Új hozzászólás Aktív témák
-
Meteorhead
aktív tag
Már miért veszítene az Apple bármit is evvel az elzárkózással? Aki az Almás platformra fejleszt, annak a platform sajátosságait le kell nyelni. Senki sem dönget kapukat a Microsoftnál, hogy az Windows Store-ba miért nincs OpenGL. Ki van tiltva, mert túl nagy macera támogatni és túl kicsi a nyereség. Helyette csak a saját API-jaik juthatnak be a Store-ba. Ez egyszerre ad biztonságot és flexibilitást.
Épp annyira veszít majd az Apple cégeket a pártfogóik sorából, amennyire az Nvidia az OpenCL-től való elzárkózástól. Abba is mindenki ***rik bele nagy ívbe, hiába az egyik legkárosabb dolog, ami az elmúlt 5 évben történt a HPC és GPGPU világában.
Ha az Apple helyében lennék, én is kukáznám OpenGL-t a fenébe. Ami most megy, az eztán is menni fog, de inkább a Metalt nyomatnám. Cserébe Vulkant illene támogatni, mert wrapperek segítségével az lesz a jövő OpenGL-e. OpenCL-t meg szerintem outright hülyeség nem támogatni, amikor egyre több technológia épül rá.
-
alevan
őstag
Szerintem jó ötlet ez. Ne a GPU gyártók készítsenek API-kat, hanem az OS gyártók. Hisz ők ismerik a saját rendszereik előnyeit és gyengéit.
Ha almára fejlesztessz, használj Metal-t, ha PC-re, használj DX-t, ha Linuxra vagy multiplatformra, akkor használj Vulcan-t. A multiplatform dologból egyenlőre kiesik a Mac, de elvileg az Apple megnyitja a Metal forráskódját, így lehet egy wrappert írni (persze teljesítmény deficittel, de legalább futna).
Ám amíg az Apple nem nyilatkozik a Vulcan-ról, ami még ki sincs adva (tudtommal még ETA sincs), addig felesleges emiatt siránkozni. És a Metal melett az OpenGL sehol nincs (főleg a driveres támogatást nézve a gyártóktól). Teljesen logikus lépés.
[ Szerkesztve ]
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
Fiery
veterán
Nem ertek egyet a cikkel. Azzal, hogy eddig volt OpenCL, ami azonban kizarolag OSX alatt mukodott, volt OpenGL (sima, nem ES), ami kizarolag OSX alatt mukodott, es volt OpenGL ES, ami kizarolag iOS alatt mukodott, egy borzasztoan toredezett rendszert kellett karbantartania az Apple-nek. Azzal, hogy a 3 API-t egyetlen API-val csereli le, es ugyanaz az API fog futni OSX es iOS alatt is, egy eleg fontos lepest tesz az Apple, ami a fejlesztoknek szamara is pozitivum kell hogy legyen. Azok az idok mar regen elmultak, hogy egyetlen API-val (pl. Direct3D vagy epp OpenGL) le lehetett fedni mindent. Legalabb az Apple okosziszteman belul legyen egyetlen API, en ezt abszolut tamogatom. Viszont innentol a Google-nel a labda: ok mikor allnak elo a sajat API-val, ami levaltja az OpenGL-t, OpenCL-t es a RenderScriptet is?
-
-
Duck663
őstag
"Az Apple tehát meg tudja magyarázni azt, hogy a Metal egy biztonságot jelentő út számukra, amibe senki sem tud majd belekötni, de azt már kevésbé, hogy eközben a szabványok támogatását miért építik le. Utóbbi egyértelműen üzleti szempont, ami nem minden fejlesztőnél fog beválni, hiszen a Mac OS X részesedése nem túl magas. A koncepciónak ezt a részét az Apple-nek át kellene gondolnia, mivel a Metal API mellett szükséges lenne a platformjukra a legfrissebb OpenCL és később a Vulkan API is, legalábbis akkor, ha nem akarnak partnereket veszteni az elzárkózással."
Szerintem, pl ha megnézzük az OGL-t vagy a Vulkant, vagy a DX-et is, egyik baj, hogy tele van opcionális dolgokkal, amivel az a baj, hogy valaki vagy támogatja vagy nem, a fejlesztő vagy támogatja vagy nem, az egész egy következetlen káoszhoz vezet, OGL esetében ez elég erőteljesen jelen is van, ezt nem szeretnék, és miután mindegyik OS-ükhöz ők kínálják a hardvert, így teljes szabadságuk is lesz, egy-egy újabb fejlesztéshez olyan plusz dolgokat vezetnek be amiket csak szeretnének, és nem függnek senkitől sem. Ez nagyon bölcs meglátás, sokkal előrelátóbb, mint amit az M$ csinál a DX12 kapcsán, mert hogy abból milyen fejetlenség lesz, abba belegondolni is rossz. Az pedig, hogy kizárnak más API-kat, szintén jó lehet, ugyanis a fejlesztőket belekényszerítik abba, hogy fejlesszenek, ne csak átemelgessenek valamit. Kicsit olyan érzésem van, mintha már a -5. -6. szinten titokban készülgetne egy Apple konzol is.
