, az előzőeket nem csak nem vettem meg, de nem is játszottam velük :) )

    "Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

  • agressiv

    addikt

    válasz sh4d0w #47 üzenetére

    Ellenpéldát is mondok: játszd végig a Max Payne első részét, borsódzni fog a hátad!

    Ez bizony így van, nekem is volt gémer gépem, minden ment rajta nyélen, csak nem volt értelme, mert a játékok nem kötöttek le.

    Viszont a mai napig órákig képes vagyok játszani a jóöreg játékokkal, amire a P4-es ideiglenes masinám is jó volt. A Mafia a mai napig a világ legösszeszedettebb játéka, iszonyat jó sztorival és mondanivalóval, aminek a mai játékok a közelébe sem érnek.

    Nemrég kaptam PS3-at ajándékba. Kölcsönkértem az elvileg év játékának kikiáltott need for speed most wanted-et (az újat) és mit kaptam? Alapverzióban, játszhatatlan beszaggatások, recsegő hangok, majd 2GB-nyi frissítést szedett le hozzá a szerencsétlen masina mire végre hajlandó a játék játszhatóan menni, de még az irányítást sem tudom számomra kényelmesre beállítani, a krumpli meg kb. fél másodperces input laggal dolgozik. Max 30FPS, de az is ritkán és továbbra is akadozik a motorhang hang, amikor két hangot kever, kis füstben is már iszonyatosan beszaggat a grafikája nevetséges...

    Ránéztem a store-ban és 20000FT a játék! Rosszul lettem! Ez szabályos csalás, szívem szerint beperelném őket, a PS-t meghírdettem, a játékot visszaviszem a gazdájának, megköszönöm a kellemetlen élményt és szánakozva fogok ezután nézni a konzolbuzikra!

    [ Szerkesztve ]

    Hát még a borz.....

Új hozzászólás Aktív témák