A többi API-nál is erre lenne szükség, szigorú következetesség, inkább jöjjön 8 havonta egy újabb szabványos API szigorú elvárásokkal, mint dobálják tele opcionális dolgokkal amit aztán a fejlesztő vagy támogat vagy nem a hardver vagy támogat vagy nem, a felhasználó meg fogja a fejét, hogy mi ez a sz@r, nem ezt ígérték.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
arn
félisten
Szvsz ez oda fog vezetni, hogy egyfele architekturat (sajatot) fognak szelesebb spektrumon preferalni. Jobban ki is tudnak hasznalni.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
derive
senior tag
Hmm, epphogy mostanaban kezdenek jatekokat portolni Macre, erre maris inkompatibilissa teszik a rendszeruket. Azert megnezem hany kiado fog kulon lekepezot kesziteni Metalra...
-
dabadab
titán
válasz Meteorhead #1 üzenetére
"Aki az Almás platformra fejleszt, annak a platform sajátosságait le kell nyelni"
Aki csak arra, annak igen. Aki multiplatform cuccokat csinal (es ez a jellemzo), az viszont donthet ugy, hogy ennyi macerat nem er az egesz es nem tamogatja az OSX-et.
DRM is theft
-
derive
senior tag
Mert a jovo jatekait DX12re meg Vulkanra keszitik. A mai motorok OpenGL lekepezojet hasznaljak a Maces/linuxos portokra, de nem biztos, hogy kulon irnak egy Metalost is a 4.2%nyi rajongonak. Az almas gepek sosem a bennuk levo vasrol voltak hirese, emiatt meg mar-mar konzol szintu optimalizacio kene, hogy egy IGPn elvezhetoen fusson.
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
A Renderscript nem valt be, kellene helyette valami uj, szebb, jobb. Vagy ugyanezen a neven behoznak valami "2.0"-szeruseget, vagy levaltjak valamivel. Nem hinnem, hogy lenne a Google-nek mas lehetosege, plane ha figyelembe vesszuk azt is, hogy a Chrome OS - Android konvergenciara is koncentralnia kellene jovore. Ahhoz is jol jonne egy egyseges, in-house 3D + compute API.
-
Cathfaern
nagyúr
Igazából aki eddig támogatta az OSX-et, az eddig is kénytelen volt direkt oda elkészíteni a szoftverét, szóval ilyen téren nincs változás.
Változás lehet viszont játékok terén, ugyanis innentől egy iOS-re írt játék könnyen portolható lesz OSX-re. Illetve egy iOS-ben gyakorlott fejlesztőcsapat számára adott a lehetőség, hogy minimális plusz tudással OSX-re is írjon játékokat.
Szóval szerintem ez az Apple számára inkább kapukat nyit meg, és nem bezárja őket. -
berVi
senior tag
Az OpenGL desktopon soha nem volt tenyezo, csak egyesek szeretik ezt elhinni. A Metal bevezetesevel ezentul meg ennyire sem lesz az. A DX meg eddig is jol volt, ezentul is jol lesz, koszoni szepen.
Az OpenGL alapveto tudathasadasa, hogy egy nemletezo igenyt akar kiszolgalni. Elvileg a fejlesztokert lenne, gyakorlatilag meg pont ok ruhellik, mint a szart.
-
jerry311
nagyúr
-
-
KikiGames
csendes tag
Valaki elmagyarázná ezt nekem MAGYAR nyelven, hogy pontosan mi is történik mostanság az Alma család ( ) háza táján?
Üdv: KikiGames
-
[CsuCsu]
őstag
Nem lepődnék meg, ha az OSX Metal verziója tartalmazna egy Mantle kiterjesztést. Ugyanis a mostani szoftvereiket GCN-re optimalizálják, így a Metal is talán egy újabb Mantle származék lesz, legalábbis sok dolog valószínűleg egyezni fog.
-
DaTika
tag
válasz KikiGames #24 üzenetére
Az én elméletem(!) az, hogy most azon filóznak, merre van az előre, mert be kell látni, az okostelefon/tablet történet megrekedt az évenkénti kötelező hardverfrissítésnél, meg minden évben mutat a három nagy (google,ms,apple) szofveresen is valami ráncfelvarrást, pár új fícsört. Nekem úgy tűnik, hogy elég sok szoftveres fejlesztésnek estek neki, sokmindent visznek/vinnének be saját tető alá, számomra ez, és az eddigi fejlesztéseik azt vetítik előre, hogy az Apple egy integrált platformot szeretne kialakítani desktop-laptop-tablet-telefon-kiegészítő vonalon. Usernek legyen könnyű az átjárás az eszközök között, a programozónak meg legyen egységes fejlesztői környezete a különöző eszközökre (ezek között nyílván vannak speciális különbségek, de nem hatalmasak). A MS is próbált hasonlót a Win8-al meg a tabletes felülettel, csak szvsz megbukott az 1:1-ben való felület másolása minden felhasználási területre. Szerintem ez történik most a családnál, és még egyszer megjegyezném, hogy ez egy saját elmélet
-
arn
félisten
válasz Cathfaern #14 üzenetére
Ott a pont... Eddig sem volt jatekos celgep az osx, az alkalmi jatekosoknak meg csak az a lenyeg, hogy legyen vmi. Viszont ehhez hasonlo architekura kell, mert amugy optimalizalhatnak x fele hwre, elveszitve ezt az elonyuket az iosrol. Hosszutavu dontes ez.
Amugy most meg jobban jarnanak az amd bekebelezesevel. Minden egy haz alatt lenne, olcsobb hwbol lehetne hasonlo szintet kihozni.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
GIJoe
addikt
huzamosabb ideig én nem bírom a metált, hosszabb távon igénybe veszi az idegrendszerem, gyakran egy kis poppal öblítem le
-
Cassi
senior tag
Az Apple nem tehetett mást, mert a Metal már legalább 2-3 éve el van döntve, a Vulkan meg még most sincs kész. Egy nagy cég akkor sem tudna ilyen gyorsan váltani, ha akarna.
Ha tényleg készülőben van egy ARM-os OS X átirat, ahogy azt rebesgetik, akkor ez megkönnyíti az átállást a közös technológia miatt.
-
arn
félisten
A macbook airt most sem lenne nagy kaland armra valtani, a core m alig tobb, mint ami az ipadben van. Lehet kicsit olcsobb lesz, vinnek mint a cukrot, ido kerdese.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
haddent
addikt
Akinek Apple kellett eddig az ezután is Apple -t fog venni. Igaz, globálisan nézve ez valóban elhanyagolható apró kis százalék. Da ha úgy nézzük, hogy számosítva ez mit jelent és beszorozzuk az eladási árral, máris kijön hogy tök jól meg fognak élni ezután is szerintem.
Szerintem nagyon is jól csinálják. Rövidesen be fog jönni az is, hogy már a processzort sem kell az inteltől venni, lesz kellő ARM magjuk.
Azért ha belegondol az ember, hogy van/lesz egy cég, aki a hardverektől kezdve az utolsó szoftverig beleértve az API -kat és minden mást is saját maga készít és formál egyedileg az egyedi hardvereikre, akkor kicsit beleborzong, hogy a többi gyártó mi a ***** -t csinál ezidőalatt, nem?
Ez így máris nem hogy elfogadhatónak, de az egyetlen helyes útnak hangzik. Csak így látok némi esélyt arra, hogy valóban egy jó hatásfokkal működő és biztonságos rendszert nyújtsanak végül.
Már sokszor bebizonyosodott, hogy a kompatibilitás/mobilitás az a legfőbb ellensége ennek. -
-
Jim Tonic
nagyúr
Ambiciózusak. Nem olyan rég az MS is hasonló politikát követett, úgy gondolta, hogy elég nagy ahhoz, hogy ő döntse el, mi kell a piacnak. Pár év alatt jött a pofon.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
cszn
őstag
válasz Jim Tonic #33 üzenetére
Na jó, de azért nehéz lett volna annál bénábban csinálni mint ahogy a MS csinálta. Az Apple sokkal átgondoltabban működik és ez a koncepció is életképesnek tűnik.
(#32) Reggie0 Attól, hogy megveszik, még adhatnak ki PC-re terméket. Lásd Lenovo-Motorola utáni változatlanság.
-
arn
félisten
Ez csak addig mukodik frankon, amig ossze lehet vasarolgatni a legjobb dolgokat. Ha a sajat cucc lemarad, egy ideig lehet optimalizalassal kendozni. Ebbe mar egyszer belefutottak.
Az iphone felsobbrendusege is egyre tobbszor magyarazatra szorul, ha nem tartjak a lepest, akarmilyen nagy nev is, elobb utobb lecsusznak.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
#06658560
törölt tag
Nem igazán látom, hogy a Dassault, vagy a Siemens a csőd felé robogna a nem elég fizető CAD licensz miatt. De a Pro-E/Creo felől sem sírást hallani.CAD mellé lehet amúgy tenni a CAE/FEA vonalat is, ami kicsit még jobban dobja a számokat. Egyébként CAD téren olyan pitiáner cégek játszanak, mint Ford, VW AG, Boeing, stb. ahol a veszünk licenszet általában ezres nagyságrendekben indul. Plusz elég komoly beszállítói hálózat is van mögöttük, mindenhol használatban valami CAD programmal. És ezek a cégek jellemzően a játékosokkal szemben éves díjat is hajlandóak fizetni, hogy normális támogatást kapjanak, szemben a gémer vérpistikkel, akik a játékot is lelkesen warezolják.
-
#06658560
törölt tag
válasz buvartacsko #36 üzenetére
Előtte is úgy gondolták, majd megmondják a piacnak mi kell neki, akkor valami Microsoft garázscégnek is be kellett szállnia anyagilag, hogy ne menjenek csődbe.
-
buvartacsko
addikt
válasz #06658560 #39 üzenetére
Amikor elkezdtek csődbe menni nem volt ott Jobs, de azóta változott a helyzet, visszatért, és szerintem egy ilyen FAIL után, felkészültek rá hogy többet ne történjen ez meg. (én legalábbis biztosan ezt tenném, rendesen felkélszülnék, hogy még egyszer ez ne fordulhasson elő, és nálam ott sokkal okosabb emberek ülnek ez biztos. de legalábbis többet tettek már le az asztalra mint én. és az apple nem tűnik felkészületlennek) Nincs miért aggódni szerintem. No de ne menjünk bele, mert nem erről szól a topic.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz buvartacsko #40 üzenetére
A jelen trendek alapján már azért látszik, hogy kezdenek trenddiktálóból követővé válni mobil fronton, PC-n meg nem tudják mit akarnak. Ha nagyon bezárkóznak, megint juthatnak oda, mint egykor, vagy ahova a unix-like rendszerek mindegyike jutott.
-
Jim Tonic
nagyúr
Lecsúszni pillanatok alatt lehetséges, lásd: Nokia.
Az Apple meg láthatóan kifulladt, ami nem azt jelenti, hogy nincsenek jó termékeik, csak azt, hogy nem ők azok, akik után a világ megy. Ez kb. 2-3 év alatt fordult meg.
Mondom, pont ezt csinálta a MS is, nem rokkantak bele, de volt saller bőven (későn reagáltak a mobileszközökre készített oprendszereknél, Win8 bukta, stb.). Ha a piac jól működik, a rugalmatlanság bukáshoz vezet.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
kalimist
aktív tag
A lassan egy éves A8 még mindig a legjobb mobil cpu. Qualcomm/Samsung párosnak 2016 előtt nem lesz saját tervezésű 64-bites arm magja és 3 hónap múlva itt az A9, ami már a harmadik 64-bites custom arm az Apple-től. Én nem tartok attól, hogy technológiailag lecsúsznának, sőt ...
-
#06658560
törölt tag
-
arn
félisten
ha elszigetelodnek, nem erzik egyszeruen, hogy elment mellettuk a vilag. a fanatikus powerpc apple fanok meg akkor is boszen allitottak, hogy mekkora kiraly a mac, amikor mar nyilvanvalo volt mindenkinek, hogy csak kullog a pc utan. de lehetne irni az iphonet is, ami total szembement az igenyekkel, utana meg ugy talaltak a nagy kijelzot, hogy hude jo lett az iphone, mikozben csak kovettek masokat.
tobb szem tobbet lat.
nagy elonyuk abbol szarmazik, hogy nekik azt is elhisznek, amit masnak nem. hiaba csinalna akarmelyik gyarto hasonloan jo hwt, nem tudna ugy talalni, mint az apple.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
válasz buvartacsko #47 üzenetére
jo hasonlat... nezd meg mennyit fejlodott az andorid az elmult evekben, es mennyit az ios. en a lollypopot mar szivesebben hasznalom, az ipadet inkabb a hw miatt valasztottam.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
#06658560
törölt tag
válasz buvartacsko #47 üzenetére
Igen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Alkoholista nevelde
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- Formula-1
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Autós topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- iPhone topik
- Fujitsu Siemens Amilo topic
- További aktív témák...
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! GAMER PC - RTX 3060Ti - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD - 500W 80+
- GAMER PC - GTX 1060 6GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 120- 480GB SSD - 500GB HDD
- i7 GAMER PC : Core i7-2600 - MSI RX 470 - 16GB DDR3
- Logitech Z906 5.1
- Bomba ár! HP ProBook 650 G2 - i5-6G I 8GB I 256SSD I Radeon 2GB I 15,6" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Logitech G29 kormány+pedál szett (PC, PS3, PS4, PS5)
- Új Bontatlan Eredeti Apple USB lightning kábel usb töltő kábel iphone töltőkábel